[all] Jaki kabel VAG do diagnostyki i różnych "zmian" :)

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

[all] Jaki kabel VAG do diagnostyki i różnych "zmian" :)

Post autor: czaja »

Wiem, wiem, zaraz polecą głosy krytyki że już było i wogóle. Ale przeglądałem te tematy i nie ma tam odpowiedzi której potrzebuję. Miałem (mam jeszcze) tani kabelek do podstawowych zadań, ale sie zepsuł.
Przejdźmy do konkretów.
Czy jest opcja aby na jednym kablu można było robić diagnostykę, adaptacje oraz zmiany np. przebieg? Jaki kabel umożliwi podłączanie aut powyżej 2004 roku (tanie kabelki z allegro są pod VAG 409.1 czyli auta do 2004)
Czy zna ktoś jakiegoś użytkownika z allegro lub ktoś ze znajomych ma dostęp do zakupu takiego interfejsu? Chciałbym kupic cos pewnego.
Jaki to może być koszt?
Stronę Viaken znam. Jest tam masa kabli, i nawet w najtańszym opisują że możesz działać z przebiegiem.
Proszę o opinie ludzi którzy się znają na rzeczy.
Z góry dzięki.
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

coś z CAN-em np w miarę uniwersalny can commander , przykładowy link z aledrogo
http://allegro.pl/item1005078391_vag_k_ ... opisy.html
ewentualnie ELM 327
ale to i tak nie robi wszystkiego trza byłoby kilku fejsów i nie za te pieniążki
Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Zapomniałem dodać że mogę ograniczyć się do grupy VAG :)

A co generalnie byłoby lepsze - Coś na CAN czy euroscan z ELM327?
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

commander bardziej "uniwersalny" ale współpracuje z mniejszą ilością progsów niż ELM - ale ELM z tego co się orientuje nie robi jasków a to już duży minus ale za to łyka PCMSCAN - całkiem ciekawy progs do zabawy
Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

No to chyba padnie jednak na VAG Can K+ czy jakoś tak.
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

ELM327 robi tylko i wyłącznie silnik. Z tego "robi" tzn odczytuje błędy i kasuje, niektóre wartości można podpatrzeć. Ogólnie nie polecam.
Jeśli ograniczasz się do grupy VAG po 2004r czyli po CANie to vag can(k) commander bedzie ok. Tylko nie kupuj wersji 1.4 bo lipna jest.
A i jedno jeszcze pytanie mam. Jaki miałeś kabelek?? Wcześniej pisałeś, że miałeś kabelek do diagnostyki ale uszkodziłeś go. Bo ja właśnie szukam jakiegoś uszkodzonego, najlepiej kkl-usb od vag by przerobic go pod bmw:)
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Wiesz co wcześniej miałem taki za 40-42zł ale jaki dokładnie to nie wiem. Teretycznie miał ogarniać grupę VAG do 2004 roku. 6N1 dawał radę.
[quote=""Marianoo""]Tylko nie kupuj wersji 1.4 bo lipna jest.[/quote]
A co jest w niej lipnego? Pada czy jak? Szkoda że wcześniej nie napisałeś :) Bo kupiłem to:
http://allegro.pl/item997784070_dorob_e ... a8_tt.html
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Z tą wersją 1.4 t ojest tak że sprzedający powinni dać oprogramowanie konkretnie do tego kabla który kupiłeś. Wielu robi tak, ze mowi że każda wersja programu 1.4 będzie działać. Niby maja racje bo działać będzie. Ale oczy postawisz jak przy zapisie epormu kabel zerwie połączenie.
Niech Ci służy jak najlepiej i pamiętaj jak będziesz podchodził tym kablem do auta, to żebyś baterię w laptopie miał dobrze naładowaną. Nie rób nic na "przypał" jeśli nie jesteś pewny poszczególnej funkcji to z kablem będzie dobrze :)
A z tym swoim starym kabelkiem co robisz?? Używasz go?? Nawet jeśli nie działa, to mi by się przydał:)

Ehh edytować nie moge:/ Ciągle siedzi mi w głowie ten commander po linii k. Bo lubi tam namieszac. A Ty chcesz po CANie, a tam to juz jak ryba w wodzie lata.

Ale ja mogę edytować :grin:
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

No mogę ci go wysłać. Mnie już niepotrzebny. Przyślij na PW adres to ci wyślę. A właśnie teraz przyjechał do mnie kabelek. Będziemy testować.
A ten kabel będzie banglał z VAG-COM 311.2 lub wyższymi?? czy tylko z Commanderem?
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Marianoo savic widzę że siedzicie w temacie wobec tego pytań mam parę.
Od tego samego sprzedawcy co kupił czaja454:
http://allegro.pl/item1017742461_vw_pas ... w_sam.html
Co to warte i czy za pomocą tego kabla i dołączonego oprogramowania w 6nce 1995 1.6 AEA można:
- przesunąć odcięcie zapłonu
- zmienić kalibrację silnika z paliwa np. 93 oktanowego na np. 95 oktanowe?

Czy lepiej zassać skądś inne np. wyżej w wątku wymienione programy?
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Oczywiście i ja dołączam się do prośby Skfarka :grin:
Wiedzy nigdy za dużo.

Ja zapytam dodatkowo, choć już napisałem wyżej, czy ten kabel który kupiłem można podłączyć pod oprogramowanie VAG-COM??
Bo sprzedawca w instrukcji dołączonej do płytki napisał:
Obrazek
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Sory skfarek ale tego nie wiem. Pamiętam, że adaptacje w benzynie są bardziej rozbudowane niz w tdi, ale nie pamietam dokladnie poszczególnych:( Jesli jednak wyczytasz gdzdies ze to co chcesz zrobic mozna tylko przez kabel, to tym kablem to zdziałasz. Ogólnie to tańsze widziałem za 50zł z przeyłką, a to nic innego jak ten co podałeś.
Czaja454 nie podłączaj go pod vag-com a tym bardziej pod zadnego vcdsa. Tym commanderem po canie zrobisz diagnostyke. Po linii k nie probowalem. Na krotko mialem ten kabel pożyczony tylko i chyba obroty nim zwiekszylem po canie. a tylko ze ja mialem wersje 3.0, ale to nie powinna byc jakas wielka roznica
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Jakoś umknął mi ten temat...
Vag Tacho - oprogramowanie zalecane tylko takie, jaka wersja kabla np. Vag Tacho 2,5 - odczyt, edycja, zapis ROM/FLASH, korekta przebiegu - Tacho, ECU, odczyt pin, wyłączanie immo. Zdecydowanie lepiej działa w samochodach do 2000r
Vag-K+CAN COMMANDER FULL - oprogramowanie zalecane tylko takie, jaka wersja kabla np COMMANDER 1.4 - odczyt, edycja, zapis ROM/FLASH/EEPROM, korekta przebiegu - Tacho, ECU, odczyt pin, wyłączanie immo. Zdecydowanie lepiej działa w samochodach po 2000r
ELM 327 - oprogramowanie zalecane PCMSCAN - odczyt, podgląd, kasowanie błędów w największej grupie samochodów. Zabawka dla każdego zjadacza chleba.
Vag KKL - popularny kabel z oprogramowaniem VagCom
GALETTO 1260 - kabel do edycji i zapisu map w ECU (tak zwany określeniem TUNINGU)

Każdy kabel po zastosowaniu do innego oprogramowania, z inną wersją numeryczną niżeli jest wykonany ulegnie uszkodzeniu, potocznie "wysypie się" jego wewnętrzne oprogramowanie.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""vjarecki""]Jakoś umknął mi ten temat...[/quote]
Szkoda że Ci umknął. Zaoszczedziłbym parę złotych :grin: A tak to psu w d..e.
No nic trzeba będzie jeszcze jeden kabel kupić taki pod VAG-COM zwykły KKL tak jak napisałeś.

Skfarek
Tym kablem który ja kupiłem w 6N1 nic nie zdziałasz. No poza diagnostyka za pomocą programu Polski VAG 4.9
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

czaja sam sobie jesteś winny, bo chciałeś mieć kabel do wszystkiego i do nowszych samochodów z CAN-em :)
Z fejsami jest dokładnie jak z klejem do wszystkiego, stare powiedzenie "jak coś jest do wszystkiego to zarazem do niczego"
COMMANDEREM możesz kumplom w całej grupie VAG po 2000r zrobić korektę km, immo pin odczytać i dodać transpondery i parę innych rzeczy. Zrobisz raz lub dwa razy i cena kabla się zwróci. [quote=""Marianoo""]żebyś baterię w laptopie miał dobrze naładowaną[/quote] Lepiej kup sobie tą przetwornicę, co podawałem w tym temacie viewtopic.php?f=13&t=11125&p=157377#p157377
Obrazek Czasem zapis EEPROMA w ECU trwa parę godzin i można uszkodzić jak coś przerwie transmisję w trakcie zapisu.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, 13:47 przez vjarecki, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”