Strona 1 z 2
[6n] usunięcie rury z silnika?
: 04 maja 2010, 23:57
autor: Chmieluss
Panowie i Panie jeżeli usunę to coś co zaznaczyłem na fotce wyżej to cos złego się stanie silnikowi, czy polepszy? mam 1.6 AEA jeśli to ma jakies znaczenie (przepraszam jeżeli powtarzam temat ale nie wiem jak sie ta część nazywa...)
pozdr
Re: usunięcie rury z silnika?
: 05 maja 2010, 0:26
autor: Szakal
Ja u siebie usunełem,ale w innej pojemnosci,wstawilem dolot z filtrem+zimne powietrze,co do polepszenia to metoda prób i błędów

ale jak masz 1.6 AEA

pozazdroscic,moze byc ciekawie
Re: usunięcie rury z silnika?
: 05 maja 2010, 0:33
autor: lagoc
teoretycznie ta rura powinna być pomocna w sezonie zimowym- to coś a'la komin nad kolektorem wydechowym
P.S. to nie jest chyba zdjęcie Twojego silnika skoro masz 1.6 a zdjęcie silnika 1.0 .... :acute:
Re: usunięcie rury z silnika?
: 05 maja 2010, 0:35
autor: Szakal
Chmieluss dal chyba foto podglądowe :niewiem:
Re: usunięcie rury z silnika?
: 05 maja 2010, 0:37
autor: Artpolo
AEA wygląda podobnie więc fotka jest wiążąca.
Re: usunięcie rury z silnika?
: 05 maja 2010, 8:20
autor: Chmieluss
[quote=""Szakal""]Chmieluss dal chyba foto podglądowe :niewiem:[/quote]
Zgadza sie... pierwsze zdjecie z google, chodziło mi o tą cześć zeby pokazać ocb

tak wiec jak pozbędę sie tej rury to nic nie powinno się stać? Bo jak na mój chłopski rozum powietrze do silnika zimne powinno iść

?
Re: usunięcie rury z silnika?
: 05 maja 2010, 8:28
autor: borys_wrocek
nic sie nie dzieje, bo powietrze powinno byc zimne, ta rura teoretycznie działa w zimie ale ja jej nie mam i autko nagrzewa sie w błyskawicznym tempie.
Re: usunięcie rury z silnika?
: 05 maja 2010, 8:32
autor: Chmieluss
a tego otworu po wyciągnięciu tej rury (przy puszce skąd zasysane jest powietrze do filtra powietrza) nie trzeba zaślepić?
Re: usunięcie rury z silnika?
: 05 maja 2010, 13:13
autor: Michał88
[quote=""Szakal""]ale jak masz 1.6 AEA

pozazdroscic,moze byc ciekawie[/quote]
Może kolega rozwinie myśl

Re: usunięcie rury z silnika?
: 05 maja 2010, 13:58
autor: Borek
[quote=""Chmieluss""]a tego otworu po wyciągnięciu tej rury (przy puszce skąd zasysane jest powietrze do filtra powietrza) nie trzeba zaślepić?[/quote]
Nie radzę, niech on sobie po prostu będzie wypuszczony w powietrze. Chodzi o to, ze kiedy jest ten fabryczny wąż od kolektora, przez który idzie gorące powietrze do termostatu w dolocie to tenże termostat otwiera się robiąc większy przepływ powietrzu ssanemu z rogu błotnika. Termostat bez węża nie będzie miał wystarczająco wysokiej temperatury zeby sie otworzyć i będzie ssał cały czas powietrze z końcówki którą chcesz zaslepić

. Najlepiej w takiej sytuacji, zdjąć i węża i termostat i dopasować jakiś przewód prosto w zimne miejsce w komorze
Re: usunięcie rury z silnika?
: 05 maja 2010, 15:34
autor: Chmieluss
Ok, czyli najnormalniej na świecie wyrzucić tą rure z silnika i tak będzie najlepiej tak?

Re: usunięcie rury z silnika?
: 05 maja 2010, 16:21
autor: bazi
najlepiej bedzie tak jak zostawisz to w spokoju. Po to jest przeslona na bimetalu zeby sobie sam dobieral temperature.
Re: usunięcie rury z silnika?
: 05 maja 2010, 18:04
autor: Dziadek13
I @bazi ma racje bo w układzie dolotowym masz czujnik temperatury i ciśnienia powietrza a więc on czujnik temperatury w przewodzie dolotowym mierzy -temperaturę zasysanego powietrza,czujnik temperatury przy króćcu cieczy chłodzącej mierzy temperaturę silnika,sonda lambda (czujnik zawartości tlenu) jest wkręcony w przednią rurę wylotową i mierzy zawartość tlenu w strumieniu spalin. Urządzenie sterujące utrzymuje na podstawie ich sygnałów skład spalin najbardziej odpowiadający pracy katalizatora czyli ilości spalanego paliwa..Tak że widzisz jak ważna jest ta rura.Takie rzeczy można było robić w autach bez komputera a paliwo było po 2zł za litr.
Kod: Zaznacz cały
Czujnik temperatury i ciśnienia powietrza. Jest to czujnik podwójny. Jest on wkręcony w lewą ściankę kolektora dolotowego. Sygnały z obu czujników służą do ustalenia ilości powietrza. Na jej podstawie dobierany jest czas wtrysku i moment zapłonu. W razie uszkodzenia czujników,1 czujnik centralka wykorzystuje wskazania czujnika uchylenia przepustnicy, a 2 czujnik w miejsce utraconych wskazań podstawiana jest wartość 45 C'.
Re: usunięcie rury z silnika?
: 05 maja 2010, 20:27
autor: rat4
potwierdzam też się w to modzenie bawiłem i szczerze to efekty odwrotne od zamierzonych, a jak będziesz mieć rurę tylko na zimne to w zimie długo silnik się będzie rozgrzewał co owocuje zwiększonym spalaniem,
także takie bajery typu rura z zimnym powietrzem bez regulacji tym króćcem to tylko efekty wizualne lub dźwiękowe (stożek) można tu uzyskać, a jeśli chodzi o spalanie i inne efekty to bilans wychodzi na minusie, także moim skromnym zdaniem nie warto wyrzucać na to kasy,
Dolot może na pierwszy rzut oka być nieskomplikowaną konstrukcją a jednak jest on obliczony i wykonany przez fabrykę na jakiś tam sposób, modzenie amatorskie kończy się tu w większości przypadków pogorszeniem osiągów silnika.
Re: usunięcie rury z silnika?
: 05 maja 2010, 21:20
autor: borys_wrocek
co za pierdoły piszecie. Co ma czujnik temperatury do tej rury. Jego jedyną zaletą jest podanie ciepłego powietrza na zimny silnik w bardzo niskich temperaturych. Przy sprawnym termostacie 1,6 po 4 minutach jazdy ma temperaturę 90 stopni to na co mu ciepłe powietrze. A że silnik przez 4 minuty bedzie pracował na zimnym to trudno po prostu nie warto go gazować na maksa.
Czujnik temperatury i cisnienia powietrza poda tyle paliwa ile bedzie miał powietrza. Bedzie miał zimne powietrze poda wiecej paliwa = wiecej mocy, będzie miał ciepłe powietrze poda mniej paliwa=mniej mocy, wiec nie rozumiem gdzie problem.