Strona 50 z 64

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 28 sty 2014, 22:35
autor: pacyna767
Witam!

Nie chciałem zakładać nowego tematu więc piszę tutaj. Ostatnio niestety w mojej polówce zatarł się silnik oraz była kolizja zaworów. Silnika raczej remontować się nie opłaca lepiej będzie kupić używany i zmienić. W związku z tym mam pytanie: obecnie mam silnik 1,4 aua z lpg. Jaki inny mogę wsadzić bez konieczności wykonywania żadnych przeróbek? Czy silnik 1,4 aub będzie pasował? Ewentualnie jakiś inny? Co polecacie? Miał ktoś podobną sytuacje? Bardzo proszę o wszelkie opinie i uwagi.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 30 sty 2014, 15:55
autor: krzysiex21
Witam. Mama polo 6n1 z silnikiem 1.3 ADX i w związku z tym że wymaga powazniejszych napraw chciałem go zmienić na silnik 1.0 bo mam okazje go zakupić. Silnik jest komlpetny z osprzętem i skrzynią biegow. Czy będzie wszystko pasować? Trzeba coś zmienić?

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 02 lut 2014, 12:55
autor: kamil95
posiadam polo 6n z silnikiem 1.9D i zamierzam zrobić swapa na 1.9 TDi i mam pytanie o jakim oznaczeniu silnika szukać tak żeby nie przerabiać łap silnika i było mało przeróbek :)

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 05 lut 2014, 17:43
autor: GrigorVR6
[quote=""krzysiex21""]Witam. Mama polo 6n1 z silnikiem 1.3 ADX i w związku z tym że wymaga powazniejszych napraw chciałem go zmienić na silnik 1.0 bo mam okazje go zakupić. Silnik jest komlpetny z osprzętem i skrzynią biegow. Czy będzie wszystko pasować? Trzeba coś zmienić?[/quote]

Jeśli ten 1.0 jest też na Mono-wtrysku to nie będzie problemu,możliwe że nawet sterownik zostanie ten sam.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 14 lut 2014, 20:46
autor: danio040
Witam, czy idzie zamontować Blow Off SSQV 4 do Polo 6n silnik 1.6 benzyna?

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 14 lut 2014, 23:15
autor: krzychu20
[quote=""danio040""]Witam, czy idzie zamontować Blow Off SSQV 4 do Polo 6n silnik 1.6 benzyna?[/quote]

przecież blow off montuje sie do silników z turbo :roll:

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 02 mar 2014, 23:20
autor: Polo71
Witam. Poszukuje Informacji dotyczących spawa na silnik 2.8 vr6 lub 1.8T do polo 6n 1.4 16v 60KM.

Jaki Silnik się do tego nada?
Jaka skrzynia?
Czy osprzet cały będzie potrzebny?
Trzeba będzie przerabiać?


Ogolnie potrzeba mi wszelich info na temat tego swapa

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 03 mar 2014, 21:16
autor: mariusz27
Witam koledzy :-D Czytałem temat od początku i wszystko jest opisane na temat swapu benzyny albo tdi. A czy ktoś wie jak wygląda swap w 6n z 1.9D na AAZ 1.9 Td ze skrzynią z golfa 3 ?? Podłączenie elektryki z tego co widziałem jest identyczne, sanki z poduszkami bardzo podobne na pierwszy rzut oka. Dodam że obecnie jezdze golfem 3 i to on ma być ewentualnym dawca silnika, skrzyni i hamulców.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 05 mar 2014, 11:15
autor: GrigorVR6
[quote=""Polo71""]Witam. Poszukuje Informacji dotyczących spawa na silnik 2.8 vr6 lub 1.8T do polo 6n 1.4 16v 60KM.

Jaki Silnik się do tego nada?
Jaka skrzynia?
Czy osprzet cały będzie potrzebny?
Trzeba będzie przerabiać?


Ogolnie potrzeba mi wszelich info na temat tego swapa[/quote]

Jeśli miał bym wybierać to bym pakował 1.8T ze względy na większe pole manewru w podnoszeniu mocy w porównaniu do VR6:)
A jaki silnik się nada,hmm dużo by pisać.Niektórzy pakują np.z Audi S3 225 konną jednostkę a innym wystarcza "na moment" 150 koni:)
Jeśli chodzi o sam silnik to niektórzy piszą że lepiej się nadaje z w pełni elektroniczną przepustnicą(np.AUM,AUQ),ponieważ jest większe pole manewru jeśli chodzi o Chip-tuning.
Jeśli chodzi a skrzynie to chyba najlepsze rozwiązanie to skrzynia z TDI bo wiadomo masa auta różni się od takiego Golfa IV i będzie co parę min redukować biegów a i trakcja też będzie łapsza w porównani do zwykłej skrzyni.
Na pewno cały osprzęt będzie potrzebny+krótki kolektor ssący z Sharana 1.8T bo jest krótszy.

Ogólnie jest przy tym trochę roboty.W Genowefa Garage krzyknęli mi 5 tyś za takiego swapa. :)

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 05 mar 2014, 11:35
autor: Yzf 250
[quote=""GrigorVR6""][quote=""Polo71""]Witam. Poszukuje Informacji dotyczących spawa na silnik 2.8 vr6 lub 1.8T do polo 6n 1.4 16v 60KM.

Jaki Silnik się do tego nada?
Jaka skrzynia?
Czy osprzet cały będzie potrzebny?
Trzeba będzie przerabiać?


Ogolnie potrzeba mi wszelich info na temat tego swapa[/quote]

Jeśli miał bym wybierać to bym pakował 1.8T ze względy na większe pole manewru w podnoszeniu mocy w porównaniu do VR6:)
A jaki silnik się nada,hmm dużo by pisać.Niektórzy pakują np.z Audi S3 225 konną jednostkę a innym wystarcza "na moment" 150 koni:)
Jeśli chodzi o sam silnik to niektórzy piszą że lepiej się nadaje z w pełni elektroniczną przepustnicą(np.AUM,AUQ),ponieważ jest większe pole manewru jeśli chodzi o Chip-tuning.
Jeśli chodzi a skrzynie to chyba najlepsze rozwiązanie to skrzynia z TDI bo wiadomo masa auta różni się od takiego Golfa IV i będzie co parę min redukować biegów a i trakcja też będzie łapsza w porównani do zwykłej skrzyni.
Na pewno cały osprzęt będzie potrzebny+krótki kolektor ssący z Sharana 1.8T bo jest krótszy.

Ogólnie jest przy tym trochę roboty.W Genowefa Garage krzyknęli mi 5 tyś za takiego swapa. :)[/quote]

5 tysi za samego swapa bez sprzętu ?

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 05 mar 2014, 12:30
autor: GrigorVR6
Tak 5 tyś sama robocizna :)
Ale coś mi się wydaje że sam się wezmę za to,a silnik myślę ze za 2500-3000 tyś da rade załatwić :D

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 05 mar 2014, 16:02
autor: mariusz27
A wypowie się ktoś odnośnie tego AAZ czy podejdzie bez problemu ??

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 05 mar 2014, 22:29
autor: tom.ts
Witam!

Posiadam polo 6n - 1995 rok, silnik 1.3 55km. Cos dzieje sie z silnikiem.. bierze olej.. itd.. (zlom..)
Mam mozliwosc kupic po cenie zlomu rozbite - przez kolege - polo 1.0 50km.

Czy jest mozliwosc przelozenia silnika (1.0) z rozbitej polowki do mojej (1.3). Nie znam oznaczen silnikow, ale zapewne wiecie o co chodzi...
Silnik (1.0) przed wypadkiem byl w dobrym stanie.. kolega wymienil rozrzad.
Mam mechanika, ktory moglby mi w tym pomoc, ale jeszcze z nim nie rozmawialem.. (wraca za tydzien..)

Prosze o informacje czy technicznie jest to mozliwe? chodzi o mocowania itd.. itp...

dzieki za odpowiedzi.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 06 mar 2014, 7:44
autor: Yzf 250
[quote=""GrigorVR6""]Tak 5 tyś sama robocizna :)
Ale coś mi się wydaje że sam się wezmę za to,a silnik myślę ze za 2500-3000 tyś da rade załatwić :D[/quote]
Bierz się sam i uderz od chłopaków z torunia. Ostatnio 150 konny 1,8t nie chce zmyslac jaki model ae chyba auq
ale nie wykluczone że teraz zmyślam. Kompletny ze skrzynią wiązką itp. itd. półosie skrzynia ic chłodnica za 2 tysie :)
Pozdro działaj sam bo u mnie też taki plan by w polo 3xx zagościło i już będzie się odpychać :) Pozdro

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 06 mar 2014, 7:46
autor: Jabolek
[quote=""tom.ts""]Witam!

Posiadam polo 6n - 1995 rok, silnik 1.3 55km. Cos dzieje sie z silnikiem.. bierze olej.. itd.. (zlom..)
Mam mozliwosc kupic po cenie zlomu rozbite - przez kolege - polo 1.0 50km.

Czy jest mozliwosc przelozenia silnika (1.0) z rozbitej polowki do mojej (1.3). Nie znam oznaczen silnikow, ale zapewne wiecie o co chodzi...
Silnik (1.0) przed wypadkiem byl w dobrym stanie.. kolega wymienil rozrzad.
Mam mechanika, ktory moglby mi w tym pomoc, ale jeszcze z nim nie rozmawialem.. (wraca za tydzien..)

Prosze o informacje czy technicznie jest to mozliwe? chodzi o mocowania itd.. itp...

dzieki za odpowiedzi.[/quote]

wszystko da radę zrobić, tylko pozostaje jedna kwestia
Ty masz 1,3 ADX a kolega 1,0 zapewne ALL, ADX ma wtrysk pojedynczy a ALL ma pełen wtrysk, w takim wypadku należy przełożyć cały silnik wraz z osprzętem (kolektory, przepustnica, cała elektryka + ecu itp.) skrzynia może zostać od 1,3. Jest jeszcze jeden myk, w ADX masz zegary starszego typu a co za tym idzie to i skrzynka bezpieczników i przekaźników, w wypadku ALL może być tak że masz już nowsze zegary i tam będzie zupełnie inna instalacja, trzeba się zastanowić czy chcesz się bawić w taki zabieg :) bo roboty może być dużo a co za tym idzie mechanik od Ciebie wyciągnie kupę kasy. Przerabiałem u siebie SWAPa z SPI i na MPI i jest trochę z tym zabawy.