[86c2f] Problem z drążkiem zmiany biegów!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
misieksor
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 04 paź 2009, 10:56
Lokalizacja: Polanica Zdrój // Wrocław

[86c2f] Problem z drążkiem zmiany biegów!

Post autor: misieksor »

Witam, nie spotkałem się z tym jeszcze nigdzie, dlatego pytam tutaj, dzieje się coś takiego, że pojawił mi się straszny luz na drążku zmiany biegów po stronie 1, 2 i wstecznego biegu, drążek mi nie odbija do środkowej pozycji po wyrzuceniu z tych biegów, natomiast kiedy wrzucę piątkę, i wracam na luz, to drążek odbija prawidłowo, czy ktoś wie czy to da się zrobić od środka samochodu czy też muszę stanąć gdzieś na kanał i zaglądać od dołu?

Pozdrawlaju :)
VW Polo Kombi - najlepszy obok range rovera samochód terenowy :D
Awatar użytkownika
Michalini16
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 13 mar 2010, 20:56
Lokalizacja: P-na

Post autor: Michalini16 »

Powiem tak musisz na kanał pojechać bo w środku nic niema prócz samego drążka biegów :crazy:
m
misieksor
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 04 paź 2009, 10:56
Lokalizacja: Polanica Zdrój // Wrocław

Post autor: misieksor »

tyle zdążyłem się już sam zorientować ;-) ale mimo wszystko dzięki za podpowiedź :-) każda jest przydatna :-)
VW Polo Kombi - najlepszy obok range rovera samochód terenowy :D
a
aspirine
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 26 mar 2010, 16:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: aspirine »

Więc tak,: musisz jechać na kanał ale najpierw do do sklepu moto.. po taką tulejkę gumowo plastikową za ok 10 -15zł którą właśnie polecam ci wymienić, (odpowiedzialna jest za odbijanie biegów i brak luzów) , jest to naprawdę proste, wystarczy odkręcić od spodu ten "badyl " który zmienia biegi w skrzyni, opuszczasz to lekko w dół i najlepiej od środka wszystko wypychasz, tak żeby sie tego pozbyć, no i później założenie, myślałem że nie da sie tego od d... strony zrobić ale wyszło... Tą część postaram sie dowiedzieć jak to konkretnie sie nazywa(bo jak kupowałem to opisałem o co lata i mi to skołowali w sklepie na nast. dzień ) musisz to rozebrać tak aby została sama guma i sam plastik,( plastik jest pomarańczowy, pisze to bo po tym mi to znaleźli w shopie) wpychasz gumę od strony skrzyni do gałki a później plastik, następnie skręcasz "badyl" do skrzyni, ustawiasz i wszystko śmiga tak jak u mnie, 5 biegów bez problemu + wsteczny.
Życzę powodzenia, jak dam rade ale nie obiecuje to pyknę fotkę co i jak :P
Aspirine
Awatar użytkownika
Michalini16
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 13 mar 2010, 20:56
Lokalizacja: P-na

Post autor: Michalini16 »

Aspiryne powiedz mi bo mam taki mały problemik ale cały czas z nim jeżdżę ale trochę jest to wkurzające gdy nie ma wbitego biegu. Po prostu drążek drży razem ze silnikiem. Wiem że to diesel i silnikiem bardziej trzepie ale powymieniałem wszystkie poduszki i dalej to samo. Czy to będzie również wina tej tulejki ??
a
aspirine
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 26 mar 2010, 16:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: aspirine »

wiec powiem ci że będzie to właśnie ta tulejka na 99%
Aspirine
a
aspirine
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 26 mar 2010, 16:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: aspirine »

wiec użyczyłem sobie zdjęcia od kolegi nero z forum mam nadzieje że sie nie pogniewa...
To jest właśnie ta tulejka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/365 ... fe97d.html
Aspirine
m
misieksor
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 04 paź 2009, 10:56
Lokalizacja: Polanica Zdrój // Wrocław

Post autor: misieksor »

Nie bardzo zrozumiałem gdzie to się znajduje, mógłbyś dać jakieś zdjęcie? :p
VW Polo Kombi - najlepszy obok range rovera samochód terenowy :D
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

misieksor na chlopski rozum , to jak zobaczysz pod mieszek zmiany biegow , wychodzi wodzik z wybieraka przez dziure ,to ta tuleja ma byc w tej dziurze , czyli wchodzisz pod auto i jak wchodzi wodzik ( aka[quote=""aspirine""]"badyl "[/quote] ) w oslone wybieraka to tam jest ta tulejea :) kapniesz sie bo pewnie bedzie Ci wisiec ona na wodziku , swoja droga , jak jest taka tania to sam sobie kupie i wymienie :P bo lata mi to jak glupie
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
M
MORO
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 03 maja 2009, 22:33
Lokalizacja: Łask/Łódź

Post autor: MORO »

to jest tuleja drążka zmiany biegów
http://ekatalog.intercars.com.pl/993532 ... lang_id=PL
a
aspirine
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 26 mar 2010, 16:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: aspirine »

Czyli jak wcześniej po ludzku napisałem to właśnie przez to przechodzi tzw: badyl :D zdjęcie jest wyżej
Pozdrawiam
ps. Mi po zmianie tego czegoś wchodzi 5-ty bieg
Aspirine
m
misieksor
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 04 paź 2009, 10:56
Lokalizacja: Polanica Zdrój // Wrocław

Post autor: misieksor »

tylko, że mi wszystkie biegi wchodzą idealnie :p tylko problem jest z odbijaniem z jedynki i 2 na środek
VW Polo Kombi - najlepszy obok range rovera samochód terenowy :D
a
aspirine
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 26 mar 2010, 16:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: aspirine »

To wymiana napewno Ci pomoże :D , więcej gadania niż to wszystko warte :P Kup wymień i po kłopocie
Aspirine
R
Rzychu1
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 29 lip 2012, 11:32

Post autor: Rzychu1 »

dopiero teraz zauwazylem ze to temat 86c2f, wiec post do skasowania. sorry :piwo:
Ostatnio zmieniony 09 maja 2013, 21:25 przez Rzychu1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pataszon
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 02 lip 2010, 15:23

Post autor: pataszon »

Witam
Rowniez mam problem z drazkiem do zmiany biegow - mianowicie pojawil sie na nim niespotykany wczesniej luz

Dodatkowo kiedy wrzucam bieg wsteczny samochod jedzie do przodu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”