Strona 1 z 13
Tuleje tylnej belki
: 20 gru 2009, 19:46
autor: lanusi90
Witam. Szukam w internecie tulej do tylnej belki i nie mogę nigdzie znaleźć. Polo fox 1992r. Jak by ktoś podopowiedział gdzie są byłbym bardzo wdzięczny za pomoc

Re: Tuleje tylnej belki
: 20 gru 2009, 19:59
autor: vwkas18
4 Max numer 4702-02-0041 cena ok.
Febi Bilstain numer FE01524 cena ok. 18 zł
Topran numer HP108 633 cena ok. 13 zł
ceny za sztukę zależne od sklepu
nazwa profi to: Silentblock zawieszenia osi
Re: Tuleje tylnej belki
: 20 gru 2009, 20:11
autor: lanusi90
Dziękuje bardzo

temat do zamknięcia
Re: Tylne amoryzatory
: 02 sty 2010, 16:43
autor: Andrzej_89
myśle ze jak kupisz poprostu nowe amorki to będzie dobrze, ja miałem tak wybite że już przy 3 osobach na pokładzie, czyli jednej z tyłu szorowałem tyłkiem, a raczej wydechem, na większych nierównościach. teraz mam nowe amorki z tyłu i jak jechałem cały załadowany ludźmi to było dobrze.
Re: Tylne amoryzatory
: 02 sty 2010, 22:24
autor: Makumb
Mozesz wsadzic gumy usztywniajace miedzy zwoje sprezyny. Rozwiazanie niskobudzetowe ale dzialajace

Re: Tylne amoryzatory
: 03 sty 2010, 2:36
autor: Maniak90
na allegro jest tego dużo np.
http://moto.allegro.pl/item868784048_gu ... aniej.html
tylko nie wiem czy to do końca bezpieczne..
Re: Tylne amoryzatory
: 03 sty 2010, 8:39
autor: sebi_o
U mnie tak samo wymiana amorkow i sprezyn pomogla jechalem z 3 ludzmi z tylu bagazami i elegancko

a takich gum nigdy bym nie zalozyl jak dla mnie to strach jak juz to twarde zawieszenie.
Re: Tylne amoryzatory
: 03 sty 2010, 8:49
autor: Makumb
No nie jest to najlepsze rozwiazanie z tymi gumami. Najlepiej wymienic zawias. Ale koledze
Passlandis chodzilo o domowe sposoby ;P Ja mam tak zrobione u siebie , zalozone po 2 gumy na strone. Jesli o mnie chodzi - zrobilo sie twardo ale 5 osob spokojnie smigalo na 40/40 przy czym musze zaznaczyc ze mialo to byc rozwiazanie chwilowe. Wymieniam amorki z tylu i gumy wylatuja
Passlandis - zapomnij o jakichkolwiek drewnianych klockach!! Takie gumy idzie dostac w wiekszosci sklepow motoryzacyjnych.
Re: Tylne amoryzatory
: 03 sty 2010, 8:52
autor: Andrzej_89
[quote=""sebi_o""]U mnie tak samo wymiana amorkow i sprezyn pomogla jechalem z 3 ludzmi z tylu bagazami i elegancko

a takich gum nigdy bym nie zalozyl jak dla mnie to strach jak juz to twarde zawieszenie.[/quote]
to u Ciebie w ogóle musi być elegancja-francja

bo ja tylko amorki wymieniłem, bez sprężyn. ale i tak bardzo dużo pomogło. tylko wkurza mnie to że tył cały czas jest minimalnie niżej od przodu, może to właśnie wina tych sprężyn, ale co tam. jedzie, jest wygodnie w porównaniu z tym co było wcześniej, i nie przycieram na śpiących policjantach i innych nierównościach.
Re: Tylne amoryzatory
: 03 sty 2010, 15:24
autor: Makumb
Hmm ciezko mi powiedziec po tych zdjeciach , na 90% nr 3 ale glowy nie daje.
2)Ja kupilem 4 po 2 na strone i jest ok ale wszystko zalezy od twojego zawiasu.
3)-popuszczasz sruby z kol
- dzwigasz auto na lewarku i sciagasz kolo ( tego chyba tlumaczyc nie musze

)
-wkladasz gumy miedzy zwoje tak zeby nie zeskakiwaly ze zwojow. U siebie wcisnalem je najwyzej jak tylko sie dalo. Mozesz ew. je nasmarowac zeby latwiej wchodzily ale u mnie obylo sie bez tego.
-zakladasz kolo
- przy opuszczaniu rob to powoli i kontroluj czy gdzies ci nie zaskakuje i czy w miare rowno siedzi.
- powtarzasz operacje z drugiej strony
Pamietaj ,zeby po obu stronach byla dokladnie taka sami ilosc gum i byly na tej samej wysokosci na sprezynie.
i tyle ;P smigam juz tak pare miechow i nie narzekam. Jako rozwiazanie tymczasowe nienajgorzej sie sprawdza.
pzdr
Re: Tylne amoryzatory
: 03 sty 2010, 20:57
autor: Makumb
Polecam sie na grilla

powodzenia !
Re: Tylne amoryzatory
: 05 sty 2010, 19:18
autor: Tabakuss
Wetnę się w rozmowę
Passlandis, gumy tak, ale na krótko i polecam nie wkładać jak najwyżej jak to kolega
Makumb napisał tylko w środkowej części i to tak aby jedna guma była od razu za drugą :oki: przerabiałem temat dwa razy u siebie. Licz się tylko z ewentualnością pęknięcia sprężyn, aczkolwiek i tak wymiana Cię czeka z tego co piszesz, bo skoro amory luks to masz wypracowane sprężyny a niestety tył w polo nie należy do najbardziej wytrzymałych na naszych drogach :lol:
Re: Tylne amoryzatory
: 05 sty 2010, 19:26
autor: Tabakuss
Gdybyś miał wątpliwości czemu akurat gumy po środku to odpowiedź prosta, bo środek spręzyny o ile nie była skracana jest najbardziej podatny ze względu na maksymalne odległości zwojów od siebie. Na końcach skok się zmniejsza, a co za tym idzie sprężyna się usztywnia.
Chcesz zaoszczędzić kasę, czas i słuch?(gumy nieźle piszczą między zwojami

) weź miarkę, zmierz sprężynę i kup używane dosłownie nieco grubsze (tak o 1-1,5mm) od innej maszynerii, mogą być nawet dłuższe to skrócisz i po problemie, ja u siebie tak zrobiłem i koniec z szorowaniem po ziemi :yahoo:
Re: Tylne amoryzatory
: 06 sty 2010, 6:50
autor: Tabakuss
tak też można :lol:
Re: Tylne amoryzatory
: 06 sty 2010, 13:29
autor: Makumb
[quote=""Passlandis""] Im bardziej ślisko, tym gumka lepiej pracuje :rotfl:[/quote]
Hahahaha padlem
Co do piszczenia gum itp : Nie zauwazylem u siebie ww. objawow.
Zalozysz - zobaczysz
