Strona 1 z 3
Jak Usztywnic KOMBI ?
: 06 gru 2009, 15:28
autor: waskiPN
Witam od dluzszego czasu spotykam sie z mysla jak usztywnic Moja KOMBI ?? :idea:
Wymienilem przednie zawieszenie na Meyle a tylnie gazowo olejne na Delphi troche to kosztowalo no ale efekt Hmm no troche bardziej stabilny ale wciaz Buja Autem ..
Co jeszcze wymienic zeby auto stalo sie sztywne ..
Re: Jak Usztywnic KOMBI ?
: 06 gru 2009, 15:39
autor: Skfarek
Opony jakie masz? Zmień na niskoprofilowe. Zamontuj rozpórki. Jak masz staba to zmień na grubszy jak nie masz to zamontuj.
Re: Jak Usztywnic KOMBI ?
: 06 gru 2009, 15:41
autor: waskiPN
osobiscie jeźdze na 14 / ale na lato planuje zakupic 16/195/45 wiec moze bedzie lepiej
-- Nie Gru 06, 2009 5:43 pm --
[quote=""Skfarek""]Zamontuj rozpórki. [/quote]
A do 6KV pasuje rozpórka od 6N ?
Re: Jak Usztywnic KOMBI ?
: 06 gru 2009, 15:53
autor: Skfarek
Raczej nie - szukałbym z ibizy na twoim miejscu.
Re: Jak Usztywnic KOMBI ?
: 14 lut 2010, 17:13
autor: komorczak87
ja także chce usztywnić mojego kombiaka, na razie między każdą sprężyne dałem po 2 gum usztywniające, efekt jakiśjest, auto mniej sie przechyla. Narazie mam oponki 175/65R15 ale na wiosne wkładam alusy z oponkami 195/50R15 j jeszcze zastanawiam sie nad sprężynami
http://www.allegro.pl/item915857770_jam ... kombi.html
ale to jeszcze sie zobaczy
Re: Jak Usztywnic KOMBI ?
: 14 lut 2010, 17:24
autor: waskiPN
Ooo tych spreżyn Nie widzialem

to napewno usztywni Polcie na 100% A tym bardziej ze obnizy ok 35mm i wchodzi i seryjne Amorki

Re: Jak Usztywnic KOMBI ?
: 21 mar 2010, 8:29
autor: kozik
Mi udało się nabyc sprężyny Weitec-a 40/40 i powiem, że poprawa prowadzenia jest ogromna. Auto przestało bujać się na zakrętach, jest zdecydowanie sztywniejsze, a do tego lepiej wygląda
Ja zdecydowanie polecam :good:
Re: Jak Usztywnic KOMBI ?
: 21 mar 2010, 8:41
autor: waskiPN
[quote=""kozik""]Mi udało się nabyc sprężyny Weitec-a 40/40 i powiem, że poprawa prowadzenia jest ogromna. Auto przestało bujać się na zakrętach, jest zdecydowanie sztywniejsze, a do tego lepiej wygląda
Ja zdecydowanie polecam :good:[/quote]
Kozik to jak mozesz przesli fotki jak siedzi Polcia .. na
bartkowiak_22@o2.pl
Re: Jak Usztywnic KOMBI ?
: 21 mar 2010, 9:23
autor: kozik
Zdjęcia robione "na szybko", pogoda taka sobie, fotograf też
Tak było
Tak jest
waskiPN sprawdź maila

Re: Jak Usztywnic KOMBI ?
: 21 mar 2010, 10:01
autor: Artpolo
Powiem szczerze, że sama wymiana kół na 195 spowoduje poważne usztywnienie.
Do tego opony kierunkowe, ciśnienie 2,4 bara.
Rozpórek pod dostatkiem - ceny również niczego sobie. Szukaj od Ibiza, Polo 6KV.
Zmień w swoim opisie 6N Kombi - na 6KV Variant

Re: Jak Usztywnic KOMBI ?
: 21 mar 2010, 10:16
autor: kozik
[quote=""Artpolo""]sama wymiana kół na 195 spowoduje poważne usztywnienie[/quote]
Czy ja wiem...
Latem jeżdżę na 195/50/15 i różnicy w prowadzeniu między latem a zimą nie zauważyłem.
Rozpórka faktycznie mogłaby pomóc ale zmiana kół/opon WEDŁUG MNIE nie

Re: Jak Usztywnic KOMBI ?
: 21 mar 2010, 10:18
autor: bleah
[quote=""kozik""][quote=""Artpolo""]sama wymiana kół na 195 spowoduje poważne usztywnienie[/quote]
Czy ja wiem...
Latem jeżdżę na 195/50/15 i różnicy w prowadzeniu między latem a zimą nie zauważyłem.
Rozpórka faktycznie mogłaby pomóc ale zmiana kół/opon WEDŁUG MNIE nie

[/quote]
to spróbuj z taką samą prędkością wejść w określony zakręt na zimówkach i na letnich. Ja podzielam słowa
Artpolo , na zimówkach mi auto ucieka na zakrętach a na letnich czuje wyraźną poprawę w prowadzeniu i samochód mniej się przechyla na boki.
Re: Jak Usztywnic KOMBI ?
: 21 mar 2010, 10:23
autor: Artpolo
Ciśnienie jest bardzo ważne - sam eksperymentowałem. Za niskie auto płynie jak na materacu i zwiększa przechył, za twarde odskakuje od jezdni a na małych rondach tył zaczyna uciekać.
W moim przypadku optymalne jest 2,4 bara - małe rondo można wziąć 70km/h bez hamowania.
Bieżnik opony również jest ważny. Nie każdy pozwoli na takie wybryki.
Re: Jak Usztywnic KOMBI ?
: 21 mar 2010, 10:36
autor: kozik
Moment.
Mowa była o innym rozmiarze opon, a nie o kwestii zimówka/letnia.
[quote=""bleah1986""]na zimówkach mi auto ucieka na zakrętach a na letnich czuje wyraźną poprawę w prowadzeniu[/quote]
Ale chyba nie zimą, co?
Zgadzam się, że przy plusowych temperaturach letnia opona będzie się dużo lepiej zachowywała na zakrętach (i nie tylko) ale nie o tym była mowa wcześniej.
Artpolo pisał o zmianie kół na większe/szersze, jeżdżę na kołach jak napisałem wyżej i nie widzę wielkiej różnicy między nimi, a zimówkami.
Zgodzę się, że przy 2.4 bara będzie czuć różnicę, ale na Boga nie piszcie, że jak się zmieni opony i mocniej dopompuje to to będziemy mieli gokart.
Jeżdżę Polo od lipca, zawieszenie mam nie wybite, amorki z przebiegiem 10000km, wcześniej jeździłem wydaje się miękką Megane i wierzcie mi lub nie, ale nie bujała się na zakrętach tak jak Polo.
Tylko dlatego założyłem twardsze sprężyny i teraz jest naprawdę zdecydowana poprawa.
PEACE

Re: Jak Usztywnic KOMBI ?
: 21 mar 2010, 10:47
autor: Artpolo
kozik no ja cały sezon jeżdżę na zwykłych oponach 195 (letnie to określenie z dyrektywy unijnej)

i widziałem już super-fortece latające od krawężnika do krawężnika na wąskich zimówkach.
No i podsumujmy:
1. Obniżone zawieszenie.
2. Amortyzatory o zwiększonej twardości.
3. Sportowe tuleje poliuretanowe.
4. Rozpórka przednia górna razem z dolną.
5. Rozpórka tylna
6. Laczki.