Strona 41 z 64
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 23 sty 2013, 10:15
autor: Jabolek
w 6N2 wózek jest taki sam jak w 6N, pisząc "6n2" i "6N" mam na myśli wersję Hatchback gdzie obie konstrukcje zawieszenia są prawie że bliźniacze (różnica polega na budowie i mocowaniu amortyzatorów przednich jak i inną konstrukcją belki), nie można tego powiedzieć o wersjach kombi/sedan z hatchback, w tych wypadkach elementy o których wcześniej pisałem są NIE ZAMIENIALNE, praktycznie każdy element jest inny. Wielu handlarzy częściami samochodowymi jest przekonanych że nie ma różnicy i źle opisują aukcje czy ogłoszenia jak np. w tym wypadku:
http://allegro.pl/polo-6n2-99-01-1-9-sd ... 68251.html
aukcja jest opisana że część pochodzi od 6n2 jednak jestem pewien 100% że pochodzi od wersji kombi (6kv5) z nowszym wnętrzem od 6n2, stąd ta pomyłka w opisie.
TAKIE CZĘŚCI NIE BĘDĄ PASOWAĆ P&P I TRZEBA O TYM PAMIĘTAĆ
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 24 sty 2013, 23:41
autor: badyl rozladownia
Jabolek
Wielkie dzięki, za jasne opisanie sprawy. tak jak mówisz sanki allegrowe są źle opisywane. te które są z łapami można zastosować w mkIII, gdzie grodź jest sporo cofnięta. Myślałem o przeróbce tych sanek, ale przecież przesuwając ich mocowanie względem karoserii przesuniemy całą przednią oś i nie będzie zgrywać się z nadkolami. Dzisiaj oglądałem też wózek z passata i chyba bardziej pasował by niż ten od mkIII, jednak ja pasuje, a spawanie łap to nie moja "branża", więc wózek zostawiam w spokoju . Niech zostanie w takiej formie jak go natura stworzyła AMEN
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 26 sty 2013, 14:06
autor: noudi
Witam . mam silnik 1.4 APQ skrzynia DXP . Silnik sie skonczyl chce wstawic 1.6 . Jaki polecacie i jakie ewentualnie przerobki bym musial zrobic .
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 26 sty 2013, 20:54
autor: Jabolek
[quote=""noudi""]Witam . mam silnik 1.4 APQ skrzynia DXP . Silnik sie skonczyl chce wstawic 1.6 . Jaki polecacie i jakie ewentualnie przerobki bym musial zrobic .[/quote]
ładuj AEE, przekładasz tylko osprzęt, zmieniasz kompa, immoboxa i lecisz dalej, przeróbek żadnych nie musisz robić.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 30 sty 2013, 20:07
autor: Pi0tras
Witam.
Mój 1.0 ALL odmówił posłuszeństwa :-/
Myślę wsadzić w zamian 1.4. Proszę o sugestię jakiego symbolu mogę szukać. Zależy mi na bezawaryjności i oszczędności paliwa.
Wiem już, że AEX pasuje.
Co jeszcze tam można wsadzić plug&play?
Pozdrawiam.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 30 sty 2013, 23:44
autor: Jabolek
[quote=""Pi0tras""]Witam.
Mój 1.0 ALL odmówił posłuszeństwa :-/
Myślę wsadzić w zamian 1.4. Proszę o sugestię jakiego symbolu mogę szukać. Zależy mi na bezawaryjności i oszczędności paliwa.
Wiem już, że AEX pasuje.
Co jeszcze tam można wsadzić plug&play?
Pozdrawiam.[/quote]AEX, AKV, APQ - 1.4 8V MPI
AEE - 1.6 8V MPI
najsensowniej będzie pakować od razu AEE, należało by się zastanowić jeszcze nad skrzynią biegów a szczególnie jeśli masz skrzynię DKG, DXD, EQW ponieważ one mają bardzo krótkie przełożenia i po prostu auto będzie dużo więcej paliło.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 31 sty 2013, 23:45
autor: klocek
za to bedzie rakieta

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 01 lut 2013, 0:39
autor: JuStIcE
klocek
Cóż, lepiej, żeby było deczko wolniejsze, bo spalanie rzędu 12l/100km to z deka za dużo

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 01 lut 2013, 8:57
autor: Pi0tras
Dzięki za info!
A jeszcze taka sprawa... Znalazłem AEX od Golfa III, podobnio ma rozrusznik z przodu. Da się go wsadzić do Polo?
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 01 lut 2013, 9:12
autor: Jabolek
[quote=""JuStIcE""]
klocek
Cóż, lepiej, żeby było deczko wolniejsze, bo spalanie rzędu 12l/100km to z deka za dużo

[/quote]
fakt, przy skrzyni od 1.0 z silnikiem 1.6 będzie właśnie gdzieś tyle palił, dlatego pisałem żeby lepiej skrzynie zmieić.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 01 lut 2013, 21:29
autor: badyl rozladownia
PiOtras
Nowaczek ma komplet AEE całość na swapa do sprzedania (skrzynia, wiązka, nawet licznik)
http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.ph ... &start=140
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 02 lut 2013, 16:17
autor: Muniek91
Witam czy mógł by mi ktoś powiedzieć czy ten silnik jest na pewno od polo przed liftem
http://tablica.pl/oferta/silnik-1-6-vw- ... 27454;r:;s:
Ewentualnie gdyby ktoś znał kogoś albo coś bo potrzebuje silnik 1.6 AEA najchętniej sam blok .
Pytam się dlatego ponieważ wszyscy piszą ze polo Ibiza golf itp a w każdym jest podobno trochę inny silnik ( mocowanie dolne na łapie )
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 02 lut 2013, 16:26
autor: JuStIcE
[quote=""Muniek91""]Witam czy mógł by mi ktoś powiedzieć czy ten silnik jest na pewno od polo przed liftem

[/quote]
Jeżeli 1995 rok, tak jak pisze sprzedawca w aukcji, to na bank pzredliftowy, bo lift był w 1997

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 02 lut 2013, 16:44
autor: Muniek91
Tak tylko ze silniki np w golfie 3 i w polo były praktycznie identyczne ale mocowanie dolne nie pasowało a wszyscy sprzedawcy piszą ze ten silnik pasuje do 99% samochodów

.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 02 lut 2013, 16:50
autor: bartek_tychy
[quote=""Muniek91""]Tak tylko ze silniki np w golfie 3 i w polo były praktycznie identyczne ale mocowanie dolne nie pasowało a wszyscy sprzedawcy piszą ze ten silnik pasuje do 99% samochodów

.[/quote]
widac ze ma mocowanie gornej lapy przy rozrzadzie wiec powinien wejsc silniki z golfa lezaly na sankach a wpolo na podluznicy jesli mowimy o prawej lapie