Strona 56 z 64
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 15 sie 2014, 12:15
autor: kerst
Skfarek skoda felicja kit car byly 8v i to jest silni 1.6 AEE wykorbienie to samo co 1.6 AEA ale tloki korby inne tak samo blok tego silnika jest inny poniewaz skoda stosuje swoje skrzynie biegow

ten silnik posiadal bodajze 220km z wolnossacego silnika posidal 4 osobne przepustnice oraz po 2wtryski na kanal

mam na PC zdjecia takiego silnika, a i z ciekawostek skoda miala tez skrzynie 6biegow

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 18 sie 2014, 15:34
autor: siwkins
Panowie, mam do wyrwania golasa aea za przysłowiową połóweczkę. W mojej poli siedzi 1,3 adx więc silnik również na mono wtrysku.
Chciał bym wiedzieć jakie części z adx podejdą do aea a jakie będę musiał kupić.
Czy pompa paliwa z adx pociągnie aea? Jak z wiązką elektryczną silnika? Kolektory, układ wtryskowy, układ dolotowy, sprzęgło, skrzynia i reszta osprzętu.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 21 sie 2014, 14:44
autor: Winiacz
Naszlifowałem się, rdzę pousuwałem, car audio założyłem, przygotowałem samochód do malowania, a tu podjeżdża ojciec że za grosze kupił nowszy, lepiej wyposażony, blacharsko zdrowy itd, tylko że z padniętym 1.0
Więc pytań parę:
Jako że dawcą silnika ma być goły 1.4 AEX, a biorcą 1.0 (jeszcze nie wiem jakie, o ile ich było kilka), to czy do wymiany oprócz samego silnika z osprzętem będą:
-układ wspomagania?
-wiązka elektryczna?
-ew. klima (jeszcze nie wiem czy jest)
-skrzynia biegów (jak trzeba to komplet się przełoży)
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 24 sie 2014, 11:26
autor: Katoo
[quote=""siwkins""]Panowie, mam do wyrwania golasa aea za przysłowiową połóweczkę. W mojej poli siedzi 1,3 adx więc silnik również na mono wtrysku.
Chciał bym wiedzieć jakie części z adx podejdą do aea a jakie będę musiał kupić.
Czy pompa paliwa z adx pociągnie aea? Jak z wiązką elektryczną silnika? Kolektory, układ wtryskowy, układ dolotowy, sprzęgło, skrzynia i reszta osprzętu.[/quote]
Zakup tylko kolektor dolotowy z wtryskiem, reszta jest ta sama, Nie wiem czy nawet nie będzie pasować kolektor dolotowy musiał byś zmiezyć rostaw otworów.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 24 sie 2014, 12:13
autor: JuStIcE
[quote=""Winiacz""]Naszlifowałem się, rdzę pousuwałem, car audio założyłem, przygotowałem samochód do malowania, a tu podjeżdża ojciec że za grosze kupił nowszy, lepiej wyposażony, blacharsko zdrowy itd, tylko że z padniętym 1.0
Więc pytań parę:
Jako że dawcą silnika ma być goły 1.4 AEX, a biorcą 1.0 (jeszcze nie wiem jakie, o ile ich było kilka), to czy do wymiany oprócz samego silnika z osprzętem będą:
-układ wspomagania?
-wiązka elektryczna?
-ew. klima (jeszcze nie wiem czy jest)
-skrzynia biegów (jak trzeba to komplet się przełoży)[/quote]
Generalnie to wszystko może zostać

Na pewno wymiany wymaga komp i imombilizer. Wspomaganie było takie samo w każdej 6N, wiązka nie powinna się różnić, klima identycznie jak wspomaganie. I teraz kwestia skrzyni:
Osobiście wymieniłbym. Dlatego, że skrzynia z 1.0 ma krótsze przełożenia i o ile w mieście to nie przeszkadza, to na trasie już tak.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 28 sie 2014, 15:19
autor: Kajmandos
Witam ponownie. Prace nad swapem idą w dobrym kierunku ale rodzi się w mojej głowie pytanie, a mianowicie czy oprócz silnika i skrzyni muszę coś przerabiać? I ewentualna druga opcja czy silnik z 6n2 również będzie pasował?
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 01 wrz 2014, 14:16
autor: Skfarek
[quote=""kerst""]Skfarek skoda felicja kit car byly 8v i to jest silni 1.6 AEE wykorbienie to samo co 1.6 AEA ale tloki korby inne tak samo blok tego silnika jest inny poniewaz skoda stosuje swoje skrzynie biegow ten silnik posiadal bodajze 220km z wolnossacego silnika posidal 4 osobne przepustnice oraz po 2wtryski na kanal mam na PC zdjecia takiego silnika, a i z ciekawostek skoda miala tez skrzynie 6biegow [/quote]
Było kilka egzemplarzy z czapą z 1.4 16v poniżej dowód:
http://felicia2.w.interia.pl/tuning02.htm
jak znajdę więcej wątków to wrzucę. Mówisz, że blok mimo iż wyglądał jak z AEA/AEE był inny, tzn. odlewali specjalnie inny, czy modyfikowali seryjne?
GrigorVR6 aea i aee różniły się i denkami i korbami wbrew pozorom
Co do swapu z ADXa na AEA to jak już wielokrotnie pisałem oprócz kompa nie potrzeba w zasadzie nic, kolektor pasuje P&P z tym że jest inny (AEA/AEE mają "portki" 4 w 2 w 1) i może ograniczać minimalnie osiągi. Nawet skrzynia może zostać z 1.3 z tym że v-max przy niej zostanie na poziomie 160 km/h. Efekt dodatni to taki że lepiej się zbiera bo jest krótsza.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 14 wrz 2014, 21:51
autor: el4cion
Witam.
Mam silnik 1.3 adx z monowtryskiem i przymierzam się do zmiany silnika na 1.4 8v.
Z tym , że chce przełożyć jedynie sam silnik tak by pracował dalej na starym kolektorze z monowtryskiem.
Czy kolektory będą pasować ? I co z pompą paliwa i komputerem ?
Robił ktoś podobną operację ?
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 15 wrz 2014, 9:15
autor: siwkins
Pytanie do bardziej wtajemniczonych:
przeglądam sobie numery w etce części silników adx i aea, z tego co widzę to różnica tkwi w głowicy.
Gdzieś na forum czytałem temat o swapie samej głowicy z 1.4 abd na blok z 1.0 i ładnie to wszystko gada i zastanawiam się czy przypadkiem nie prościej jest wymienić samą głowicę z zaworami i resztą bebechów niż swapować silnik.
Pacjenci to : 1.3 adx i 1.6 aea.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 15 wrz 2014, 12:25
autor: Anonymous
a tłoki, korby i wał sprawdzałeś?
w 86c2f jest tak że inne sa głowice, korby, tłoki i wał
ktoś z 1.0 zrobił 1.4
jeszcze chyba bloki g40 i 1Z sa inne od reszty ze względu na natrysk oleju na denka
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 15 wrz 2014, 23:21
autor: siwkins
Chwilowo coś etka mi nie chodzi jak powinna, jutro zobaczę.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 16 wrz 2014, 8:22
autor: kerst
Marcin86c
ani PY G40 ani 1W nie maja natrysku oleju na denka

to trzeba zrobic samemu
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 16 wrz 2014, 9:58
autor: Anonymous
hmm to widocznie gdzieś wyczytałem złe informacje
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 16 wrz 2014, 12:32
autor: el4cion
[quote=""el4cion""]Witam.
Mam silnik 1.3 adx z monowtryskiem i przymierzam się do zmiany silnika na 1.4 8v.
Z tym , że chce przełożyć jedynie sam silnik tak by :oki: acował dalej na starym kolektorzemonowtryskiem.
Czy kolektory będą pasować ? I co z pompą paliwa i komputerem ?
Robił ktoś podobną operację ?[/quote]
Pomoże ktoś ?
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 17 wrz 2014, 22:14
autor: volt_osg
nie znam konstrukcji ADXa , i nie wiem jaki 1.4 8v chcesz włożyć,
mimo wszystko wydaje mi się ze starsze generacje były bliźniacze 1.0 do 1.3
a później 1.0 do 1.4, ale tych 1.4 też było chyba dwa rodzaje, gdzie przepustnica była na linkę lub elektronicznie sterowana (po liftowa wersja, taka mam AKK)
podaj kod silnika 1.4 8v jaki zamierzasz włożyć a sprawdzę w Etce czy nr części typu kolektory,przepustnice,itd.. są takie same, bądż zbliżone,
jak to wygląda w praktyce nie miałem styczności więc się nie wypowiem