Strona 1 z 2

Wymiana oleju w 1043

: 31 mar 2010, 12:44
autor: kelt68
Witam. Mam pytanko. Ile oleju mieści się do michy silnika o tej pojemności? Mam wymienic olej i nie chce być okantowany przez mechanika. Dzięki za odpowiedzi :wave:

Re: Wymiana oleju w 1043

: 31 mar 2010, 14:22
autor: adam
Banka 4l starczy i jeszcze troche zostanie Ci

Re: Wymiana oleju w 1043

: 31 mar 2010, 15:40
autor: NAJS^^
Jak jesteśmy w temacie to ile się mieści oleju do 1.3 bęzynka?;)

Re: Wymiana oleju w 1043

: 31 mar 2010, 16:42
autor: BALON
3,5 l oleju na maximum na bagnecie

Re: Wymiana oleju w 1043

: 31 mar 2010, 17:09
autor: kolunio21
Tak jak koledzy piszą 3,5 litra max:) i pół litra na dolewke zostaje:P

Re: Wymiana oleju w 1043

: 01 kwie 2010, 8:06
autor: tomaloski
[quote=""kelt68""]Witam. Mam pytanko. Ile oleju mieści się do michy silnika o tej pojemności? Mam wymienic olej i nie chce być okantowany przez mechanika. Dzięki za odpowiedzi :wave:[/quote]
Kolega pytał o ilość oleju w misce, a więc 3 litry w misce olejowej natomiast 0,5 litra w filtrze a na bagnecie pomiędzy mini maxi to jest różnica jednego litra w misce, trzeba mieć na uwadze czy zmieniamy filtr czy też nie. Mi tam nie wchodzi 3,5 litra, zawsze to jest 3,2-3,3 (nowy filtr) na maxi krawędzi bagnetu bo nigdy nie zejdzie cały olej z układu. Pozdrawiam.

Re: Wymiana oleju w 1275

: 26 sie 2010, 20:21
autor: 88seweryn
witam
posiadam polóweczke 92 silnik jest 97 zamierzam wymienic olej ale nie mam pojecia jaki lac bo poprzedni własciciel nie powiedział mi jaki lał.

Re: Wymiana oleju w 1043

: 27 sie 2010, 6:48
autor: Bruczyk
88seweryn
oleje w tej chwili są w pełni mieszalne. możesz nalać zarówno syntetyk jak i mineralny czy półsyntetyk wszystko zależy od Ciebie. u siebie w jednym polo mam elfa sporti w golfie miałem to samo a przeszedłem na gulfa a w drugim polo mam shella diesel

Re: Wymiana oleju w 1043

: 27 sie 2010, 9:45
autor: rat4
najbezpieczniej wlej półsyntetyk 10W40 i nic złego nie powinno się lać, na nasz klimat powinno się lać oleje 5W40 ale nie każdy silnik taki może tolerować, jeśli masz nowy silnik czy po remoncie czy nowy oznacza że mały przebieg to wal syntetyk 5W40
jeśli nie jesteś pewien to 10W40 i będzie też malina.
Na własnym przykładzie mogę powiedzieć, bo z półsyntetyka 10W40 zmieniłem na 5W30 po 160 tyś i nic złego się nie stało silnik pracuje aż miło.

Re: Wymiana oleju w 1043

: 01 wrz 2010, 20:44
autor: bubel69
A jak jest z mineralnym? Po prostu trzeba częściej wymieniać? Ponieważ miałem 10w40 a teraz zakupiłem lotosa mineralny i dlatego moje pytanie.

Re: Wymiana oleju w 1043

: 01 wrz 2010, 21:12
autor: rat4
interwały wymian są bez zmian nie ma tutaj znaczenia jaki olej, każdy olej tak samo się utlenia, starzeje i niszczy,
dlatego wymieniamy jak producent zaleca co 15 tyś, albo co 10 tyś ewentualnie jak nie nastukamy tyle w rok to co rok się powinno go wymienić.
Nie wlewaj minerałki do tego samochodu, mineralny olej nie nadaje się do silników z popychaczami hydraulicznymi,
raczej to opcja ostateczna żeby lać minerał do polo 98, zalecany na nasz klimat jest 5W, ewentualnie 10W, ale 15W to już porażka bo w zimie zamarza już przy około -15 i robi się z niego galaretka.

Re: Wymiana oleju w 1043

: 01 wrz 2010, 21:21
autor: bubel69
Właśnie zapomniałem zaznaczyć, że mam polo 6n 98 rok, 100 tys przebiegu. Czyli nie męczyć go mineralnym?

Re: Wymiana oleju w 1043

: 01 wrz 2010, 23:26
autor: rat4
nie no co ty, ja przy swoim przy przebiegu 165 tyś. zmieniłem z półsyntetyka 10W na syntetyk 5W i nic złego się nie stało wszystko w normie jest silniczek jak pszczółka śmiga bezawaryjnie.
Zalewaj 5W30/5W40 ewentualnie 10W40 a o 15W40 zapomnij....

Re: Wymiana oleju w 1043

: 05 wrz 2010, 17:05
autor: bubel69
A można zmienić z 15w na 10w?

Re: Wymiana oleju w 1043

: 05 wrz 2010, 17:30
autor: rat4
tego nie robiłem, zmieniałem z 10W--> 5W i bez problemu,
jeśli zmieniasz z gęstego na rzadszy to efekt jest taki że przez 1000-2000 km wyżłopie trochę oleju około litra a potem sytuacja się stabilizuje i nie żre już nic. Ja tak miałem przy tej zmianie na syntetyk.
10W to półsyntetyk a półsyntetyk to 70% to olej mineralny a reszta to olej syntetyczny a w większości hydrokrakowany (czyt. ulepszony mineralny) więc nie powinno się nic dziać oprócz tego żłopania na początku.
Pomimo wszystko taki zabieg robisz na własne ryzyko,
ja tam zaryzykowałem i jest malina, silniczek pracuje idealnie na syntetyku.
Pasuje jeszcze zapytać kogoś na forum czy już zrobił taki eksperyment z 15W na 10W to byś miał już więcej informacji na temat takiego zabiegu i ewentualnych konsekwencji.
Poczytaj ten artykuł będziesz wiedzieć już wszystko na temat oleju co trzeba:
http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf