Strona 46 z 64
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 15 paź 2013, 21:53
autor: barosh311
Witam :mrgreen:
mam pytanko, dałoby radę wsadzić do 6N ('97 1.4 60KM) silnik V-TEC?
Pozdrawiam
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 17 paź 2013, 14:09
autor: PiterVR6
[quote=""barosh311""]Witam :mrgreen:
mam pytanko, dałoby radę wsadzić do 6N ('97 1.4 60KM) silnik V-TEC?
Pozdrawiam[/quote]
da rade
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 17 paź 2013, 23:03
autor: Iron987
Witam, mam pytanie odnośnie swapu, posiadam obecnie w swoim classicu silnik 1.4 aex, bez gazu. I tu moje pytanie czy dałoby radę do tej karocy wstawić silnik 1.8Turbo ? W tej 6Nce pięknie to jest zgrane
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... nMcC0#t=15
Myślę czy takiego też nie wstawić do siebie.
I tu moje pytanie czy jest to realne do zrobienia ?
Jakie silniki polecielibyście wrzucić w tą budę ?
Wiem że do wymiany byłby cały silnik z osprzętem, jaki byłby koszt części z wykonaniem takiej usługi że oddaje kluczyki samochodu z silnikiem 1.4 a odbieram z 1.8T ? Z góry dziękuje za odpowiedź.
Myślę że buda, jest w stanie bardzo dobrym nie posiada żadnych ognisk rdzy i zasługuje na lepszy silnik i nowe lepsze życie
Pozdrawiam
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 17 paź 2013, 23:09
autor: JuStIcE
Iron987
Jako, że ostatnio się orientowałem w temacie, wygląda to tak:
Silnik da się wstawić. Trochę rzeźby i wejdzie. Oprócz silnika trzeba wymienić półosie, zrobić dobre hamulce i zawieszenie. Koszt samego swapa pod kluczyk to okolice 11-13k PLN plus koszt hamulców i zawieszenia.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 17 paź 2013, 23:22
autor: Iron987
Zawieszenie, myślę nad gwintem to jakieś też do 2k ale gwint pojawiłby się prędzej może na przyszły rok, będę szukał jeszcze działu z gwintami bo chciałbym wstawić coś dobrego na dłuższy czas, oryginale zawieszenie wyciągnęło 17 lat i nadal na nim jeżdżę i źle nie wygląda, a swap to raczej plan przyszłościowy i chciałbym się orientować powoli co jak i do czego czyli nie licząc zawieszenia swap kosztowałby jakieś 15k. Myślę że cena nie jest zła, wielu pewnie pomyśli czy nie lepiej kupić samochód za te 15k, można. Ale kupując i tak ładujemy się w kolejną studnię bo mało kto sprzedaje dobry samochód, a tak za 15k jest stworzony samochód godny uwagi i z pazurkiem

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 18 paź 2013, 0:21
autor: JuStIcE
Za 2k spokojnie kupisz gwint AP z regulacją twardości, który jest produkowany na licencji KW, więc prawie najwyższa półka. Co do hamulców, myślę, ze w 1,5k da się zmieścić, kupując nowe tarcze na przód i tył, z tym, że przód od razu 280mm (zaciski itp z Corrado G60).
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 18 paź 2013, 17:42
autor: wesol
[quote=""Iron987""]kupując i tak ładujemy się w kolejną studnię bo mało kto sprzedaje dobry samochód, a tak za 15k jest stworzony samochód godny uwagi i z pazurkiem [/quote]
Sprzedaj to co masz i kup golfa 4 z silnikiem 1.8T i mozesz modzic. Auto dosc stabilne na drodze i spokojnie da sobie rade z moca ponad 200 koni. Sa takie golfiki 4 z silnikami R32 zaturbione i moce pekaja na ponad 500 koni i tez daje to rade.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 18 paź 2013, 18:20
autor: PiterVR6
[quote=""Iron987""]Witam, mam pytanie odnośnie swapu, posiadam obecnie w swoim classicu silnik 1.4 aex, bez gazu. I tu moje pytanie czy dałoby radę do tej karocy wstawić silnik 1.8Turbo ? W tej 6Nce pięknie to jest zgrane
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... nMcC0#t=15
Myślę czy takiego też nie wstawić do siebie.
I tu moje pytanie czy jest to realne do zrobienia ?
Jakie silniki polecielibyście wrzucić w tą budę ?
Wiem że do wymiany byłby cały silnik z osprzętem, jaki byłby koszt części z wykonaniem takiej usługi że oddaje kluczyki samochodu z silnikiem 1.4 a odbieram z 1.8T ? Z góry dziękuje za odpowiedź.
Myślę że buda, jest w stanie bardzo dobrym nie posiada żadnych ognisk rdzy i zasługuje na lepszy silnik i nowe lepsze życie
Pozdrawiam[/quote]
do classika bez problemu wsadzisz bez wiekszej rzezby, tam masz plyte podłogowe jak w golfie mk3
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 30 paź 2013, 6:11
autor: hardtomek
jak wygląda wymiana silnika 1.4 AEE na 1.6 8v? silnik goły czy z osprzętem?
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 30 paź 2013, 7:06
autor: Jabolek
[quote=""hardtomek""]jak wygląda wymiana silnika 1.4 AEE na 1.6 8v? silnik goły czy z osprzętem?[/quote]
AEE to 1,6 a pewnie ten 1,4 to AEX
spraw wygląda tak że wymieniasz słupek i ECU, reszta pasuje
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 06 lis 2013, 20:58
autor: GrigorVR6
A ECU nie pociągnie? w APQ analogicznie to samo?
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 26 lis 2013, 14:08
autor: Iron987
Witam, niedawno pytałem się o swap silnika, koszty są ok jak na takie przedsięwzięcie. Lecz przez dobre 2-3 lata nie zrobię tego, a chciałbym podnieść moc silnika.
Ostatnio zainteresowałem się samochodami nowymi co mają silniki 1.2 a ponad 100kucy, np skoda octavia, gdzie przy takiej kalumbrynie co waży ok 2ton aż dziwne. Poczytałem i wiem, że te samochody mają turbiny, i tu narodził się pomysł.
Poszukałem na yotubach czy coś tam jest, no znalazłem parę sztuk. Ale powiedźcie mi jak przebiega proces takiej przeróbki, tzn wstawienia do silnika 1.4 Aex turbo. Czy jest to w ogóle realne. Myślę, że koszt nie powinien przekroczyć tyle co wymiana całego silnika
Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 26 lis 2013, 16:24
autor: JuStIcE
[quote=""Iron987""]Czy jest to w ogóle realne.[/quote]
Jak najbardziej tak.
[quote=""Iron987""]Myślę, że koszt nie powinien przekroczyć tyle co wymiana całego silnika [/quote]
No i tu się mylisz

Do Ciebie spokojnie można pakować ABFa i to już będzie jechać. Koszty uturbienia AEXa wyjdą podobnie, o ile nawet nie większe niż swap.
[quote=""Iron987""]Ale powiedźcie mi jak przebiega proces takiej przeróbki, tzn wstawienia do silnika 1.4 Aex turbo.[/quote]
Generalnie trzeba srobić kilka rzeczy customowych. Kolektor wydechowy trzeba pospawać pod turbo, do tego cały układ wydechowy zmienić na taki o wiekszej średnicy. Sama turbina, do tego dochodzą wtryski, pompa paliwa, komp, dobrze byłoby zadbać przynajmniej o to, żeby silnik był w idealnej kondycji. Koszt kolektora, z racji tego, że to custom, wyniesie koło 800-1000 zł, solidny wydech 1000-1500, turbina z 500 zł, wtryski, komp, pompa paliwa ok 300-600zł plus wiadomo części takie jak intercooler, wydajniejsza chłodnica, dobry dolot do turbiny i nazbiera się sporo kasy. Sam rozkminiałem uturbianie AEE, ale koszty są niewspółmierne do uzyskanego efektu. AEXa czy AEE nie dmuchniesz więcej jak 0,3-0,5 bara, bo go rozwali, a przy takim doładowaniu moc jaką uzyskasz będzie w okolicach 100-110KM. ABF w serii ma 150

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 26 lis 2013, 16:40
autor: Iron987
Kurcze, trzeba do Niemiec do pracy jechać żeby pozmieniać trochę w samochodzie
A może spytam tak, bo szukając tak po tych turbinach natrafiłem na silnik G40 w starszej polówce, 113km przy silniku 1.3 to coś pięknego.
Ale to raczej by odpadło bo ciężko byłoby zmieniać silnik, pewnie i do tego cały osprzęt też do wymiany, czyli tak samo jak na 1.8T
Swap na 1.8T z zawieszeniem obliczaliśmy to było 15k
Zaturbienie to ok 4-5k + oczywiście zawieszenie, ale zawieszenie to już bym myślał, bo te ledwo co już ciągnie, najlepiej to jakiś kit żeby nie było za twardo.
Więc jeżeli chodzi jak na razie o mody w silnik to jak na razie zostaje zatrubianie

Ale to jeszcze na pewnie nie w przyszłym roku

Silnik ABF już duża pojemność i wtedy też dostajemy spalaniem,
myślę że zaturbienie to chyba najlepszy pomysł i kosztowo też nie jest źle, do tego spalanie wzrośnie strzelam o 1l czyli na silnik ze 100-110 kucami 7-8l to nie jest źle, wręcz bardzo dobrze. Do tego waga samochodu robi swoje, passat 1.8 ledwo co na starcie daje radę polówce z 1.4, a gdyby 1.4 dostało turbinę to już całkowicie passat nie dawałby rady mimo podobnej ilości koni. Jednak dodatkowe 500kg w passacie swoje robi, oczywiście na niekorzyść

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 27 lis 2013, 9:48
autor: Skfarek
Wydasz pięć klocków (optymistycznie), nakombinujesz się jak koń pod górę i uzyskasz 100 kucy? Jak Justice pisze to już lepiej zapakować wolnossaka 1.8 albo 2.0 z Ibizy, szlak masz przetarty części bezproblemowo dostępne. Do listy Justice dodałbym koszt wieeeelu roboczogodzin poświęconych na wystrojenie. Poza tym nie wierze by po kombinacjach z turbieniem to 1.4 paliło 7l, nie czarujmy się, na pewno zaczniesz deptać.
[quote=""Iron987""]Ostatnio zainteresowałem się samochodami nowymi co mają silniki 1.2 a ponad 100kucy, np skoda octavia, gdzie przy takiej kalumbrynie co waży ok 2ton aż dziwne. Poczytałem i wiem, że te samochody mają turbiny, i tu narodził się pomysł. [/quote]
Weź pod uwagę że te silniki i ich osprzęt były od początku projektowane pod turbienie, u ciebie będzie to rzeźba.