9N Nemesis, SPORA aktualizacja str. 4!

Tutaj możesz oglądnąć najładniejsze klubowe auta

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

Post autor: Nemesis »

Przyszedł czas na kolejny update.
Fotele zostały obszyte eko-skórą + alcantara. Długo się zastanawiałem nad tym czy obszywać prawdziwą skórą, czy eko. Wybór padł na eko. Nad kolorystyką nie miałem problemu. Wszystkie fotele miały być biało-czarne. Siedzisko i oparcie z czarnej alcantary, reszta białe. Nici na białym materiale są czarne, co idealnie zgrywa się z boczkami. Z efektu jestem bardzo zadowolony. Poniżej kilka fotek:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

W weekend miałem trochę czasu, więc zająłem się swoją polówką. Został wymieniony olej wraz z filtrem.
Nie działała mi żadna lampka podświetlenia tablicy. Jedną wymieniłem na nową, drugą przeczyściłem, bo była zabrudzona. Po tych zabiegach obie lampki działają. Następnie zabrałem się za zmianę kół na zimowe. Nie obyło się bez problemów, bo pękł mi klucz do odkręcenia dystansów, ale kupno nowego i porządnego załatwiło sprawę.

Kolejny element za jaki się zabrałem, to przednie światła. Reflektory soczewkowe, które mam aktualnie założone nie posiadały regulacji wysokości, lecz były do tego przystosowane. Zamówiłem na allegro dwa silniczki do sterowania lampami 1J0 941 295B i postanowiłem je zamontować. Zrobiłem to bez większego problemu.

W lampach przednich irytowało mnie też oświetlenie ringów, które wygląda średnio i czasami żaróweczki potrafią się dodatkowo przepalić co pogarsza efekt. Poniżej fotki jak to wyglądało w dzień i w nocy:

Obrazek Obrazek

Postanowiłem kupić poniższe żarówki:

Obrazek

Chciałem by żarówki świeciły na boki i oświetlały swoje otoczenie. Świecenie do przodu nic w tym przypadku by nie dało bo były by tylko jasne punkty zamiast ładnie oświetlonych ringów. Zależało mi na tym by barwa żarówki była biała i zimna.
Po założeniu żarówek efekt zadowolił mnie w 100 procentach. Ringi są ładnie oświetlone. Co prawda widać ciemniejsze punkty w których są żarówki (bo nie świecą do przodu), ale gdy się trochę oddalimy to efekt jest świetny. Na zdjęciu może nie jest to dobrze uchwycone. Na żywo wygląda zdecydowanie fajniej.

Obrazek


Dodatkowo wymieniłem żarówki mijania na Tungsram H7 MEGALIGHT ULTRA 90%. Do świateł drogowych dałem jakieś żarówki, które znalazłem u siebie i nie miały żadnej nazwy, za to miały niebieskie bańki. Światła drogowe świecą mi teraz na biało :)
Tym oto sposobem przednie lampy ożyły :) Dostały sterowanie wysokości i wszystkie nowe żarówki z czego żaróweczki ledowe zmieniły je nie do poznania.

Na przyszły sezon czeka w pokoju rozpórka i nowy gwint.

Obrazek Obrazek

Rozpórka pewnie będzie w białym kolorze.
Gwint KW postanowiłem zmienić na TA Technix, ponieważ Polo pójdzie trochę niżej niż zwykle i potrzebny jest twardszy gwint. Poza tym przednie amortyzatory już trochę ciekną. Gwint KW na wiosnę na pewno pójdzie na sprzedaż, więc jak ktoś byłby zainteresowany, to możemy się dogadać.

Zbliża się zima, ale ja już mam w planie kolejną rzecz, którą chcę zrobić w samochodzie. Może uda się jeszcze przed końcem roku ;)
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

Zamiana KW na TA to jak przesiadka z Polówki na fiata 126p, no sorry a jak mówisz że przód w KW ci cieknie to zawsze można zregenerować albo wymienić wkłady w amortyzatorach które są wymienne. A co do twardości to zawsze można było założyć twardy odbój. A co do środka to na + zmiana
Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

Post autor: Nemesis »

Jeśli chodzi o wymianę gwintu to zależy mi tylko i wyłącznie na twardości, bo ten jest za miękki. Nie mogłem za bardzo opuścić samochodu, bo podczas normalnej jazdy często podwozie mi ocierało o podłożę.
Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

Post autor: Nemesis »

Czas się w końcu zabrać do pracy. Kilka dni urlopu powinno wystarczyć :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

Post autor: Nemesis »

Ostatnio wymienione audio na przodzie na Morele Tempo 6 i wzmacniacz na Audio System Radion 100.4. Kabel sygnałowy Kick 06. Zmiana jak najbardziej na +. Przód gra sporo czyściej i donośniej, oraz teraz dopiero skrzynia pokazuje pazur. W weekend też zamontowałem oświetlenie schowka.
Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

Post autor: Nemesis »

Po długim czasie temat zostaje zaktualizowany. Ostatnio w Polo zmieniło się sporo o czym mogły się przekonać osoby, które były na zlocie w Ślesinie i miały chociaż odrobinę chęci się tematem zainteresować. Zapraszam do lektury <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->

Pierwsza zmiana to koła. Wybór padł na MAM MT1 17", 8J, 5x100.

Koła kupiłem w sumie za niewielkie pieniądze, ale za to w tragicznym stanie:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jako, że jakieś umiejętności manualne mam, to wiedziałem, że sobie z tematem poradzę. Pierwszy dzień walki i było widać, że coś z tego będzie:

Obrazek

Po przetarciu papierami od 120 do 2500 efekt był następujący:

Obrazek

Pierwsza próba polerowania co prawda na szybko, ale już efekty było widać:

Obrazek Obrazek

Podjarany swoją pracą wykończyłem pozostałe felgi papierami do gradacji 2500, by zająć się już tylko polerowaniem pastami. Po wykończeniu pierwszej felgi

efekt był następujący:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Porównanie felg wypolerowanych z czekającą na wykończenie oraz na kolejnym zdjęciu wszystkie felgi w polerce:

Obrazek Obrazek

Po tym etapie należało coś zrobić z imitacjami śrub, które po wyciągnięciu się praktycznie do niczego nie nadawały a zamienniki kosztowały fortunę.

Postanowiłem wkręcić śruby imbusowe, ale do tego musiałem rozwiercić otwory i je nawiercić:

Obrazek Obrazek

Po bliżej nieokreślonym czasie efekt był następujący:

Obrazek

Po wykończeniu wszystkich felg Polo prezentuje się następująco:

Obrazek Obrazek

Kapselków nie ma na felgach, ale już były w drodze. Na felgach założone opony Nankang AS1 195/40R17

Doprowadzenie tych kół do stanu końcowego zajęło mi niemal 4 miesiące popołudniowych prac z przerwami. Sporo się przy tym napracowałem, gdyż robiłem to pierwszy raz i napotkałem wiele problemów z którymi musiałem sobie jakoś poradzić. Wiele pracy musiałem też poświęcić na wyczyszczenie i wypolerowanie wnęk na śrubki (imbusy) o czym nie wspominałem wcześniej, ale też mi sporo nerwów zjadło. Podsumowując temat kół. Jestem z nich bardzo zadowolony oraz z włożonej pracy mam sporą satysfakcję. Jednak nie wiem czy podjąłbym się tego zadania ponownie. Chociaż teraz ogarnąłbym je sporo szybciej <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->


Kolejny temat który chciałem ogarnąć to modyfikacja klapy którą chciałem zrobić już 2 lata temu, ale zawsze to jakoś odkładałem. Chodzi o przeszczep klamki na klapie z polo 6R i wspawanie jej do klapy z 9N oraz zaspawanie starej klamki i miejsca po znaczku VW. Problem był z tym taki, że musiałem kupić klapę od polo 6R i 9N, gdyż oryginalną chciałem sobie zostawić. Znalazłem osobę, która podjęła się tego zadania, chociaż wcześniej tego nie robiła. Po przespawaniu klamki wyrównaniu powierzchni i położeniu podkładu moja klapa była na ukończeniu:

Obrazek

Gdy klapa została pomalowana przyszedł czas na założenie:

Obrazek Obrazek Obrazek

Długo wyczekiwany mod zakończony. Co prawda operacja nie była tania i wiele osób nawet nie zauważy, że coś się z tyłu zmieniło. Ja jestem bardzo zadowolony z osiągniętego efektu i teraz jak widzę polo ze zwykłą klapą to mi się nie podoba. <!-- s:) -->:)<!-- s:) --> 


Następna modyfikacja to zabudowa bagażnika. Dość długo miałem skrzynię Helix DB 12BP, która zajmowała sporo  miejsca w bagażniku. Jej gra mi odpowiadało, ale rozmiar już mi przeszkadzał. Postanowiłem zrobić zabudowę i już rok temu zakupiłem głośnik, który jest dość płytki. Wybór padł na Helix E10W. Zakupione materiały, trochę czasu wolnego i jedziemy:

Obrazek Obrazek Obrazek

Po zrobieniu skrzyni, porządnym sklejeniu, skręceniu i uszczelnieniu przyszedł czas na obicie:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Po wykonaniu skrzyni basowej przyszedł czas na zabudowę wzmacniacza, gdyż nie chciałem go już zostawić przykręconego do tylnego fotela. Kolejne popołudnie i coś już było widać:

Obrazek

Zabudowa na dzień dzisiejszy prezentuje się następująco:

Obrazek

Do założenia została jeszcze osłona głośnika i chcę dokończyć drzwiczki do wzmaka. W okienku będzie założona plexi, która będzie zamontowana tak, by nie wystawała ponad płaszczyznę oraz drzwiczki będą się otwierały na dół a nie jak teraz do góry. Skrzynia gra elegancko, bas szybki i głęboki. Jak trzeba to fotelami zatrzęsie. Niektórzy w Ślesinie mogli nawet posłuchać całego zestawu i sami ocenić. Zyskałem sporo przestrzeni w bagażniku, ponieważ cała zabudowa jest założona przy skosach tylnej kanapy. Jeśli będę pilnie potrzebował całego bagażnika, demontaż nie zajmie mi więcej jak 3 minuty.
Zastanawiałem się nad tym, czy nie zabudować całego bagażnika, zrobić zabudowę z laminatu. Możliwości sporo, ale to rozwiązanie mi w zupełności wystarcza. Jest to samochód, który nie stoi w garażu lecz cały czas jeździ, więc miejsce w bagażniku się przyda.


Ostatnia spora rzecz jaką zrobiłem to obicie podsufitki i pomalowanie wszystkich plastików. Zdecydowałem się na ten krok, gdyż bardzo ciężko dostać kompletną ciemną podsufitkę do Polo 9N wersja 3D z szyberdachem. Zastanawiałem się czy nie pomalować podsufitki, ale szybko zrezygnowałem z tego pomysłu. Do pomalowania plastików użyłem farby w sprayu firmy BOOL, efekty na kilku elementach można zobaczyć poniżej:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Następnie w kolejce do zrobienia czekała podsufitka:

Obrazek Obrazek

Pracę zacząłem od osłony szyberdachu przy której też mogłem zobaczyć jak się będzie pracowało z klejem i materiałem:

Obrazek Obrazek Obrazek

Z osłoną szyberdachu problemów nie miałem i efekt końcowy bardzo mi się spodobał. Czas jednak należało zająć się samą podsufitką. Na początek zerwanie starego materiału:

Obrazek Obrazek

Materiał z podsufitki zszedł dość gładko, więc mogłem się zabrać na przyklejanie nowego:

Obrazek Obrazek Obrazek

Po skończeniu małe przymiarki na stole i założenie całości do polo:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Lusterka nie malowałem. Zostało założone oryginalne z audi. Co prawda przy zdejmowaniu starego pękła mi szyba i musiałem ją wymieniać, ale jasne nie mogło zostać <!-- s:D -->:D<!-- s:D --> Obicie podsufitki może nie wyszło mi idealnie i są jakieś niedociągnięcia o których pewnie tylko ja wiem, ale wyszło co najmniej dobrze. Ciemna podsufitka prezentuje się MEGA dobrze w porównaniu z jasnymi fotelami i boczkami. Nie wyobrażam sobie innego połączenia kolorów u mnie w polo.

W między czasie udało się okazyjnie kupić schowek na okulary zamiast rączki kierowcy, oraz zamykany schowek z konsoli środkowej, który został natychmiast zamontowany:

Obrazek

Po ogarnięciu tych wszystkich rzeczy i drobnostek o których nie wspominałem przed Ślesinem, trzeba było jakoś chociaż w minimalnym stopniu przygotować lakier. Jako, że korektę lakieru robiłem w zeszłym roku, teraz wystarczyło samochód dobrze umyć, przejechać glinką i po położeniu wosku dzień przed wyjazdem do Ślesina samochód wyglądał tak:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


W tym roku na sezon zrobiłem niemal wszystko co miałem zaplanowane. Pozostały tylko drobnostki. Ze wszystkich zmian jestem bardzo zadowolony i wiele osób miało okazję zobaczyć je na żywo. Oprócz spawania i malowania klapy wszystko zrobiłem własnoręcznie z czego się cieszę bo nic nie daje takiej satysfakcji jak zadowolenie z własnej pracy. Polo robię ze smakiem bez zbędnych udziwnień i tego się nadal będę trzymał. Jak sporo z Was już wie, Polo w tym roku otrzymało I miejsce Polo Zlotu w Ślesinie, co w sumie było zwieńczeniem poczynionych zmian, włożonego czasu i pracy.

Obrazek Obrazek

Jeśli macie jakieś pytania, porady, sugestie czy zażalenia to śmiało piszcie. Na laurach nie spoczywam i już szykuję się na kolejny rok z modyfikacjami. Ciekawe ile osób dotrwało do końca i wszystko przeczytało <!-- s:D -->:D<!-- s:D -->
Ostatnio zmieniony 13 lis 2016, 13:58 przez Nemesis, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Fresh1972
GERIATRIA KLUBOWO-ZLOTOWA
Posty: 140
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:15
Lokalizacja: Uć, TM

Post autor: Fresh1972 »

Polo "na żywo" i "po trzeźwemu" prezentuje się Mega ... i mody klapy trafiają w mój gust :).

Zasłużone No.1 - Gratulacje Rafi :piwo:

PS. Nie słuchałem muzy u Cie :(
Widzę ją kiedy oczy zamykam, słyszę ją kiedy cisza trwa, bo to jest taka moja muzyka, co im ciszej tym ładniej mi gra
Ślesin\'07 I CA-SQ, II dB
Kozienice\'10 III BestPolo
Ślesin\'11 IV BestPolo
Ślesin\'12 out
Ślesin\'13 III BestPolo
Ślesin\'14 II BestPolo
Ślesin\'15 I
Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

Post autor: Nemesis »

Fresh1972, dzięki jeszcze raz.

Jeśli chodzi o przesłuchanie audio to szkoda, że się nie udało, ale będzie jeszcze okazja. Tobie nie dorównuję i jeszcze długo nie będę, ale na pewno jakiejś dobrej rady byś mi udzielił :)
Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

Post autor: Nemesis »

Może ostatnio niewielka zmiana, ale zmieniło się radio. Teraz w samochodzie siedzi Alpine 9853R, którym się bawię od jakiegoś czasu i bardzo mi się podoba.
Pomału robię podchody do tego by przerobić przód na aktywnie zasilany :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Projekty zaawansowane”