[quote=""stecha""]Witajcie koledzy. Jestem tu nowy, jak zapewne widać. Dlatego jeżeli zrobiłem coś nie tak, to proszę moderatora o wyrozumiałość. :aniolek:
Usiłuje do mojej zielonej polówki (86c2f FOX) zamontować mocniejszy silnik. Czytałem ten temat, ale się pogubiłem i potrzebuje konkretnej odpowiedzi.
Aktualnie zamontowany jest 1.05 AAU na mono-wtrysku, i cztero biegowa skrzynia.
W związku z tym kilka pytań:[/quote]
1. Jaki silnik podejdzie bez przeróbek (ABU)?
tak ABU jest największym silnikiem bez przerabiania podłużnic lub mniejszy z wersji gt 1,3 3F 75-78KM (różnica w wałkach rozrządu)
2. Czy muszę wymienić aby zamontować silnik?
nie rozumiem
3. Czy pasuje mój zamach i sprzęgło? (sprzęgło ma ok 10000 km )
tak i silnik się szybciej wkręci na obroty
4. Czy muszę wymieniać skrzynie, jeżeli tak to czy podejdzie od 1.4d 5 biegów.
nie musisz ale kuzynowi na 4b spalanie nie z chodzi poniżej 10l/100 km a skrzynia 5 podejdzie jeżeli posiadasz do niej łapy bo są inne niż w 4b
5. Co muszę liczyć do silnika oprócz oleju. Jak wygląda tam sprawa rozrządu.
czy sam robisz swap czy komuś musisz zapłacić możesz wtrysk z 1,8 będzie ciut mocniejszy wiązka
6. Mam dostęp do stanowiska z podnośnikiem. Ile czasu trzeba liczyć na wymianę silnika?
jak tego nie robiłeś wcześniej to do 2 dni się wyrobisz na spokojnie
7. czy 600 PLN styknie (posiadam olej, płyn chłodzący)
myślę że tak
i jeszcze pytanie z innej beczki
8. Czy za fotele + boczki z gt warto zapłacić 350 zł?
zależy w jakim stanie ale różnie ludzie cenią
9. Czy zegary z obrotomierzem będą działały? Aktualnie posiadam z zegarkiem.
tak tylko są problemy z włożeniem linki prędkościomierza a tak to bez problemu

10. Jakie głośniki pasują z tyłu w oryginalne mocowanie?