Wachacz i drążek stabilizatora

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Jak chcesz sprawnie wyjac, to odkrec stabilizator. On bedzie calego mcpersona dociskac. Wg. mnie z nim jest najgorzej, aha zalatw sobie jeszcze sciagacz do sprezyn, przy okazji wymien sobie gorne poduszki na amorach te z lozyskami :P
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Spoko a lożyska też wymienić? czy tylko gumy?
Pozdro.
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Ja u mnie jak pierwszy raz wymieniałem to w 2 osoby zajeło nam to 3h.
Taka podpowiedź jak nie masz ściągacza do sprężyn to możesz użyć pasów mocujących.
Trochę dziwny sposób ale sprawdzony.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
Roli
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 552
Rejestracja: 23 lip 2009, 23:45
Lokalizacja: Grudziądz/Inowrocław

Post autor: Roli »

guma z łozyskiem to chyba koszt 11 zł( tyle do 6n) bez łożysk chyba 2 złote taniej
więc to majątek niejest:)
sezon 2011
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... &start=420

\'10
Nowy Staw
I cultstyle w Wilczych Laskach
II zlot VW w Pasłęku
VW Mania
\'11
Nowy Staw rozpoczęcie sezonu w Toruniu Majówka cultstylu w Mielnie III zlot vw w Pasłęku
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

dokładnie a lepiej wymienić przy okazji i tak uczynie jak amory przyjdą:)
Dzięki koledzy. A co do wyjęcia to każda rada się przyda:)
PozdraVWiam
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Przede wszystkim załatw sobie solidny klucz 30 nasadowy żeby półosie odkręcić.
Najlepiej robić w dwie osoby.
w wybijanie gałek się nie baw tylko odkręć drążek kierowniczy od maglownicy, chyba ze masz ściągacz do gałek to ściągaczem wyciągniesz bez problemu.

do sprężyn przyda się ściągacz ale można też sprężynę zadrutować grubym mocnym drutem np do piorunochronów(testowałem).

ściąganie stabilizatora to średnia sprawa bo potem się go ciężko zakłada ale podobno pasy transportowe ułatwiają włożenie jak się go nimi ściągnie
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Dzięki kolego:) Ale nie obędzie się bez wywalenia wszystkiego?? czy da radę jakoś to zrobić bez wyjmowania wszystkiego?
PozdraVWiam
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

żeby dostać się do amora musisz wywalać cala kolumnę czyli musisz zdemontować
hamulce odkręcić przegub pozbyć się drążków skrętnych albo odczepiając go od maglownicy albo od kolumny potem odkręcasz śrubę która trzyma trzpień wachacza w kolumnie. potem odkręcasz pod maską nakrętkę która trzyma amortyzator, i starasz się ściągnąć łomem lub innym sposobem kolumnę z wachacza
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Ok dzięki kolego jak przyjdą amory to będe działał.
PozdraVWiam
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Jaka powina być długość odbojnika przedniego amortyzatora?
PozdraVWiam
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Mam jedno pytanie, a raczej chcialbym sie upewnic.
Otoz zalozylem ostatnio felgi 14 na przymiarke z dosc baloniastymi oponami, wszystko bylo dobrze do czasu hamowania, przy mocniejszym hamowaniu kolo tarlo mi o chlapacz. Poprostu sie cofalo do tylu. Tylko dlaczego? Co jest zuzyte, czyzby guma na stabilizatorze ?
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

A że tak zapytam jedna czy dwie strony naraz trą? może być tuleja na wahaczu ja tak miałem u siebie, przesuwało się do przodu auto jak hamowałem:/
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Wracając do tematu szarpania przy hamowaniu: Pod koniec zimy zauważyłem że poli szarpie z prawej strony przy hamowaniu. W zeszłym roku wymieniałem wachacze a na przeglądzie na początku marca facio mówił że z zawiechą ok bez i żadnych luzów. Mało tego przy 85-90km/h drży kierownica (efekt przestawionej zbieżności). felgi stalowe 155x65R13. po założeniu alusów 175x70R13 szarpanie i drżenie znikło tylko ściąga trochę na lewo - ale wydaje mi się że w kole jest za mało powietrza, a przyznam że nie sprawdzałem po założeniu.
Das Auto.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

kolunio21
Tylko prawa, ale wlasciwie wahacze calkiem niedawno byly zmieniane
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Podjedź na kanał i od spodu wszystko oblukaj i szarp czym się da;) może gumy stabilizatora mają dość albo na swożniu sie buja:/ trzeba oględziny zrobć. zobacz też czy nie ma luzu na stablizatorze przy wahaczu.
Pozdro.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”