podbijanie obrotów pedałem hamulca - czy to normalne?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
IgorJG
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 24 gru 2008, 11:31
Lokalizacja: Szklarska Poręba/ Jelenia Góra/ Szczecin

podbijanie obrotów pedałem hamulca - czy to normalne?

Post autor: IgorJG »

Cześć,

Przepustnica nie reaguje na adaptację. Prawdopodobnie jest uszkodzona.
Ale abstrahując od tego. Dzisiaj odpaliłem silnik, jak zawsze na zimnym obroty nie wyżej jak 600, po chwili obroty poszły troszkę w górę. Zauważyłem też ciekawą rzecz. Jak naciskałem pulsacyjnie pedał hamulca, obroty szły w górę. I tak od mniej więcej 750 obr/minut, pedałem hamulca podbiłem je do 1200 obr/minut (im szybciej pulsowałem tym szybciej rosły obroty).

W związku z tym moje pytanie. Czy to normalny objaw?

pozdro,
Igor
Memory Red Metalic Power

moja córa --> viewtopic.php?f=29&t=11330
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Raczej nienormalny, 1 raz takie coś czytam. CO do przepustnicy to musisz próbować do skutku ją zaadoptować, było o tym na forum że mechanicy kilkanaście razy adaptowali zanim się udało :)
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Dziwne bo ja przy moim 6n 1.4 AEX mam podobnie z tym pedałem hamulca. gdy pulsacyjnie naciskam go to obroty na chwilę podnoszą się do góry po czym wracają do prawidłowego poziomu. tak samo dzieje się przy włączaniu klimy - minimalnie spadają po włączeniu, podnoszą się i wracają do swojego poziomu. Pamiętajmy że serwo jest połączone z kolektorem ssącym i po odpaleniu silnika pedał hamulca schodzi na dół. Wydaje mi się że jest to objaw normalny albo świadczy o nieszczelności któregoś z wężyków podciśnieniowych. Niech każdy się wypowie po próbie pulsacyjnego naciskania hamulca przy włączonym silniku na postoju - co się dzieje z obrotami. Aha nie wiem jak przy Twoim 1.6 IgorJG ale przy 1.4 AEX przepustnica adaptuje się automatycznie. Podaj może jakie masz oznaczenie silnika.
Das Auto.
Awatar użytkownika
IgorJG
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 24 gru 2008, 11:31
Lokalizacja: Szklarska Poręba/ Jelenia Góra/ Szczecin

Post autor: IgorJG »

Silnik AEE. Adaptowałem ją bez efektu kilkanaście razy. Próbowałem różnymi VAGami, począwszy od 3xx do 7xx.
Czekamy na wypowiedzi pozostałych zainteresowanych podbijaniem obrotów pedałem hamulca:)
Memory Red Metalic Power

moja córa --> viewtopic.php?f=29&t=11330
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

Podejrzewam ze na te obroty ma wplyw podcisnienie a serwo wiadomo dziala na podcisnienie
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

"Jak naciskałem pulsacyjnie pedał hamulca, obroty szły w górę" "Czy to normalny objaw?" -tak. to normalne.
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

aż jutro sprawdze u siebie jak to jest z tymi obrotami ... :>
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

to normalne, u mnie tez minimalnie, ale podnoszą sie jak "pompuje" hamulcem
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

to norma, hamulec jest wspomagany przez silnik i jak dostaje obciążenie to silnik automatycznie wyrównuje obroty
to takie zabezpieczenie aby nie zgasł przy hamowaniu
civic r18a2/407 1,6 HDi
K
KoKo

Post autor: KoKo »

tak jak napisal rat4 cos za cos :P
Awatar użytkownika
NeVWille
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1070
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:13

Post autor: NeVWille »

w każdym dobrze ustawionym aucie nie ważne czy wtrysk czy gaźnik zawsze muszą obroty rosnąć jak sie naciska pulsacyjnie na pedał hamulca
Obrazek
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Sprawdzałem u mnie przy pedałowaniu wskazówka nawet nie drgnie. Przy włączeniu klimy delikatnie spadnie po czym wraca do wyjściowej.
Myślę, że to również kwestia mocy silnika.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
NeVWille
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1070
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:13

Post autor: NeVWille »

[quote=""Artpolo""]Sprawdzałem u mnie przy pedałowaniu wskazówka nawet nie drgnie. Przy włączeniu klimy delikatnie spadnie po czym wraca do wyjściowej.
Myślę, że to również kwestia mocy silnika.
[/quote]
nie ma znaczenia ja teraz w silniku HZ 45 koni a pojemność 1,0 po regulacji gaźnika mi wzrastaja obroty i spalanie mi spadło nawet a co do ciebie Artpolo popatrz czy nie masz jakiejs nieszczelnosci
Obrazek
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

[quote=""NeVWille""]co do ciebie Artpolo popatrz czy nie masz jakiejs nieszczelnosci[/quote]
w układzie hamulcowym? Nawet mnie nie denerwuj :scratch:
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
NeVWille
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1070
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:13

Post autor: NeVWille »

[quote=""Artpolo""]w układzie hamulcowym? Nawet mnie nie denerwuj :scratch:[/quote]
w przewodach pod ciśnieniowych co idzie do serwa przy silniku ;)
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”