[6n] usunięcie rury z silnika?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

C
Chmieluss
Początkujący
Początkujący
Posty: 191
Rejestracja: 10 maja 2009, 11:27
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

[6n] usunięcie rury z silnika?

Post autor: Chmieluss »

Obrazek

Panowie i Panie jeżeli usunę to coś co zaznaczyłem na fotce wyżej to cos złego się stanie silnikowi, czy polepszy? mam 1.6 AEA jeśli to ma jakies znaczenie (przepraszam jeżeli powtarzam temat ale nie wiem jak sie ta część nazywa...)

pozdr
Awatar użytkownika
Szakal
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 13 cze 2009, 17:23
Lokalizacja: KbK niedaleko Wawki :)

Post autor: Szakal »

Ja u siebie usunełem,ale w innej pojemnosci,wstawilem dolot z filtrem+zimne powietrze,co do polepszenia to metoda prób i błędów :grin: ale jak masz 1.6 AEA :) pozazdroscic,moze byc ciekawie
Awatar użytkownika
lagoc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 30 paź 2009, 14:33
Lokalizacja: BI

Post autor: lagoc »

teoretycznie ta rura powinna być pomocna w sezonie zimowym- to coś a'la komin nad kolektorem wydechowym

P.S. to nie jest chyba zdjęcie Twojego silnika skoro masz 1.6 a zdjęcie silnika 1.0 .... :acute:
Awatar użytkownika
Szakal
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 13 cze 2009, 17:23
Lokalizacja: KbK niedaleko Wawki :)

Post autor: Szakal »

Chmieluss dal chyba foto podglądowe :niewiem:
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

AEA wygląda podobnie więc fotka jest wiążąca.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
C
Chmieluss
Początkujący
Początkujący
Posty: 191
Rejestracja: 10 maja 2009, 11:27
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Chmieluss »

[quote=""Szakal""]Chmieluss dal chyba foto podglądowe :niewiem:[/quote]

Zgadza sie... pierwsze zdjecie z google, chodziło mi o tą cześć zeby pokazać ocb :) tak wiec jak pozbędę sie tej rury to nic nie powinno się stać? Bo jak na mój chłopski rozum powietrze do silnika zimne powinno iść :)?
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

nic sie nie dzieje, bo powietrze powinno byc zimne, ta rura teoretycznie działa w zimie ale ja jej nie mam i autko nagrzewa sie w błyskawicznym tempie.
C
Chmieluss
Początkujący
Początkujący
Posty: 191
Rejestracja: 10 maja 2009, 11:27
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Chmieluss »

a tego otworu po wyciągnięciu tej rury (przy puszce skąd zasysane jest powietrze do filtra powietrza) nie trzeba zaślepić?
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote=""Szakal""]ale jak masz 1.6 AEA :) pozazdroscic,moze byc ciekawie[/quote]

Może kolega rozwinie myśl :bow:
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""Chmieluss""]a tego otworu po wyciągnięciu tej rury (przy puszce skąd zasysane jest powietrze do filtra powietrza) nie trzeba zaślepić?[/quote]

Nie radzę, niech on sobie po prostu będzie wypuszczony w powietrze. Chodzi o to, ze kiedy jest ten fabryczny wąż od kolektora, przez który idzie gorące powietrze do termostatu w dolocie to tenże termostat otwiera się robiąc większy przepływ powietrzu ssanemu z rogu błotnika. Termostat bez węża nie będzie miał wystarczająco wysokiej temperatury zeby sie otworzyć i będzie ssał cały czas powietrze z końcówki którą chcesz zaslepić ;). Najlepiej w takiej sytuacji, zdjąć i węża i termostat i dopasować jakiś przewód prosto w zimne miejsce w komorze
C
Chmieluss
Początkujący
Początkujący
Posty: 191
Rejestracja: 10 maja 2009, 11:27
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Chmieluss »

Ok, czyli najnormalniej na świecie wyrzucić tą rure z silnika i tak będzie najlepiej tak? :D
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

najlepiej bedzie tak jak zostawisz to w spokoju. Po to jest przeslona na bimetalu zeby sobie sam dobieral temperature.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

I @bazi ma racje bo w układzie dolotowym masz czujnik temperatury i ciśnienia powietrza a więc on czujnik temperatury w przewodzie dolotowym mierzy -temperaturę zasysanego powietrza,czujnik temperatury przy króćcu cieczy chłodzącej mierzy temperaturę silnika,sonda lambda (czujnik zawartości tlenu) jest wkręcony w przednią rurę wylotową i mierzy zawartość tlenu w strumieniu spalin. Urządzenie sterujące utrzymuje na podstawie ich sygnałów skład spalin najbardziej odpowiadający pracy katalizatora czyli ilości spalanego paliwa..Tak że widzisz jak ważna jest ta rura.Takie rzeczy można było robić w autach bez komputera a paliwo było po 2zł za litr.

Kod: Zaznacz cały

Czujnik temperatury i ciśnienia powietrza. Jest to czujnik podwójny. Jest on wkręcony w lewą ściankę kolektora dolotowego. Sygnały z obu czujników służą do ustalenia ilości powietrza. Na jej podstawie dobierany jest czas wtrysku i moment zapłonu. W razie uszkodzenia czujników,1 czujnik centralka wykorzystuje wskazania czujnika uchylenia przepustnicy, a 2 czujnik w miejsce utraconych wskazań podstawiana jest wartość 45 C'.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

potwierdzam też się w to modzenie bawiłem i szczerze to efekty odwrotne od zamierzonych, a jak będziesz mieć rurę tylko na zimne to w zimie długo silnik się będzie rozgrzewał co owocuje zwiększonym spalaniem,
także takie bajery typu rura z zimnym powietrzem bez regulacji tym króćcem to tylko efekty wizualne lub dźwiękowe (stożek) można tu uzyskać, a jeśli chodzi o spalanie i inne efekty to bilans wychodzi na minusie, także moim skromnym zdaniem nie warto wyrzucać na to kasy,
Dolot może na pierwszy rzut oka być nieskomplikowaną konstrukcją a jednak jest on obliczony i wykonany przez fabrykę na jakiś tam sposób, modzenie amatorskie kończy się tu w większości przypadków pogorszeniem osiągów silnika.
civic r18a2/407 1,6 HDi
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

co za pierdoły piszecie. Co ma czujnik temperatury do tej rury. Jego jedyną zaletą jest podanie ciepłego powietrza na zimny silnik w bardzo niskich temperaturych. Przy sprawnym termostacie 1,6 po 4 minutach jazdy ma temperaturę 90 stopni to na co mu ciepłe powietrze. A że silnik przez 4 minuty bedzie pracował na zimnym to trudno po prostu nie warto go gazować na maksa.
Czujnik temperatury i cisnienia powietrza poda tyle paliwa ile bedzie miał powietrza. Bedzie miał zimne powietrze poda wiecej paliwa = wiecej mocy, będzie miał ciepłe powietrze poda mniej paliwa=mniej mocy, wiec nie rozumiem gdzie problem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”