Strona 1 z 2
[6n] NIESTABILNE OBROTY PART II
: 29 mar 2010, 1:59
autor: matGT
Witam. Kolejny raz proszę o poradę. Polo 1.3 na monowtrysku, AAV .
Cały czas borykam się z problemami falujących obrotów. Podstawa wtrysku sprawdzona i zaklejona ładnie sylikonem (nie jest to guma, tylko kawałek plastiku z uszczelkami - ale są znaczki VW, wiec oryginał), świece w porządku - wymienione na BUR5ET miesiąc temu (chociaż 1. od strony rozrządu była czarna, reszta OK), kopułka wymieniona na nową z ekranem, palec przeczyszczony papierkiem, TPS ustawiony prawdiłowo, przebić na kablach WN nie ma. Przepustnica przeczyszczona, komp zresetowany, zapłon ustawiony na słuch, cewka raczej w porządku (miałem inną na wymianę i było to samo).
Przy okazji. Czy ktoś może wie jak ustawić prawdłowo tą śrubkę, która reguluje wychylenie przepustnicy przy odłączonym krokowym. Jak bardzo powinna być wkręcona? Może jakieś zdjęcia, albo pomiary? Srubka była zaklejona jakimś plastikiem, ale mądry mechanik [ja] plastik wykruszył i śrubką kręcił i przestawiał.
Na dobrą sprawę da się jeździć z tymi falującymi, lecz mnie strasznie wkurza nierówna praca silnika. W ogole wkurza mnie, jak coś w aucie nie działa. Pewnie mnie bardzo dobrze rozumiecie.
Zauważyłem, że problem falowania objawia się tylko i wyłącznie na ciepłym silniku. Na ssaniu jest wszystko OK. Chyba - tak mi się wydaje.
Może ktoś ma na sprzedaż całą przepustnice nieprzestawianą, z fabrycznymi ustawieniami? Chętnie się wymienie za swoją dokładając kilka złotych, lub kupię za dobrą - dla klubowicza - cenę.
Błaaaagam o pomoc, bo jestem już bezradny, a takie usterki psują moją opinię o Naszych kochanych polówkach.
Re: NIESTABILNE OBROTY PART II . BŁAGAM O POMOC!
: 29 mar 2010, 13:01
autor: adam
[quote=""matGT""]Podstawa wtrysku sprawdzona i zaklejona ładnie sylikonem[/quote]
Ladnie, nie znaczy szczelnie to gwarantuje ze pomaga na chwile tylko
[quote=""matGT""]Czy ktoś może wie jak ustawić prawdłowo tą śrubkę, która reguluje wychylenie przepustnicy przy odłączonym krokowym[/quote]
Jest to srobka do tzw. regulacji zderzaka dzwigni przepustnicy
BTW, czy ja tobie nie wysylalem kiedys pliku co jest opisany ukl.bosch mono-motronic/jetronic ? Tam jest opisane nawet jak ta srubke ustawic.Jak nie to podaj email na PW
Sprawdz jeszcze niebieski czujnik, tak dla pewnosci
Re: NIESTABILNE OBROTY PART II . BŁAGAM O POMOC!
: 29 mar 2010, 13:11
autor: matGT
Myslisz, że warto zaryzykować i wymienić tą podstawę? Zawsze to jakiś koszt jest.
Wysyłałeś mi, mam ten artykuł. Czytałem kilka razy całość i albo jestem totalnym idiotą, albo... tam nic na ten temat nie ma napisane. Jesli możesz to podaj mi dokładnie na której stronie jest to opisane.
Re: NIESTABILNE OBROTY PART II . BŁAGAM O POMOC!
: 29 mar 2010, 15:19
autor: adam
Podstawe mysle ze warto

Droga jest, ale jest waznym elementem, ktory gwarantuje prawidlowa prace naszych silnikow.
Obrazek Bosch-mono 025 strona 94. pkt.2
Re: NIESTABILNE OBROTY PART II . BŁAGAM O POMOC!
: 29 mar 2010, 16:38
autor: matGT
Aaa, o tym mówisz. Tak myślałem. Już mówie o co chodzi.
Wczoraj zrobiłem w tenże sposób, i po podłączeniu utrzymana wartość wynosiła bodajże 4,71 . Zacząłem kręcić, aż będzie mniej więcej od 3.55 do 4.00 i wtedy przestawił mi się czujnik TPS.
Wiec musiałem od nowa ustawiać TPSa na prawidłowe wartosci. Po wyregulowanym TPSie podłaczyłem w ten sam sposób i znowu pokazywało inną wartość, zupełnie inną od 3.55 do 4.00. Ale chyba była inna, niż 4,71. Wiec to takie troche koło zamknięte, albo po prostu ja coś źle myślę, robię.
Re: NIESTABILNE OBROTY PART II . BŁAGAM O POMOC!
: 29 mar 2010, 22:35
autor: kolunio21
Szczerze powiem że nie dobrze że zaczełeś grzebać TPS-em:/ tego się nie powinno robić a tym bardziej kręcić ta śróbką od odbijaka:/ co do falujących obrotów to jak kolega wyżej napisał nowa guma to jak najbardziej dobry pomysł, A krokowca sprawdząleś? no i czy lambda była sprawdzana?
p.s na początek poszukał bym wtrysku z orginalnymi ustawieniami TPS i śróbki na która powinna meć blombe!!
Dodam że z doświadczenia wiem że nie powinno się grzebać przy TPS sam sie przekonałem jak musiałem wtysk wymienić.
PozdraVWiam
Re: NIESTABILNE OBROTY PART II . BŁAGAM O POMOC!
: 29 mar 2010, 23:03
autor: adam
Ale ten tps nie jest az tak starszny

Ja monowtrysk kupilem z poluzowanymy srubkami i wlasciwie jeszcze wtedy nie ogarnialem tematu xD Obroty po wysprzegleniu na poziomie 500

albo taka padaka ze ladowanie sie juz wlaczalo
Re: NIESTABILNE OBROTY PART II . BŁAGAM O POMOC!
: 29 mar 2010, 23:11
autor: matGT
Kroowy wymieniany, gdyż na kompie pokazało, że jest zwarcie do masy. Myslalem, ze po wymianie krokowca wszystko się unormuje, lecz niestety nie bylo róznicy. Lambdy nie sprawdzalem, ale komp o niej nic nie wspomina, czyli podejrzewam, ze jest w porzadku wszystko.
Adam, i jak doszedłeś do fabrycznych ustawień? Raaaaaaaaaaaaatuj.
P.S. - Ile może kosztować taka najtańsza guma pod wtrysk i gdzie ją ew. można kupić w internecie? Na alledrogo nie ma.
Re: NIESTABILNE OBROTY PART II . BŁAGAM O POMOC!
: 30 mar 2010, 8:51
autor: adam
O ile pamiec mnie nie myli, to ustawilem wg. postu homskiego
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82826
Lepiej nie kupuj na necie, bo potem moga byc problemy ze zwrotem.
Re: NIESTABILNE OBROTY PART II . BŁAGAM O POMOC!
: 30 mar 2010, 9:46
autor: kolunio21
[quote=""adam""]O ile pamiec mnie nie myli, to ustawilem wg. postu homskiego
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82826[/quote]
Co do tych ustawień to szczerze powiem że troszkę się różnią od orginału bo sprawdzałem jak zakładałem nowy wtrysk;) ale zawsze warto sprubować;)
[quote=""matGT""]P.S. - Ile może kosztować taka najtańsza guma pod wtrysk i gdzie ją ew. można kupić w internecie? Na alledrogo nie ma.[/quote]
na allegro nie kupuj pojedź do hurtowni najtaniej chyba topran wychodzi i nawet daje rade ja założyłem FEBI jest droższa ale o klase lepsza jakość, do 1.3 jest wiecej zamienników.
A co do ustawiania Tps będziesz maił problem jak ruszałeść tą śrubkę odbijaka bo bardzo trudno będziesz miał to zgrać, Szukaj wtrysku na giełdzie forum idzie kupić;) ja miałem od 1.3 i sprzedałem za 30zł.
Pozdro.
Re: NIESTABILNE OBROTY PART II . BŁAGAM O POMOC!
: 30 mar 2010, 13:34
autor: matGT
No właśnie. Takie ustawienia różnią się trochę od tego, co piszą/mówią. Cholera jasna, po co ja to robiłem?
Póki co, to mam dwa pomysły jak to wszystko zrobić.
1. Skoro przepustnica na max otwarta ma 90 st. a TPS przy tych 90 st musi mieć od 4.8 do 4.9 V , ustawić powiedzmy 4.8 V i potem wkrętem regulacyjnym zejsc aż do tych dolnych wartości, czyli 0.20/0.25 V . Potem juz tylko cofnać krokowy i wyregulować przerwę pomiędzy wkręcikiem, a odbijakiem korokowego na 0,5 mm .
2. Podejsc do jakiegoś mechnika, lub znaleźć taki wtrysk i zobaczyć jak bardzo jest wkręcona ta śrubka od odbijaka przy krokowym (z takim ostrym czubkiem) i ją wkręcić podobnie, a potem cofnąć krokowy i luz 0,5 mm pomiedzy ustawionym wcześniej bolcem a odbijakiem wyregulować tą górną śrubką od wyhylenia przepustnicy. Potem już tylko krokowy na prawidłowe wartości.
Nie wiem, nie wiem, nie wiem. Kombinuje jak tylko mogę. Juz chyba milion ludzi pytałem, jak to zrobić i nikt nie wie.

Re: NIESTABILNE OBROTY PART II . BŁAGAM O POMOC!
: 30 mar 2010, 17:31
autor: kolunio21
Wiesz co kolego szukaj wtrysku!! zaoszczędzisz sobie nerwów i straconego czasu mówę to z doświadczenia bo sam z tym walczyłem na marne:(
Co do punktu 1. nie da się ustawić tego w drugą strone ktoś na forum już tak kombinował i wartości inne wychodzą;/
Ja rozmawiałem z elektromech. który się tym zajmuje i mówił że po pierwsze straszne trudno TPS ustawić jak był, a po drugie to mało kto kompetentny podejmuję sie takich rzeczy musi być org. miedzy innymi dla tego są tam blombki!! nawet w sam naprawiam jest napisane.
Powodzenia życzę w walce daj znać co i jak wyszło pozdro.
P.S dodam z doświadczenia żę po wymianie wtrysku org. ustawionego spalanie ładnie mi zeszło z ponad 7l na 6l.
Pozdro.
Re: NIESTABILNE OBROTY PART II . BŁAGAM O POMOC!
: 30 mar 2010, 19:34
autor: matGT
A wiesz może kto ma taki wtrysk?
Re: NIESTABILNE OBROTY PART II . BŁAGAM O POMOC!
: 30 mar 2010, 20:26
autor: kolunio21
Nie wiem ale sie rozeznam, daj cynk na giełdzie forumowskiej:) tam najszybciej coś trafisz:)
Miałem wtrysk od 1.3 AAV to sprzedałem za 30zł.
Pozdro.
Re: NIESTABILNE OBROTY PART II . BŁAGAM O POMOC!
: 31 mar 2010, 14:22
autor: matGT
Nigdzie nie mogę dostać podstawy do mojego AAV ;/
Szukałem w kilku hurtowniach i nawet na stanie, ani w katalogach nie mają takiej podstawy ;/
Wg ETKI podstawa, która jest zastosowana u mnie wygląda tak samo jak podstawa z 1.0 AAU . A Ja mam przecież 1.3 AAV . U kumpla w sklepie zamówiliśmy z InterCars'u podstawkę i również jest tam napisane, że to z 1.0 AAU .
Wtrysk u podstawka u mnie wyglada identycznie, jak na tej aukcji :
http://www.allegro.pl/item962228700_mon ... 01186.html
Czy ktoś coś z tego rozumie?
Spisałem nr z tej podstawki i w żadnych katalogach takiej nie ma...