Strona 47 z 64

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 27 lis 2013, 11:44
autor: JuStIcE
[quote=""Iron987""]Silnik ABF już duża pojemność i wtedy też dostajemy spalaniem,[/quote]
No właśnie nie do końca :) Zaturbiony AEX będzie Ci palił tyle samo. Ja bym nie kombinował, tylko pchał ABFa. Chyba, że w trochę innym kierunku - 1.8 20V bez turbo. Mega elastyczny silnik, potrafi spalić rzędu 6-7l, a jak depniesz, to ładnie się zbiera. Ma 125KM, więc i tak więcej niż uturbiony AEX.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 27 lis 2013, 11:58
autor: Skfarek
JuStIcE moim zdaniem szkoda się pchać w 1.8 które opisałeś bez turbo, opinie na jego temat są mieszane, mniej popularny niż turbo, rzeźby tyle samo co przy 1.8T a możliwości rozwoju jak już ci mocy zabraknie mniejsze ;)

Podsumowując:
[quote=""JuStIcE""] Ja bym nie kombinował, tylko pchał ABFa.[/quote]
:good:

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 27 lis 2013, 13:17
autor: Iron987
[quote=""Skfarek""]Wydasz pięć klocków (optymistycznie), nakombinujesz się jak koń pod górę i uzyskasz 100 kucy? Jak Justice pisze to już lepiej zapakować wolnossaka 1.8 albo 2.0 z Ibizy, szlak masz przetarty części bezproblemowo dostępne. Do listy Justice dodałbym koszt wieeeelu roboczogodzin poświęconych na wystrojenie. Poza tym nie wierze by po kombinacjach z turbieniem to 1.4 paliło 7l, nie czarujmy się, na pewno zaczniesz deptać.

Weź pod uwagę że te silniki i ich osprzęt były od początku projektowane pod turbienie, u ciebie będzie to rzeźba.[/quote]

Może nie będę szalał z prędkościami bo nie ma dróg gdzie można byłoby poszaleć, no chyba że na ekspresówkach, ale chciałbym to odczuwać na przyspieszaniu i wyprzedzaniu, wtedy szłoby to szybciej i płynniej.

Co do spalania to chciałbym wstawić taki silnik na którym paliłby max 8-9 L na bardzo spokojnej jeździe.

[quote=""JuStIcE""]No i tu się mylisz :) Do Ciebie spokojnie można pakować ABFa i to już będzie jechać. Koszty uturbienia AEXa wyjdą podobnie, o ile nawet nie większe niż swap.
[/quote]

Czyli, że koszt założenia ABFa kosztowałby mniej jak swap na 1.8T ? Nie potrzeba żadnej rzeźby tylko po prostu przekładka ?

Gdyby tak było to chyba byłaby to najlepsza opcja.
Gdzieś na forum znalazłem że "ABF w trasie przy spokojnej jeździe koło 8 litrów." Są jeszcze jakieś zalety mimo tego że pali 8l i ma 150km ? Jak z dostępnością takich silników, jak z częściami i całym osprzętem.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 27 lis 2013, 16:54
autor: JuStIcE
[quote=""Skfarek""]JuStIcE moim zdaniem szkoda się pchać w 1.8 które opisałeś bez turbo, opinie na jego temat są mieszane, mniej popularny niż turbo, rzeźby tyle samo co przy 1.8T a możliwości rozwoju jak już ci mocy zabraknie mniejsze [/quote]
Zgadzam się, ale mimo wszystko jest fajną alternatywą dla ABFa :) W Classicu nie byłoby aż takiej rzeźby jak w 6N :)
[quote=""Iron987""]Co do spalania to chciałbym wstawić taki silnik na którym paliłby max 8-9 L na bardzo spokojnej jeździe.
[/quote]
ABF spokojnie się zmieści poniżej 9 przy zmianie biegów koło 2,5-3k i hamowaniu silnikiem :)
[quote=""Iron987""]Czyli, że koszt założenia ABFa kosztowałby mniej jak swap na 1.8T ? Nie potrzeba żadnej rzeźby tylko po prostu przekładka ? [/quote]
Mniej więcej tak. Ten silnik montowany był w Ibizie, która ma komorę silnika identyczną jak Classic, więc spokojnie da sie to bez większych kombinacji przełozyć :)
[quote=""Iron987""]Są jeszcze jakieś zalety mimo tego że pali 8l i ma 150km ? Jak z dostępnością takich silników, jak z częściami i całym osprzętem.[/quote]
Części do niego tanie, a jak będziesz chciał uturbić, to można zrobić to hardkorowo i zakuć silnik, bo sa bezproblemowo dostępne kute tłoki i korby do niego :) Części i osprzęt tanie jak barszcz :)

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 28 lis 2013, 0:11
autor: Iron987
Czyli już wszystko wiadomo, trochę szkoda byłoby dawać 15k na swap 1.8T jak można wstawić 2.0ABF i do tego o ponad połowę taniej. Czyli pomysł zaklepany, w polówce zawita 2.0 ABF, na razie bez zaturbiania, 150km na tą lekką budę to i tak będzie już poezja. To silnik będzie taki jak np tutaj ?
http://allegro.pl/silnik-2-0b-16v-150-k ... 90618.html ?

Obstawiam że tak, to teraz zostało odkładać pieniądze a jak się nazbiera to szukać kto by mi to wszystko poskładał. Ale na razie finanse.

Dzięki panowie za pomoc.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 28 lis 2013, 9:42
autor: Skfarek
Dokładnie to ten silnik z linku z allegro :)

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 30 lis 2013, 22:53
autor: lancer818
Mam pytanie czy swap silnika z Golfa III 1.8 90KM ciezko będzie upchac do polo 6n bo moje 1.0l niestety odmowil wspolpracy... I pytanie, czy ciezko bd z przekladka i komputerem i inna elektryka.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 03 gru 2013, 10:08
autor: Skfarek
lancer818 P&P to nie będzie bo silniki z tej rodziny są wyższe niż te montowane w polo. Trzeba chyba customowe sanki mu robić, to samo będzie z łapami silnika chyba. Ty masz mono czy wielopunkt? Ten silnik co chcesz dać jest na mono czy wielopunkcie, bo z tego co wiem to inne instalacje są.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 05 gru 2013, 21:41
autor: ferdek540
witam, nie wiedziałem gdzie dać temat wiec dałem tu, krótko i na temat czy silnik z golfa 1.8 na wielopunkcie legitymujący sie mocą 90 koni mianowicie http://tablica.pl/oferta/silnik-1-8-wer ... 4lkzn.html dało by sie wrzucić do 6N?

- czy podejdzie na "łapy"?
- czy elektryka jest plung&play?

za śmieszne pieniądze mógłbym mieć taki motorek z osprzętem, skrzynią itp a w mojej magicznej litrze pada sprzegło i nie wiem czy topić w nią pieniążki..

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 06 gru 2013, 17:46
autor: piotrus23
Witam czy silnik z golfa 4 1,4 16v podejdzie do poli ? 98 rok 1,4 bena jakie sa koszta swapu i co trzeba zmienić przy takim swapie żeby to jeździło obecny silnik pobiera znaczne ilości oleju a remont wyniesie cos koło 2 tys zl kompletny kapitalny remont

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 06 gru 2013, 17:51
autor: mavq
[quote=""piotrus23""]Witam czy silnik z golfa 4 1,4 16v podejdzie do poli ? 98 rok 1,4 bena jakie sa koszta swapu i co trzeba zmienić przy takim swapie żeby to jeździło obecny silnik pobiera znaczne ilości oleju a remont wyniesie cos koło 2 tys zl kompletny kapitalny remont[/quote]



Jaki masz teraz silnik? Oznaczenie mnie interesuje, i oznaczenie tego nowego silnika.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 06 gru 2013, 19:43
autor: piotrus23
u mnie jest AkV ten z golfa nie znam oznaczeń dopiero się orintuje czy warte to zabiegu zaznaczam ze nie chce większego motoru ponieważ nie chce się bawic w oszustwo lub latać i zmieniać w papierach, tego samego nie chce bo znowu po 20 tys /km trzeba będzie robic remont .

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 07 gru 2013, 14:56
autor: ferdek540
ponawiam pytanie czy 1.8 z golfa 3 usa na wielopunkcie legitymujący sie mocą 90 koni mianowicie http://tablica.pl/oferta/silnik-1-8-wer ... 4lkzn.html dało by sie wrzucić do 6N?

- czy podejdzie na "łapy"?
- czy elektryka jest plung&play?

za śmieszne pieniądze mógłbym mieć taki motorek z osprzętem, skrzynią itp a w mojej magicznej litrze pada sprzegło i nie wiem czy topić w nią pieniążki..

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 07 gru 2013, 16:05
autor: piotrus23
jeżeli swapa robisz sam to może i by się oplacalo ale jeżeli masz komus zaplacic to się mija z celem bo ile naprawa tego sprzęgła cie wyniesie 500 zł ?

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 07 gru 2013, 17:12
autor: ferdek540
jednak to nie sprzegło tylko skrzynia do regeneracji albo wymiany, ale nie pytałem o koszta czy sie opłaca czy nie tylko czy podpasuje na "łapy" i czy elektryka jest P&P... ;/