1.0 monowtrysk - spalanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
kiko
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 cze 2009, 20:52
Lokalizacja: tychy

1.0 monowtrysk - spalanie

Post autor: kiko »

Witam . czy to normalne ze autko spala ok 11,5l paliwa na 100 km ?

co moge zmienic aby mniej palilo - kupilem autko bo niby oszczedne.
polo - dziwny kolor ? kobiecy ? :)
http://www.kiko.cwaniak.pl

w razie czego służe pomoca w okolicach TYCHOW.
A
Amino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Amino »

A co w ogóle zmieniałeś?
Wpływ na zużycie paliwa mają:
- filtry,
- świece,
- kable zapłonowe,
- aparat zapłonowy,
- ustawienie zapłonu,
- czujnik temperatury,
- sonda lambda,
- zużycie silnika,
- ciężkość nogi.
Awatar użytkownika
kiko
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 cze 2009, 20:52
Lokalizacja: tychy

Post autor: kiko »

Wiem co ma wplyw na spalanie - glownie chodzilo mi czy jest cos co moglo sie rozregulowac w samym wtrysku ? - osoba jezdzaca wczesniej jezdzila renault 19 1,4 i spalanie bylo w granicy 5,5 - 6 litrow po miescie.

do wymiany u mnie najpierw beda czujniki temperatury.


swiece i filtry oraz przewody z kopulka i palcem sa wymienione.
Amino - rozumiem ze piszac aparat zaplonowy chodzilo Ci o kopulke z palcem :)


i czy da sie sonde sensownie pomierzyc ?
polo - dziwny kolor ? kobiecy ? :)
http://www.kiko.cwaniak.pl

w razie czego służe pomoca w okolicach TYCHOW.
Awatar użytkownika
kiko
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 cze 2009, 20:52
Lokalizacja: tychy

Post autor: kiko »

a czy ktos wie jaki powinien byc prawidlowy czujnik ? jakie powinien miec numery ?
polo - dziwny kolor ? kobiecy ? :)
http://www.kiko.cwaniak.pl

w razie czego służe pomoca w okolicach TYCHOW.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Najpierw wymien podstawowe elementy ukl. zaplonowego ktore wymienil Amino i filtry, a potem sprawdz prace sondy bo ta tanio juz nie kosztuje
Obrazek
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

niestety tez mam takie zajebi.... spalanie a została mi do wymiany sonda i czekam do stycznia na wypłate i atakuje do sklepu hehe mi pali tak przy spokojnej 10 a jak depne to 15 :/
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

kiko

Czytałem na forum ze w lepszych warsztatach powinni mieć jakiś miernik do sprawdzenia napięcia na sondzie i ze powinno to kosztować z 2 dychy. Nie wiem czy u Ciebie jest szeroko czy wąsko pasmowa sonda , tutaj niech ktoś mądrzejszy się wypowie.
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

a wiec wyczytałem cos takiego:
Sonda Lambda pozwala na korekcję składu mieszanki paliwowo-powietrznej. Rezystancja między końcówkami 2 i 4 powinna wynosić 0,5 Oma
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

a moze tak nie zakladac nowego tematu tylko odswiezyc inny o spalaniu??

uzyc funkcji szukaj i tam juz wszystko bylo pisane.
Awatar użytkownika
kiko
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 cze 2009, 20:52
Lokalizacja: tychy

Post autor: kiko »

zaplon na ile stopni powinien byc ustawiony - mialem 10-12 teraz usatwilem 18-20 zobaczymy jak bedzie z odpalaniem na zimnym. wydaje sie ze lepiej w obroty wchodzi . ale mam problem jak z wolnych obrotow dam mu do dechy to tak jakby go zalewa - czy to normalne w monotronic-u ?


http://www.youtube.com/watch?v=o4fe1Ksat6A
polo - dziwny kolor ? kobiecy ? :)
http://www.kiko.cwaniak.pl

w razie czego służe pomoca w okolicach TYCHOW.
Awatar użytkownika
marian
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 210
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: marian »

sorry jak czytam wasze wywody to mnie krew zalewa.....
po co wymianiac sondę lambda, ktoś pisze cos o czujniku temperatury....

po 1
podjedz na stacę diagnostyczna i sprawdz skład spalin
po 2
miesznka po sprawdzeniu analizatorem bedzie bardzo bogata --> jedz i podłacz komputer diagnostyczny - ważne niech to zrobi wykwalifikowany elektronik - który potrafi zdiagnozować błedy - bo nie zawsze np błąd sondy lambda oznacza jej uszkodzenie. itd
po 3
spaliny będą ok --> sprawdz koła - czy hamulce nie blokuja, czy ciśnienie w oponach jest ok. zbierznośc....
po 4
wszystko w/w bedzie ok - to zmien technike jazdy

po 5
chyba najważniejsze - nie wymieniaj częsci - ot bo tak gdzies wyczytałes i moze pomoże - najczęsciej wymiana nic nie pomaga i wyciągacie sprawne orginalne częsci zastępując je gównianymi zamiennikami
i później płaczecie na forum i wypisujecie litanię wymienionych częsci i na koniec że nic nie pamaga....ciągle to samo
Wiem że np diagnostyka w ASO to koszt ok 150 zł, u dobrego diagnosty to ok 100, wykasowanie błedów - czesto nic nie pomaga w tych autach i potrzebna jest odpowiednia diagnoza.
Obrazek
Awatar użytkownika
kiko
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 cze 2009, 20:52
Lokalizacja: tychy

Post autor: kiko »

ad 1 spaliny - mieszanka za bogata na 100%

ad 2 komp nic nie wykazal

ad 3 kola - rozmiar 145 albo 155 / standard r 13 cali , cisnienie ok zbierznosc ok i hamulce jak najbardziej ok

ad 4 technika jazdy bez zarzutow - jak wczesniej pisalem wczesniejsze autko srednio mialo palic 7 a palilo sporo mniej


teraz bawie sie z czujnikami , bo wtyczki mam czarna i niebieska a wg katalogu wyglada ze ma tam byc czujnik czerwony i niebieski - cos tu nie tak.

nie wiem czy tam czasem cos nie bylo dlubane w tym aucie - sprzedajacy mowil ze ma tam byc niby 1,4 ale na 100% tak nie jest bo rozrzad , pompa wody , filtry, i inne podzespoly z 1.0 pasuja. skrzynia 4 biegi.

Ale zastanawia mnie dlaczego na desce swieca sie caly czas kontrolki: cisnienie oleju oraz przegrzania silnika.

nie wiem czy czasem silnik nie pracuje w trybie serwisowym.


co do sondy -to jest szerokopaskowa - czy ktos z okolicy nie ma czasem takiej zbednej ? abym mogl sobie przetestowac ?
polo - dziwny kolor ? kobiecy ? :)
http://www.kiko.cwaniak.pl

w razie czego służe pomoca w okolicach TYCHOW.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

1,3 pali mniej niż 1,0 dlatego odradzam kupowanie tej"oszczędnej"jednostki silnikowej
p
polokombi1.0'92
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 11 gru 2009, 0:02

Post autor: polokombi1.0'92 »

Przepraszam, ze podpinam sie pod ten temat. Ale Tutaj starsi koledzy wspominali cos o sondach i czujnikach... Czy ktos z Was orientuje sie moze co moze byc przyczyna wysokich falujacych obrotow podczas odpalenia polaska gdy ten jest juz cieply..Oczywiscie te wysokie obroty po pewnym czasie zaczynaja falowac a po pewnym czasie silnik sie uspakaja.Czy to czujnik ssania zwalony?
Awatar użytkownika
marcintju
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 4:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: marcintju »

polokombi1.0'92
miałem tak ostatnio, okazało się że guma pękła pod wtryskiem(podstawa wtrysku) i łapał lewe powietrze, wymieniłem i na razie spokój.
ps poruszaj wtryskiem na odpalonym silniku, w ten sposób sprawdzisz stan swojej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”