Strona 1 z 3

[86c2f] Uszczelka pod głowicą

: 29 gru 2009, 14:21
autor: pay245
Witam dałem wymienić jakiś czas temu uszczelkę pod głowicą i klawiaturą i znów mi wycieka czy jest to normalne ? czy gęstszy olej coś pomoże używam pół syntetyka? proszę o odp

Re: Uszczelka pod głowicą

: 30 gru 2009, 9:13
autor: adam
Tez mam to samo po wymianie, ratuje jedynie drozsza uszczelka jakis elring w kazdym badz razie te drozsze

Re: Uszczelka pod głowicą

: 30 gru 2009, 13:56
autor: Bruczyk
U wielu osób się tak dzieje tylko teraz mówisz o mokrym pod uszczelka głowicy czy pod klawiatura

Re: Uszczelka pod głowicą

: 20 sty 2010, 6:36
autor: marcintju
wymieniałem uszczelkę w 1.0 pod głowicą dwa razy (przy drugim razie była planowana głowica) i nadal się sączył olej :D
pod klawiaturę kupiłem nową i gorzej ciekła niż stara :D
wniosek musisz uszczelki z wyższej półki

Re: Uszczelka pod głowicą

: 20 sty 2010, 10:46
autor: adam
czyli napewno erling, ponoć jest kauczukowa :D

Re: Uszczelka pod głowicą

: 22 sty 2010, 7:50
autor: picksar
Nie musi być erling(choć nie zaprzeczam o jej jakości) wystarczy, że uszczelka pod głowicę posiada taki pasek silikonowy wokół kanałów.

Re: Uszczelka pod głowicą

: 22 sty 2010, 8:10
autor: Luki38
Może blok silnika krzywy, miałem kiedyś taki przypadek planowana głowica, dwa razy wymieniana uszczelka i dalej się sączył olej spod głowicy na rogu. Wymiana silnika pomogła. Przy uszczelce pod osłoną wałka to doradzam dobrze odtłuścić i sylikonem delikatnie uszczelkę z obu stron posmarować, sprawdzić odmę.

Re: Uszczelka pod głowicą

: 22 sty 2010, 8:52
autor: adam
picksar
mi chodziło o uszczelkę pod deklem, a tobie o tę pod głowicą, a raczej każda pod głowice posiada paski silikonu no chyba że kosztuje 10zł :D
A to co Luki38 napisał żeby posmarować silikonem to nie radzę tego :) Ja tak zrobiłem i na chwilę pomogło a potem znowu to samo, a szlag myślałem że mnie trafi jak to skrobałem :D Teraz mam zamiar spróbować położyć na smarze.

Re: Uszczelka pod głowicą

: 24 sty 2010, 9:45
autor: marian
jesli chodzi o uszczelke pod pokrywą zaworową: bardzo czesto leci olej przez skrajne mostki wałka rozrządu, czy uszczelniacze, winna moze być tez krzywa pokrywa.

Re: Uszczelka pod głowicą

: 26 sty 2010, 16:39
autor: tomaloski
Za komplet uszczelek Elring'a i śrub do głowicy tejże samej firmy zapłaciłem ~130 zł. A z tego co mi wiadomo, to uszczelki Elring'a były zakładane fabrycznie. Z drugiej strony się nie dziwie, bo nawet samo opakowanie od uszczelki pod głowicę wyglądało bardzo solidnie a i sama uszczelka nie pozostawiła niczego do życzenia. Polecam, od 1,5 roku nic nie cieknie i wszystko szczelne.

Re: Uszczelka pod głowicą

: 26 sty 2010, 18:23
autor: kryniu85r
polecam elring u mnie w 1.0 dala rade

Re: Uszczelka pod głowicą

: 27 sty 2010, 9:31
autor: Crazy
Mam pytanko, w garażu mam "zapasowy" AAU, jak blok delikatnie szlifnę w celu wyrównania miejsca pod uszczelkę tłoków czy to nie wpłynie na pracę silnika (może jakieś 0,1 mm) tłoki nie będą klepać po zaworach? ktoś to przerabiał?

Re: Uszczelka pod głowicą

: 27 sty 2010, 9:48
autor: adam
Będziesz musiał dać proporcjonalnie do szlifu grubszą uszczelkę, to się mierzy żeby nie było później zonka

Re: Uszczelka pod głowicą

: 28 sty 2010, 17:49
autor: marian
[quote=""Crazy""]Mam pytanko, w garażu mam "zapasowy" AAU, jak blok delikatnie szlifnę w celu wyrównania miejsca pod uszczelkę tłoków czy to nie wpłynie na pracę silnika (może jakieś 0,1 mm) tłoki nie będą klepać po zaworach? ktoś to przerabiał?[/quote]


jesli chcesz tylko zabielić i powierzchnia nie jest zbyt krzywa, to sie nic nie stanie, co do zaworów to raczej sie nie spotkają z tłokiem, gorzej jesli będzie trzeba dużo zdjąć, bo może być sytuacja w której tłok może uderzyć w głowicę - ale to możesz sprawdzić obracając wałem z założona i dokręcona głowica, jeśli uderzą to będzie trzeba tłoki obniżyć.....

A jaki jest powód dla którego chcesz planować blok?? blok jest żeliwny i w zasadzie jeśli nie ma jakiegoś konkretnego powodu się tego nie stosuje


co do uszczelki.. jest tylko jedna grubość...

Re: Uszczelka pod głowicą

: 29 sty 2010, 8:49
autor: Crazy
marian chcę wyrównać powierzchnię żeby olej mi się nie sączył. wole powierzchnie na równo zjechać (nie planuje zdzierać milimetry) i później zapomnieć o wyciekach. aktualny silnik co posiadam w poli sączy się, i nie chcę powtórki jak złoże ten.
i skoro jesteś obeznany w silnikach, jak wymontować rurkę na bagnet żeby ją nie powykrzywiać? siedzi tylko na wcisk?