Strona 1 z 1

[9N] Wymiana płynu chłodniczego

: 03 maja 2010, 13:30
autor: polo_9N
Witam, mam zamiar wymienić płyn chłodniczy w 1.4 tdi. Ma ktoś jakiś opis czynności jak za to się zabrać.
Ja wyobrażam sobie tak: odkręcam korek z dołu chłodnicy a jak nie ma to węża wychodzącego z kadłuba silnika. Wylewa się do końca, załączam silnik, żeby pompa przedmuchała resztę. Skręcam węża. Dolewam płyn (od góry - nie wiem czy chłodnica ma korek czy jest zbiornik) Muszę zrobić to tak, żeby nie zapowietrzyć chłodnicy. Będzie tak ? ;>

Re: Wymiana płynu chłodniczego

: 03 maja 2010, 17:17
autor: Artpolo
Kurcze nie wiem jak w 9N ale w 6K odpinam dolny wąż bo łatwiej i trwa 10 sekund. Wszystko leci do michy. Zakładam wąż i wlewam nowy płyn.
Włączam silnik i przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym sobie czekam aż zassie. Jak trzeba to dolewam.

Re: Wymiana płynu chłodniczego

: 03 maja 2010, 18:04
autor: polo_9N
A nie wiecie jak z termostatem, czy trzeba wypiąć. I czy płyn chłodniczy jest używany jeszcze do klimatyzacji i jak wydmuchać maksymalnie najwięcej zaległego płynu. Szukałem w instrukcji i Sam Naprawiam ale tam jest napisane tylko o uzupełnianiu. Nigdzie nie znalazłem instrukcji wymiany w polo 9N z silnikiem 1.4tdi

Re: Wymiana płynu chłodniczego

: 04 maja 2010, 9:03
autor: krzysztof65
Przy 9n3 jest korek spustowy do płynu po lewej stronie a układ odpowietrza się sam.

Re: Wymiana płynu chłodniczego

: 25 wrz 2011, 11:00
autor: rondelek2000
witam,
chcę zabrać się również za wymianę płynu, więc nie zakładam nowego tematu...
Posiadam silnik 1.2. Czy ktoś z forumowiczów sam wymieniał w tym silniku płyn? Z tego co się rozeznałem to filozofii z tym nie ma, ale wolałbym kilka rzeczy wiedzieć wcześniej.
1) Ile uda spuścić mi się maksymalnie płynu? bo kupiłem 2l koncentratu G12++ z ASO Skody (czyli jak rozcieńcze 1:1 to wytrzyma -38 i będę miał 4l płynu). Sprzedawca powiedział, że jak uda mi się 4l spuścić to będzie wszystko. W książce pisze, że układ ma 6l pojemności,
2) czy znajdę korek spustowy gdzieś? czy dolny wąż wypiąć. No i z tego co widziałem to dolną osłonę silnika trzeba zdjąć do tego.
3) co sądzicie o włączeniu silnika, po odpięciu węża żeby spuścić resztki płynu, myślę że to ryzykowna zabawa, gdyż czy nie grozi zatarcie pompy wody? i czy nie lepiej wziąć kompresor i spróbować wydmuchać poprzez zbiornik wyrównawczy.

Pozdrawiam

Re: Wymiana płynu chłodniczego

: 02 paź 2011, 21:24
autor: mario23
Co do wymiany płynu to są dwie opcje możliwe. Ale najpierw dobrze sprawdzić przy jakiej temp. zamarznie jest do tego takie sprytne urządzonko. A jak już to wiemy to można spuścić ze zbiorniczka wężykiem lub strzykawką troszkę i dolać koncentratu ale to jeżeli płyn zamarza poniżej 25 stopniu i mniej. A jeżeli płyn zamarza w wyższych temp. np -15. to przy silniku są przewody które doprowadzają płyn do zbiorniczka ze silnika lub na odwrót. Trzeba znaleźć taki ze strzałką w kierunku zbiorniczka odłączyć go i podłożyć przewód można jeszcze odpalić autko pompa sama wypluje płyn. jak zapali się kontrolka płynu można zacząć dolewać nowy i tak przez chwile. później należy znów sprawdzić temp zamarzania. A co do całkowitej wymiany to raczej tylko wąż przy chłodnicy. :amen:

Re: Wymiana płynu chłodniczego

: 14 paź 2011, 13:00
autor: jhosef
Bardzo ciężko jest usunąć cały płyn z układy. Dlatego sprzedawca mówił o 3 litrach. Nie musisz się tym przejmować.

Odkręć wąż w najniższym możliwym punkcie i spuść płyn. Możesz zakręcić silnikiem aby pompa zrobiła zamieszanie ale i tak ciężko będzie usunąć cały płyn.