Strona 1 z 2
[9N3] wysokie obroty i chmura dymu
: 17 gru 2009, 18:23
autor: codzik
Witam.
Mam problem z moją Polówka a dokładnie :
Pewnego dnia jechałem sobie z 70 km/h i wyprzedziłem inne auto ,
po zjechaniu na swój lewy pas nagle polo dostało bardzo dużych obrotów
tak jakby mu się zablokowała się linka gazu , i nie ustępowało zjechałem na pobocze ,
oglądam się za siebie a tam biała chmura dymu. Zgasiłem auto , i przestało dym który sie pojawił
nie miał żadnego charakterystycznego zapachu , był zapach normalnych spalin. Miałem problem
z odpalenie auta ciężko palił ale udało się , postanowiłem kontynuować swoją podróż
lecz podczas jazdy przy przyśpieszaniu kilka razy się to powtórzyło identyczne objawy wysokie
obroty i chmura dymu. Taka sytuacja miała miejsce może z 5 razy.
Ogólnie auto zachowuje się normalnie ma moc nic nie stuka nie puka w silniku.
Jednak taka akcja nie jest normalna
Co może powodować takie zachowanie samochodu ??
Odnośnie POLO
1,4 TDI 75 KM
Rok 2008
Re: wysokie obroty i chmura dymu
: 17 gru 2009, 19:53
autor: matii
Proponowałbym podłączyć VAG. Ale wydaje mi się że nawala potencjometr gazu. Bo linki to ty już nie masz... Kolejna rzecz sprawdź sobie olej i wodę w chłodnicy czy jej nie ubyło, a oleju nie przybyło.
Re: wysokie obroty i chmura dymu
: 17 gru 2009, 21:44
autor: codzik
z tą linką to tak mi się napisało
Dobra sprawdzę na pewno ten olej i wodę w chłodnicy
Ale skąd ta chmura białego dymu :niewiem: , bo to była taka
chmura jak by się palił samochód ,
nawet typ z naprzeciwka się zatrzymał i patrzył co się dzieje
:beg:
Re: wysokie obroty i chmura dymu
: 18 gru 2009, 16:23
autor: Ciastek
Ja stawiam tak jak matiiże woda z ukladu chłodzenia dostała się do silnika ( stąd ta biała chmura dymu ) czyli to dobrze nie wróży :scratch:
Re: wysokie obroty i chmura dymu
: 18 gru 2009, 19:36
autor: matii
Jeśli biały dym to uszczelka pod głowicą lub sama głowica jest pęknieta...
Re: wysokie obroty i chmura dymu
: 19 gru 2009, 17:33
autor: codzik
Witam ponownie.
Dzis na dodatek zapaliła mi sie kontrolka
TEMPERATURY I POZIOMU PŁYNU CHŁODZĄCEGO
Zimy silnik dławi się i nierównomiernie chodzi.
W poniedziałek odstawiam auto na warsztat.
Może macie jakieś pomysły :shock:
Re: wysokie obroty i chmura dymu
: 19 gru 2009, 18:14
autor: Ciastek
Na 100% padła uszczelka pod głowicą

Daj znać jakie koszty
Re: wysokie obroty i chmura dymu
: 05 sty 2010, 16:44
autor: codzik
Witam.
Od 19 grudnia moja polówka stoi na warsztacie.
Na początku mechanik odkrył ze w oleju jest ropa - wniosek nawalił jeden z pompowtrysków na komputer , zgadza się
jeden do wymiany. 22 .12 odbiór auta , test : do 3 tys obrotów spoko auto się zbiera wszystko gra. 3 tysiące i trochę więcej
identyczne objawy : ryk silnika , chmura dymu brak mocy, powrót na warsztat. :banghead: Dalej jazda z analizą wszystkiego : do dnia dzisiejszego nie było nic wiadomo , dzwoni "majster" złe ciśnienie na pompowtryskach wypaliły tłoki i pierścienie , i jeszcze 2 są do wymiany :shock: zobaczymy zamówiłem części. Jak coś nowego będę pisał na bieżąco.
Jak zrobią auto napisze koszty.
Re: wysokie obroty i chmura dymu
: 16 sty 2010, 18:46
autor: codzik
No i dobra mam Polówek w domu
Wiec tak jak Pisałem wyżej. Wymienione tłoki pierścienie pompowtryski , uszczelka pod głowica i jakieś tam inne mniejsze części.
Jak na razie auto śmiga i jest wszystko Ok.
No możne wszystko prócz mojego portfela który zmniejszył się o kwotę 3000 zł w tym 700 zł robocizny :/
Re: wysokie obroty i chmura dymu
: 17 sty 2010, 11:46
autor: Ciastek
To nie małe koszty :shock:
Re: wysokie obroty i chmura dymu
: 17 sty 2010, 12:07
autor: Gaweł
Przykra historia :-( To wszystko tylko przez ten jeden uszkodzony pompowtrysk ? Koszty też są duże ja bym się zastanawiał nad kupnem drugiego silnika 1.4 tdi albo znalezieniem kogoś kto zamontuje już 1.9 tdi
Re: wysokie obroty i chmura dymu
: 17 sty 2010, 13:13
autor: bazi
[quote=""Ciastek""]To nie małe koszty :shock:[/quote]
tym bardziej ze to rocznik 2008 - co mnie tylko utwierdza w przekonaniu ze następnym autem nie bedzie VW.
Re: wysokie obroty i chmura dymu
: 17 sty 2010, 20:37
autor: Gaweł
[quote=""bazi""][quote=""Ciastek""]To nie małe koszty :shock:[/quote]
tym bardziej ze to rocznik 2008 - co mnie tylko utwierdza w przekonaniu ze następnym autem nie bedzie VW.[/quote]
Wszystkie samochody się psują jedne silniki są bardziej wytrzymałe inne mniej. Ja zawsze będę stawiał na grupę vw audi bo pracuję przy produkcji podzespołów do wielu marek i widzę który koncern inwestuje w technologię i jakość a który robi jak najtaniej .
Właśnie jeżeli to rocznik 2008 to co z gwarancją? Jeżeli auto było serwisowane a usterka była mechaniczna i nie ingerowałeś wcześniej w silnik to vw mógłby uznać reklamację?
Re: wysokie obroty i chmura dymu
: 18 sty 2010, 20:14
autor: codzik
[quote=""Gaweł""]Przykra historia :-( To wszystko tylko przez ten jeden uszkodzony pompowtrysk ? Koszty też są duże ja bym się zastanawiał nad kupnem drugiego silnika 1.4 tdi albo znalezieniem kogoś kto zamontuje już 1.9 tdi[/quote]
Podobno tak wszystko to podobno jego wina.
Co do drugiego silnika , można kupić ale ... na początku będzie ok a później znów wielki problem.
Teraz mam pewność że wszystko jest OK.
co do 1.9tdi hmmmm polóweczką jeździ mama do pracy. Jest to nasze 2 auto
[quote=""Gaweł""]Właśnie jeżeli to rocznik 2008 to co z gwarancją? Jeżeli auto było serwisowane a usterka była mechaniczna i nie ingerowałeś wcześniej w silnik to vw mógłby uznać reklamację?[/quote]
Auto sprowadzone z Francji wiec nie było gwarancji.
Przebieg sprawdzany po numerze VIN. Autko kupione od osoby prywatnej bezpośrednio.
Mechanik podał też że duży wpływ na usterkę miała VERVA - magiczne paliwo z Orlenu.
BTW. Rozmawiałem z kumplem w pracy coś się zeszło o samochodach i moim przypadku.
Kupił Octawie 1,9 tdi zalał Verwę i poszły mu popowtryski.
Po pewnym czasie kupił golfa 4 rocznego i też zalał Verve i jakis kwas z silnikiem.
Na chwile obecną nie zalewamy Vervy do Polo.
W A6 jak zalejemy verve to lepiej Pali i jakoś mocniejsze jest.
A6 2,5 TDI Quattro 180 KM 2001 rok.
Mam nadzieje że polówka juz sie nie będzie spóła
Naprawdę super auto małe zwinne , energiczne

))))))))
Re: wysokie obroty i chmura dymu
: 19 sty 2010, 18:34
autor: Gaweł
Ja staram się tankować tylko na sprawdzonych stacjach bo pompo wtryski są wymagające a polo z silnikiem tdi ma bardzo duży zasięg więc tankuje tylko w swoim mieście i polecam diesla z shella bo znam wiele osób co tam tankują i jeszcze żądnych problemów nie mieli.