Re: swap silnika
: 07 gru 2013, 12:52
Chłopaki, temat ma ponad czterdzieści stron, w tym dziesiątki powtórzeń, widzę że wszyscy kombinują, a niektórzy jak przysłowiowy koń pod górę… Ja wiem, że to zazwyczaj zaczyna się od tego że człowiek zagląda pod maskę i zaczyna się głowić co zrobić z tym co mam (czyli marnym 1.0 najczęściej) żeby toto siakoś żwawiej działało i jak ktoś rozgarnięty i kalkulować tyż umie to prędzej dojdzie do wniosku że tylko swap. Owszem możliwości jest bardzo wiele, a wyobraźnia niektórych jak to było nieraz tu widać jest nieograniczona.
Ja się zastanawiam, czy już nie czas byłoby podsumować ten wątek i zebrać w jednym miejscu te dwa - trzy przepisy na skuteczny i w „miarę nieskomplikowany” swap. Idealnie by było, gdyby dopasować to do każdego z najpopularniejszych silników. Np. sprawdzony przepis na przeróbkę 1.0 -> 1.3: info co jest potrzebne z części z innych silników, jakich wymaga przeróbek.
Przy okazji, na 17 stronie vwkas18 podał prawie
przepis na ciekawy zestaw, ale jakoś nie spotkało się to z zainteresowanem czy szerszym odzewem. Ludzie chyba wolą kombinować po swojemu i szukać, szperać, kombinować a potem jak wypalą ze swoim pomysłem to i tak się okazuje że w tym wątku im ktoś mądrzejszy życzliwie wyjaśni, że nie pasuje, nie opłaca się i przy okazji już było
Tymczasem wierzcie mi - naprawdę warto posłuchać czasem rad doświadczonych „wyjadaczy”, którzy na tych autach i silnikach zjedli zęby i mają naprawdę dużą wiedzę i doświadczenie. A kolega Kas akurat może uchodzić tu za specjalistę.
[quote=""vwkas18""]zamiast robić swap czasem lepiej pokombinoawać
nie podam przepisu ale można zrobić dość "tanio" i dobrze
silnik : blok i wał z 1,4 D i głowiecę z 1,5 golfa mk1 lub 1,6 i elektryka z 3f albo z G40
jeżeli ktoś lubi się bawić
[/quote]Moim zdaniem to bardzo ciekawa koncepcja, choć już dla nieco bardziej zaawansowanych. Ale pojemność jest tutaj rosądna a elektrykę z 3F można chyba nazwać obiecującą. A jest szansa, że w razie potrzeby korekty wystarczy tylko zmiana wtrysków na nieco większe. Obstawiam spokojnie 85-90 KM i przywoity mment przy tych częściach. To co, są jacyś śmiałkowie? 
Pozdrawiam wszystkich swapowców, tunerów... i marzycieli
Ja się zastanawiam, czy już nie czas byłoby podsumować ten wątek i zebrać w jednym miejscu te dwa - trzy przepisy na skuteczny i w „miarę nieskomplikowany” swap. Idealnie by było, gdyby dopasować to do każdego z najpopularniejszych silników. Np. sprawdzony przepis na przeróbkę 1.0 -> 1.3: info co jest potrzebne z części z innych silników, jakich wymaga przeróbek.
Przy okazji, na 17 stronie vwkas18 podał prawie


[quote=""vwkas18""]zamiast robić swap czasem lepiej pokombinoawać
nie podam przepisu ale można zrobić dość "tanio" i dobrze
silnik : blok i wał z 1,4 D i głowiecę z 1,5 golfa mk1 lub 1,6 i elektryka z 3f albo z G40
jeżeli ktoś lubi się bawić


Pozdrawiam wszystkich swapowców, tunerów... i marzycieli