Strona 1 z 1

Padło wspomaganie kierownicy

: 13 mar 2010, 9:19
autor: Halinka
Hej
Wczoraj podczas jazdy zauważyłam,że coraz ciężej chodzi mi kierownica.
Po podniesieniu maski zauważyłam,że koło zbiornika na olej wspomagający jest zachlapane natomiast cały płyn lał się ciurkiem z prawej strony koło paska rozrządu i klinowego.Co może być przyczyną i jak najlepiej zlokalizować przeciek.Ponadto pytanie czy jest to obojętne jakiej marki naleję płyn i czy jak na razie podczas jazdy nic nie padnie jak nie mam wspomagania.

Re: Padło wspomaganie kierownicy

: 13 mar 2010, 10:26
autor: Archibald
Witam

miałem podobny problem i kosztowało mnie to wymianę pompy całej bo nie można było jej regenerować.

jeśli chodzi o jeżdżenie bez oleju to można ale trzeba się spodziewać że się zatrze i będzie powodowała wielkie obciążenie dla paska klinowego,

będzie się on później ślizgał aż się urwie i będzie problem z ładowaniem akumulatora przez alternator aż padnie i zgaśnie samochód,

proponuję szybko się zgłosić do mechanika i naprawić ją bo po co więcej mieć problemów,

wiem że można równie dobrze wyrzucić pompę i wsadzić krótszy pasek ale dokładnie nie wiem jaki to ma być

Pozdrawiam
Archi

Re: Padło wspomaganie kierownicy

: 13 mar 2010, 14:56
autor: JuStIcE
Moja rada jest taka żebyś wzięła auto na hol i do mecha z tym. Wspomaganie jest bardzo przydatne, i ja sobie nie wyobrażam jazdy Polówką bez niego. Ja bym profilaktycznie wymienił zbiornik i przewody. A co do płynu, w sklepie Ci dobiorą jak im podasz markę i model auta. Mnie kosztował chyba 33 zł za litr, więc tragedii nie ma :)

Re: Padło wspomaganie kierownicy

: 14 mar 2010, 10:57
autor: Halinka
Jak na razie dojechałam bez wspomagania.Ciężko trochę bo ciężko ale jakoś dałam radę.Moja poprzednia Pola nie miała wspomagania i jakoś jeździłam.Ten model to kombi także troszkę trudniej ale cóż.Halinka potrafi :grin:

Re: Padło wspomaganie kierownicy

: 14 mar 2010, 11:07
autor: adam
Halinka
Obys sobie tylko pompy wspomy nie zatarla :)

Re: Padło wspomaganie kierownicy

: 14 mar 2010, 11:30
autor: Halinka
Mam nadzieję,że nie i dotrwa jakoś aż do mechanika dojedzie. :bomb:

Re: Padło wspomaganie kierownicy

: 14 mar 2010, 11:34
autor: JuStIcE
[quote=""adam""]Halinka
Obys sobie tylko pompy wspomy nie zatarla :)[/quote]
Dokładnie :) Jak będziesz jeździć bez płynu w układzie wspomagania, to zatrzesz pompę i będzie jeszcze gorzej. Variant jest szerszy, a co za tym idzie ciężej się skręca, więc tym bardziej wspomaganie jest potrzebne. Polecałbym sprawdzić przewody i zbiorniczek wspomagania. W układzie wystepuje dość dyże ciśnienie, więc któraś z części mogła nie wytrzymać (jakby nie było to w kilkunastoletnim aucie może się popsuć praktycznie wszystko) :) Ja radziłbym albo na hol z variatem a jak nie to kup płyn, dolej i co kilka km sprawdzaj poziom.

Re: Padło wspomaganie kierownicy

: 14 mar 2010, 11:41
autor: Halinka
Zbiorniczek jest chyba szczelny.Ciśnienie też w nim jest także pompa chyba dzieła.Podejrzewam,że to jakiś przewód padł.Zastanawiam się jeszcze tylko gdzie ta pompa jest bo przy zbiorniku nie widzę.Ale cóż może okulary by się przydały.

Re: Padło wspomaganie kierownicy

: 14 mar 2010, 11:45
autor: JuStIcE
Pompa jets przymocowana do bloku silnika.

Re: Padło wspomaganie kierownicy

: 14 mar 2010, 11:46
autor: Halinka
A z której strony? Sorki ale jakoś cóż tylko kobietka

Re: Padło wspomaganie kierownicy

: 14 mar 2010, 11:49
autor: JuStIcE
Żeby ją dokładnie obejrzeć musisz wjechać na kanał. Patrząc z punktu siedzenia kierowcy to po prawej stronie.

Re: Padło wspomaganie kierownicy

: 14 mar 2010, 11:51
autor: Halinka
To i mogła paść bo właśnie wyciek był z prawej strony.Ale ciągle mam nadzieję,że to tylko przewód.Dziwne jest też to,że zachlapane było też koło zbiornika.Cóż wjadę na kanał i będę się bawić w detektywa.

Re: Padło wspomaganie kierownicy

: 14 mar 2010, 11:53
autor: JuStIcE
Chlapanie mogło być spowodowane wyciekiem płynu na pasek, chociaż że obok zbiorniczka to w sumie dziwne. No ale sprawdzićnie zaszkodzi :)

Re: Padło wspomaganie kierownicy

: 14 mar 2010, 19:54
autor: lemik
uszkodzona pompa prawdopodobnie spieniła płyn to tego stopnia aż wydostał się przez korek