Strona 1 z 3

[6n2] kontrolka Check

: 12 gru 2008, 8:24
autor: njordr
To moj pierwszy post wiec witam wszystkich.
Jestem "szczesliwym" posiadaczem VW Polo 1.0 z 2001 roku od jakiegos 1,5 miesiaca.
Przeszukalem to forum wzdluz i wszerz, ale rozwiazania mojego problemu niestety nie znalazlem. Chodzi o nieszczesna kontrolke Check ;/
Zaczne moze od poczatku. Po zakupie samochodu, wracajac do domu, po przejechaniu ok 100km zatankowalem do pelna benzyne 98 na jakims Orlenie. Zaraz po ruszeniu zapalila sie kontrolka Check, wiec pomyslalem sobie, ze to pewnie cos nie tak z paliwem. Niestety o stacji, na ktorej zatankowalem, zlego slowa nie slyszalem wiec doszedlem do wniosku, ze to jednak nie przez ta benzyne. Pojechalem zatem podlaczyc samochod do komputera. Wynik: wykryto przerywanie na 1 i 3 zaworze (jakos tak to brzmialo). Pierwsza diagnoza: pewnie cewka zaplonowa bedzie do wymiany, ale najpierw prosze wymienic kable wysokiego napicia i swiece. Jak sie pozniej okazalo kable wysokiego napiecia mialy przebicie i kopaly bardzo. Wiec wymienilem swiece i kable. Check niestety swieci nadal;/
Nic to, sobie pomyslalem, trzeba kupic cewke. Kolejny wydatek. Po wymianie cewki mechanik zresetowal komputer (czy jakos tak sie to mowi), uruchamiam samochod, patrze: Check w koncu zgasl.
Bylem wniebowziety, szkoda tylko ze moja radosc trwala jakies 30 km.
No to jade podlaczyc autko do kolejnego komputera, to juz 3 komputer i na 3 nadal ten sam blad, ciagle cos nie tak z tymi zaworami. Nastepna diagnoza: adaptacja (?) przepustnicy. Okazalo sie, ze byla strasznie brudna, az sie nie domykala. Check nareszcie zgasl.
120km pozniej ;/ Nastepna diagnoza: Nie potrafie nawet tego dokladnie zacytowac: sa jakies nierowne opory na tych zaworach czy cos takiego. Zostalo cos zamienione na pierwszym zaworze z czwartym. Zaplacilem za to 300zl!
Oczywiscie Check zgaslo na ok 100km. Po tej zamianie czegos na pierwszym i czwartym zaworze, nadal pojawia sie blad, nadal na pierwszym zaworze.
Teraz mam jechac na zmierzenie chyba cisnienia czy cos takiego.
Tak prawde mowiac, to mam juz tego troche dosc. Ciagle cos trzeba wymieniac, ciagle placic za podlaczenie do komputera. Juz nawet nie chce liczyc ile na to wydalem. Niestety zupelnie nie znam sie na samochodach, wiec kupuje wszystko co mi mechanicy kaza, ale chyba nie trzeba byc specjalista, zeby zauwazyc, ze szukaja tej usterki tak troche na chybil-trafil. Moze macie jakis pomysl co to moze byc?
Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi.
pozdrawiam

ps. Nie wiem czy to wazne, ale ta nieszczesna kontrolka swieci ciagle tak powyzej 20km, jak zwalniam bardzo, albo jak jade na luzie z gorki to Check miga. Czasami tez w miescie, jak trzeba stawac na swiatlach, obroty same podskakuja do ponad 1000, a jak ruszam samochod zupelnie nie ma mocy. Trzeba zgasic silnik i po odpaleniu juz wszystko jest w porzadku.

Re: kontrolka Check

: 12 gru 2008, 9:26
autor: rafal192
nie zaworach tylko chyba wtryskach. Wynikało by z tego że wtryski do wymiany, ale znajdx lepiej warsztat z dobrym elektronikiem, bo może to być równie dobrze coś z wiązką lub komputerem.

Re: kontrolka Check

: 12 gru 2008, 12:35
autor: andreus
ja tez walczylem z checkiem a dokladniej z sonda lambda. Podarowalem sobie, przyzwyczailem sie ze check sie pali i tak od 3 lat smigam. Nie mam zadnych konsekwencji tego. Przymiezalem nowe sondy cudowalem. Check nie gasl. Kolego, komputery w naszych polowkach sa slaba strona tego auta. z 2 strony... sprzedawca chyba wiedzial co robi pozbywajac sie tego auta.?

Re: kontrolka Check

: 12 gru 2008, 18:55
autor: maziunia
njordr wejdź na archiwalną część forum klikając tutaj, wpisz w szukajce "6N2 CHECK" zobaczysz ile tego już było...
Wiele tematów, wiele rozwiązań - może w którymś z nich znajdziesz coś co okaże się pomocne dla Ciebie i Twojego wozidła...

Sama jeżdżę 6N2 i do pewnego czasu nie miałam problemu z w/w kontrolką.
Do czasu, gdy to zatankowałam paliwo na Orlenie (dziwna zbieżność z Tobą - dlatego też postanowiłam wtrącić tu swoje tak zwane "3 grosze") - kontrolka zaczęła świecić w dziwnych momentach, po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu samochodu "CHECK" gaśnie, by po jakimś czasie znów się zapalić. Co prawda u mnie zdarzyło się to dopiero z 4 może 5 razy - jednak jako przedrażliwiona baba poprosiłam znajomego o podpięcie samochodu pod VAG'a.
Znajomy diagnozował samochód VAG'iem oraz VW tool - nie wykryło żadnych błędów...
Póki co kontrolka nie zapala się (od czasu, gdy powróciłam do tankowania na "uprzedniej" stacji)...

Re: kontrolka Check

: 13 gru 2008, 9:19
autor: limpek
po 1... Silniki w polówce przystosowane są do paliwa 91 i 95 więc nie ma sensu lania 98 bo to nic nie da... A napewno nie urodzi wiecej koni...

Co do błędów no to niestety natrafiłes na kilka nakładających sie na siebie usterek... Komputer nie jest w stanie nic powiedzieć na temat oporow w cylindrach czy nawet o ciśnieniu... :roll: do tego potrzebne są potrzebne osobne urządzenia diagnostyczne

komputer ma 1 lub 4 czujniki spalania stukowego, oraz czujniki na wtryskach, są też czujniki na cewce spawdzajace czy iskra przeskakuje na świecy(ale kable i swiece wymieniłeś wiec to odpada). Błędu szukaj tam... Jezeli mechanik ci mowi że komputer wykrywa za duze opory zaworów to go zmień warsztat :pifpaf:

Silnik faluje, szarpie, nie ma mocy i pewnie pali więcej bo przelacza się komputer w tryb awaryjny.

Ja miałem u ciebie też problem z chceck. Najpierw padła pierwsza sonda potem druga sonda i czujnik podcisnienia :P więc tez latałem co tydzień po warsztatach... Ale po wyeliminowaniu wszystkich usterek bład nie wyskakuje :mrgreen:

Re: kontrolka Check

: 01 sty 2009, 10:27
autor: sylwek1980
Ja miałem podobnie jak kolega njordr. Też zapalał się check do tego dochodziło czasami szarpanie i nierówne obroty. Ze znajomym elektronikiem przyjrzeliśmy się dokładnie i okazało się, że przewody dochodzące do wtryskiwaczy były poluzowane, tzn. z jednej z wtyczek, które są wpięte do wtrysków wysunęły się przewody s blaszkami. Naprawa polegała na wypięciu wtyczki, poprawnym umiejscowieniu w niej przewodów z blaszkami i ponownym podpięciu do wtryskiwacza. Polecam najpierw sprawdzić wiązkę przewodów od wtrysków. Nie potrzeba dużo wiedzy a i naprawa nic nie kosztuje, a objawy wskazywały na coś poważnego. Trzeba tylko zdjąć pokrywę filtra powietrza i wszystko widać jak na dłoni.
Pozdrawiam!!!

Re: kontrolka Check

: 04 kwie 2009, 14:59
autor: voolf
Ja jeżdżę z CHECK od samego początku gdy mam to auto (ponad pół roku). Błąd jest (podobno) z czujnikiem ciśnienia w komputerze. Samochód nie pali więcej, nie traci mocy, nic złego się nie dzieje, więc tak sobie śmigam dalej nie przejmując się niczym.

Re: kontrolka Check

: 04 kwie 2009, 15:20
autor: mmmarcin
kup sobie vag-a i w ramach cotygodniowej obsługi samochodu kasuj błąd jak Ci ten Check tak bardzo przeszkadza
tylko patrz co kasujesz, bo czasami może jakiś nowy ciekawy wyskoczyć
jazda ze świecącym Checkiem to głupi pomysł, bo można coś przeoczyć, w końcu ten nieszczęsny check ma też jakieś pozytywne cechy

Re: kontrolka Check

: 08 kwie 2009, 9:40
autor: Klimator
Jakiego najlepiej VAGa kupic ?? i gdzie mozna go dostać oraz skad mozna jakis programik do tego zalatwic ??

Re: kontrolka Check

: 08 kwie 2009, 9:42
autor: Klimator
Dołącze do tematu odnosnie check.
Zapalil mi sie wlasnie w 6n2 niedawno poszedlem do kolesia coby mi podlaczyl ten skasowal blad i w sumie tyle check zgasl i narazie nie swieci ale przeciez jakas przyczyna musi byc ;]
Moze mi ktos powiedziec czy błąd odczytany:
"16518 - czujnik O2 - brak aktywności"
to coś poważnego ?? ;]

Re: kontrolka Check

: 08 kwie 2009, 18:10
autor: bazi
[quote=""Klimator""]Moze mi ktos powiedziec czy błąd odczytany:
"16518 - czujnik O2 - brak aktywności"
to coś poważnego ?? ;]
[/quote]
wygląda na uszkodzoną sonde lambde. Tyle ze nie wiem ile ich jest w 6n2 - jedna czy dwie.

Re: kontrolka Check

: 08 kwie 2009, 19:38
autor: rat4
Moze mi ktos powiedziec czy błąd odczytany:
"16518 - czujnik O2 - brak aktywności"
to coś poważnego ?? ;]
tak jak kolega wyżej pisze sonda lambda zakończyła swój żywot i trzeba ją wymienić.
Efekt braku takiej sondy to świecąca kontrolka ChckEngine, o kilka litrów większe spalanie, mułowate auto, okopcona rura wydechowa...., kontrolka ta oznacza brak sygnału sondy lambda do komputera i że paliwo wtryskiwane jest o stałej podwyższonej dawce stąd podwyższone spalanie.
Kontrolka ta pojawia się też przy instalacjach gazowych gdzie źle działa emulator sondy lambda albo mieszanka LPG jest źle wyregulowana, efekt ten sam co przy zasilaniu benzyną.

Dla przykładu kiedyś miałem inne auto w którym padła sonda paliło około 11 l/100 km
po wymianie 7,6 l/100 km.
Także tracisz dużo więcej kasy na etylinkę i frajdę z jazdy.
Wymiana nie jest trudna ale lepiej podjechać do elektryka on dobierze sondę i sprawdzi czy działa.
Koszt od 70 zł w górę, najlepiej coś porządnego żebyś za rok nie musiał zmieniać np. NGK,NTK czy Bosh.

pozdrawiam
rat4

Re: kontrolka Check

: 09 kwie 2009, 8:14
autor: Klimator
Ok Check znow sie zaswiecil po swietach pewno umowie sie z elektrykiem coby popatrzyl na ta sonde dziekuje za informacje. Jeśli po wymianie nie bedzie ok to pewno cos z ustawieniem gazu.

Dziekuje bardzo za informacje.

Re: kontrolka Check

: 09 kwie 2009, 8:49
autor: rat4
widzę, że masz auto na gaz to najpierw pod lupę weź skład mieszanki wyreguluj na analizatorze spalin jeśli nie pomoże to sprawdź emulator sondy lambda a na końcu sondę lambda.

Re: kontrolka Check

: 09 kwie 2009, 12:08
autor: Klimator
Tylko ciekawe gdzie ja sie z tym udam bo kurde mam juz dosc tak zwanych "fachowców" ;] no ale moze znajde jakis sensowny serwis. ;)