Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pacyna767
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 01 wrz 2013, 20:08
Lokalizacja: LPU

Post autor: pacyna767 »

Witam!

Nie chciałem zakładać nowego tematu więc piszę tutaj. Ostatnio niestety w mojej polówce zatarł się silnik oraz była kolizja zaworów. Silnika raczej remontować się nie opłaca lepiej będzie kupić używany i zmienić. W związku z tym mam pytanie: obecnie mam silnik 1,4 aua z lpg. Jaki inny mogę wsadzić bez konieczności wykonywania żadnych przeróbek? Czy silnik 1,4 aub będzie pasował? Ewentualnie jakiś inny? Co polecacie? Miał ktoś podobną sytuacje? Bardzo proszę o wszelkie opinie i uwagi.
k
krzysiex21
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 30 sty 2014, 14:31

Post autor: krzysiex21 »

Witam. Mama polo 6n1 z silnikiem 1.3 ADX i w związku z tym że wymaga powazniejszych napraw chciałem go zmienić na silnik 1.0 bo mam okazje go zakupić. Silnik jest komlpetny z osprzętem i skrzynią biegow. Czy będzie wszystko pasować? Trzeba coś zmienić?
Awatar użytkownika
kamil95
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 18 lis 2013, 20:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: kamil95 »

posiadam polo 6n z silnikiem 1.9D i zamierzam zrobić swapa na 1.9 TDi i mam pytanie o jakim oznaczeniu silnika szukać tak żeby nie przerabiać łap silnika i było mało przeróbek :)
Awatar użytkownika
GrigorVR6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:08
Lokalizacja: Maszewo/Szczecin

Post autor: GrigorVR6 »

[quote=""krzysiex21""]Witam. Mama polo 6n1 z silnikiem 1.3 ADX i w związku z tym że wymaga powazniejszych napraw chciałem go zmienić na silnik 1.0 bo mam okazje go zakupić. Silnik jest komlpetny z osprzętem i skrzynią biegow. Czy będzie wszystko pasować? Trzeba coś zmienić?[/quote]

Jeśli ten 1.0 jest też na Mono-wtrysku to nie będzie problemu,możliwe że nawet sterownik zostanie ten sam.
Obrazek
d
danio040
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 15 cze 2013, 20:52

Post autor: danio040 »

Witam, czy idzie zamontować Blow Off SSQV 4 do Polo 6n silnik 1.6 benzyna?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""danio040""]Witam, czy idzie zamontować Blow Off SSQV 4 do Polo 6n silnik 1.6 benzyna?[/quote]

przecież blow off montuje sie do silników z turbo :roll:
P
Polo71
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:31

Post autor: Polo71 »

Witam. Poszukuje Informacji dotyczących spawa na silnik 2.8 vr6 lub 1.8T do polo 6n 1.4 16v 60KM.

Jaki Silnik się do tego nada?
Jaka skrzynia?
Czy osprzet cały będzie potrzebny?
Trzeba będzie przerabiać?


Ogolnie potrzeba mi wszelich info na temat tego swapa
m
mariusz27
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 28 lut 2014, 21:11

Post autor: mariusz27 »

Witam koledzy :-D Czytałem temat od początku i wszystko jest opisane na temat swapu benzyny albo tdi. A czy ktoś wie jak wygląda swap w 6n z 1.9D na AAZ 1.9 Td ze skrzynią z golfa 3 ?? Podłączenie elektryki z tego co widziałem jest identyczne, sanki z poduszkami bardzo podobne na pierwszy rzut oka. Dodam że obecnie jezdze golfem 3 i to on ma być ewentualnym dawca silnika, skrzyni i hamulców.
Awatar użytkownika
GrigorVR6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:08
Lokalizacja: Maszewo/Szczecin

Post autor: GrigorVR6 »

[quote=""Polo71""]Witam. Poszukuje Informacji dotyczących spawa na silnik 2.8 vr6 lub 1.8T do polo 6n 1.4 16v 60KM.

Jaki Silnik się do tego nada?
Jaka skrzynia?
Czy osprzet cały będzie potrzebny?
Trzeba będzie przerabiać?


Ogolnie potrzeba mi wszelich info na temat tego swapa[/quote]

Jeśli miał bym wybierać to bym pakował 1.8T ze względy na większe pole manewru w podnoszeniu mocy w porównaniu do VR6:)
A jaki silnik się nada,hmm dużo by pisać.Niektórzy pakują np.z Audi S3 225 konną jednostkę a innym wystarcza "na moment" 150 koni:)
Jeśli chodzi o sam silnik to niektórzy piszą że lepiej się nadaje z w pełni elektroniczną przepustnicą(np.AUM,AUQ),ponieważ jest większe pole manewru jeśli chodzi o Chip-tuning.
Jeśli chodzi a skrzynie to chyba najlepsze rozwiązanie to skrzynia z TDI bo wiadomo masa auta różni się od takiego Golfa IV i będzie co parę min redukować biegów a i trakcja też będzie łapsza w porównani do zwykłej skrzyni.
Na pewno cały osprzęt będzie potrzebny+krótki kolektor ssący z Sharana 1.8T bo jest krótszy.

Ogólnie jest przy tym trochę roboty.W Genowefa Garage krzyknęli mi 5 tyś za takiego swapa. :)
Obrazek
Y
Yzf 250
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 219
Rejestracja: 23 gru 2012, 21:05

Post autor: Yzf 250 »

[quote=""GrigorVR6""][quote=""Polo71""]Witam. Poszukuje Informacji dotyczących spawa na silnik 2.8 vr6 lub 1.8T do polo 6n 1.4 16v 60KM.

Jaki Silnik się do tego nada?
Jaka skrzynia?
Czy osprzet cały będzie potrzebny?
Trzeba będzie przerabiać?


Ogolnie potrzeba mi wszelich info na temat tego swapa[/quote]

Jeśli miał bym wybierać to bym pakował 1.8T ze względy na większe pole manewru w podnoszeniu mocy w porównaniu do VR6:)
A jaki silnik się nada,hmm dużo by pisać.Niektórzy pakują np.z Audi S3 225 konną jednostkę a innym wystarcza "na moment" 150 koni:)
Jeśli chodzi o sam silnik to niektórzy piszą że lepiej się nadaje z w pełni elektroniczną przepustnicą(np.AUM,AUQ),ponieważ jest większe pole manewru jeśli chodzi o Chip-tuning.
Jeśli chodzi a skrzynie to chyba najlepsze rozwiązanie to skrzynia z TDI bo wiadomo masa auta różni się od takiego Golfa IV i będzie co parę min redukować biegów a i trakcja też będzie łapsza w porównani do zwykłej skrzyni.
Na pewno cały osprzęt będzie potrzebny+krótki kolektor ssący z Sharana 1.8T bo jest krótszy.

Ogólnie jest przy tym trochę roboty.W Genowefa Garage krzyknęli mi 5 tyś za takiego swapa. :)[/quote]

5 tysi za samego swapa bez sprzętu ?
Awatar użytkownika
GrigorVR6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:08
Lokalizacja: Maszewo/Szczecin

Post autor: GrigorVR6 »

Tak 5 tyś sama robocizna :)
Ale coś mi się wydaje że sam się wezmę za to,a silnik myślę ze za 2500-3000 tyś da rade załatwić :D
Obrazek
m
mariusz27
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 28 lut 2014, 21:11

Post autor: mariusz27 »

A wypowie się ktoś odnośnie tego AAZ czy podejdzie bez problemu ??
t
tom.ts
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 05 mar 2014, 22:22

Post autor: tom.ts »

Witam!

Posiadam polo 6n - 1995 rok, silnik 1.3 55km. Cos dzieje sie z silnikiem.. bierze olej.. itd.. (zlom..)
Mam mozliwosc kupic po cenie zlomu rozbite - przez kolege - polo 1.0 50km.

Czy jest mozliwosc przelozenia silnika (1.0) z rozbitej polowki do mojej (1.3). Nie znam oznaczen silnikow, ale zapewne wiecie o co chodzi...
Silnik (1.0) przed wypadkiem byl w dobrym stanie.. kolega wymienil rozrzad.
Mam mechanika, ktory moglby mi w tym pomoc, ale jeszcze z nim nie rozmawialem.. (wraca za tydzien..)

Prosze o informacje czy technicznie jest to mozliwe? chodzi o mocowania itd.. itp...

dzieki za odpowiedzi.
Y
Yzf 250
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 219
Rejestracja: 23 gru 2012, 21:05

Post autor: Yzf 250 »

[quote=""GrigorVR6""]Tak 5 tyś sama robocizna :)
Ale coś mi się wydaje że sam się wezmę za to,a silnik myślę ze za 2500-3000 tyś da rade załatwić :D[/quote]
Bierz się sam i uderz od chłopaków z torunia. Ostatnio 150 konny 1,8t nie chce zmyslac jaki model ae chyba auq
ale nie wykluczone że teraz zmyślam. Kompletny ze skrzynią wiązką itp. itd. półosie skrzynia ic chłodnica za 2 tysie :)
Pozdro działaj sam bo u mnie też taki plan by w polo 3xx zagościło i już będzie się odpychać :) Pozdro
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""tom.ts""]Witam!

Posiadam polo 6n - 1995 rok, silnik 1.3 55km. Cos dzieje sie z silnikiem.. bierze olej.. itd.. (zlom..)
Mam mozliwosc kupic po cenie zlomu rozbite - przez kolege - polo 1.0 50km.

Czy jest mozliwosc przelozenia silnika (1.0) z rozbitej polowki do mojej (1.3). Nie znam oznaczen silnikow, ale zapewne wiecie o co chodzi...
Silnik (1.0) przed wypadkiem byl w dobrym stanie.. kolega wymienil rozrzad.
Mam mechanika, ktory moglby mi w tym pomoc, ale jeszcze z nim nie rozmawialem.. (wraca za tydzien..)

Prosze o informacje czy technicznie jest to mozliwe? chodzi o mocowania itd.. itp...

dzieki za odpowiedzi.[/quote]

wszystko da radę zrobić, tylko pozostaje jedna kwestia
Ty masz 1,3 ADX a kolega 1,0 zapewne ALL, ADX ma wtrysk pojedynczy a ALL ma pełen wtrysk, w takim wypadku należy przełożyć cały silnik wraz z osprzętem (kolektory, przepustnica, cała elektryka + ecu itp.) skrzynia może zostać od 1,3. Jest jeszcze jeden myk, w ADX masz zegary starszego typu a co za tym idzie to i skrzynka bezpieczników i przekaźników, w wypadku ALL może być tak że masz już nowsze zegary i tam będzie zupełnie inna instalacja, trzeba się zastanowić czy chcesz się bawić w taki zabieg :) bo roboty może być dużo a co za tym idzie mechanik od Ciebie wyciągnie kupę kasy. Przerabiałem u siebie SWAPa z SPI i na MPI i jest trochę z tym zabawy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”