Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
m911
Swój
Swój
Posty: 894
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: pod/W-wa

Post autor: m911 »

Cześć, aktualnie robie swapa w bliźniaczym modelu VW POLO 6N -> SEAT AROSA swapa na 1.8t

jak rozwiązać problem z zamianą linki na hydrauliczne sprzęgło ? z czego dobrać pedały?

wiem że tepretycznie pasuje z polo tdi / skoda fabia ale mam taki pedał i niestety średnio chce to pasować :?

ew wysprzęglik z t4 na linkę



może ktoś już wcześniej rozwiązał ten problem ?
Seat Arosa 1,8T & VW Golf II 2.0 ABF
Awatar użytkownika
GrigorVR6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:08
Lokalizacja: Maszewo/Szczecin

Post autor: GrigorVR6 »

Takie pytanie: Czy z polo 6N2 silnik np. 16V pasuje do 6N? bo tam jest elektroniczna przepustnica.
Obrazek
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

GrigorVR6 no przeciez jak robisz przekladke to kpl z komputerem i sensorem gazu prawda ? :)
m
michq123
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 01 paź 2014, 11:28

Post autor: michq123 »

Witam. Czy istnieje możliwość zmiany silnika z 1.4 8v 60 km na 1.4 16v 75 km ? Czy ewentualnie trzeba by też zmieniać skrzynie ?
v
volt_osg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:51

Post autor: volt_osg »

skrzynia na 99% technicznie będzie pasować, może jednak posiadać inne przełożenia niż dedykowana pod ten model silnika,
przez co może słabiej przyśpieszać, bądź prędkość maksymalna będzie niższa... jedno z dwóch,
obydwa rozwiązania raczej nie dyskwalifikują takiego rozwiązania bo zmiany raczej są niezauważalne dla przeciętnego kierowcy

nawiasem mówiąc: wymiana silnika w tym przypadku równa się wymiana wiązki silnika,komputera itd..
A
AarturR
Początkujący
Początkujący
Posty: 187
Rejestracja: 09 cze 2010, 21:19

Post autor: AarturR »

Nie wiem czy pytanie było, ale czy da rade bez większych przeróbek zrobić swap z 1.9d AEF na 1.9tdi AFN? Silnik pochodził by z Ibizy 6k.
Moje Polo: viewtopic.php?f=29&t=55889
------------------------------------------------------------
https://driiive.com/aarturr/VW-Polo-6N/#
w
waluś
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 09 lis 2014, 23:29

Post autor: waluś »

Koledzy chce zrobic swap z 1.4APQ na 2.0 AGG. jest to możliwe bez rzeźby ? robił to ktoś ? proszę o wszelkie info
P
Puszkin
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 28 kwie 2011, 13:28
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Puszkin »

A czy jak mam polo 6n z 1.0 chyba aky, który ma takie dziwne mocowanie po stronie rozrządu, to da sie tam wsadzić 1.4 ABD ? Niby identyczne silniki, tylko czy nie spotka mnie niespodzianka po stronie mocowania silnika do budy? ABD wisiało na łapie alternatora oryginalnie...
d
danio040
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 15 cze 2013, 20:52

Post autor: danio040 »

Co sądzicie o włożeniu turbiny do 16 8v?
P
Puszkin
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 28 kwie 2011, 13:28
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Puszkin »

Chyba do bagażnika, zeby cieszyć się z posiadania.
są silniki podtne na turbo, tak jak 2e albo ADY które mają natrysk na denka.
W cywilnym silniku dla 10 koni nie warto, chociaż... kiedyś założyłem turbo do ABD...
Przejechałem 700 km :-)
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

danio040
Da się to zrobić, ale jest jeden problem - nie uzyskasz takiej mocy, jaką byś chciał. Z AEA/AEE wyciśniesz max 120KM i zbyt długo tym nie polatasz. Dodatkowo koszt takiej modyfikacji jest spory i śmiem twierdzić, że lepiej po prostu swapnąć na coś konkretnego (np. ABF).
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
chudy93
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 10 sty 2015, 14:30
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy93 »

Witam
Aktualnie zaczynam walkę z przekładką silnika z 1.7sdi na 1.9Tdi 1z++ :amen: .
I generalnie mam problem z sankami, bo o ile przednią belkę już prawie mam wykonaną, to nie wiem od czego dopasować sanki, przeczytałem całe 43strony tego tematu i nie do końca znalazłem odp, ktoś wspominał że trzeba przespawać mocowania wózka jeśli chodzi o golfa III, zastanawiam się czy sanki od Cordoby 1.9Tdi by nie przypasiły, a nie chce robić zakupów w ciemno. :niewiem:

Czy jest ktoś tutaj na forum, kto robił już coś takiego, bądź orientuje się w temacie??? Z góry dziękuję za jakieś konstruktywne odpowiedzi. :piwo:

Pozdrawiam Amadeusz. :)
Seat Cordoba 1.9TDI ALH>>> 193KM i 435Nm walczymy o... 2XX
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

polecam szukanie informacji na angielskich stronach Polo więcej np. http://www.vwdiesel.net/forum/https://forum.vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3

silniki 1.9tdi były montowane w caddy i sedanie czyli budzie generacji 6k albo 6kv..nie pamiętam oznaczenia
inna jest podłużnica i wózek, podłużnica ma mocowania przedniej belki pomocniczej oraz innego wózka który ma miejsca na podpory silnika
wózek jest podobno taki sam jak w golfie 3 ale ja bym dla pewności brał taki z caddy albo polo sedan (clasic)

co do silnika to osobiście bym wybrał AFN-a bo to jedna z lepszych baz do modów, a już na seryjnych gratach robi się 130KM, a fmic chyba nawet 150KM

trochę o tym czytałem bo miałem taki plan do 6n2 ale tu już są zupełnie inne podłużnice


kup może (nawet przegnity - byle najtaniej) wózek z caddy albo polo classic i porównaj z tym który masz obecnie w 6n może pasuje p&p, a jak będzie pasował to kupisz zdrowy
Awatar użytkownika
chudy93
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 10 sty 2015, 14:30
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy93 »

Dzięki za stronkę, wieczorkiem się zapoznam z nią.:D

No to biore się za szukanie takiego wózka, przednią belkę mam już wykonaną, kwestia tylko dopasowania do silnika oraz podłużnic. A żeby to ogarnąć potrzebuje odpowiedni wózek. :)

Co do silnika, to wiadomo że AFN by był lepszym rozwiązaniem, ale jak to mówią: jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.
A ja mam 1Z z większymi wtryskami od 110, w planie jest większa suszarka, i programik, i te 130/320 powinno wybić na zegarze ale co będzie to się okaże. Na razie to muszę się uporać z zamontowaniem całego zestawu. :cool2:

Wielkie dzięki za info. :piwo:
Seat Cordoba 1.9TDI ALH>>> 193KM i 435Nm walczymy o... 2XX
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Spoko

daj znać jakie wnioski wyjdą po przymiarkach wózka
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”