Strona 1 z 2
piasta
: 09 maja 2010, 22:04
autor: MATIS
Witam.
Podczas wymiany felg na letnie, dokrecając śruby poczulem ze jedna z nich obkreca sie.
Wyjolem srube ktora byla uszkodzaona i wymienilem na inna ale stalo sie to samo. pomyslalem ze do gwintu w piascie dostal sie jakis brud albo cos podobnego ale niestey wcale tak niebylo bo sruba ciagle sie obkreca

juz niewiem co mam zrobic.wymieniac cala piaste to bez sensu

poradzcie cos :banghead:
normalnie zalamka
Re: piasta
: 09 maja 2010, 22:11
autor: Brzeziak_
Spróbuj poprawić gwint gwintownikiem, nieraz pomoże.
Oprócz tego nic nie przychodzi mi do głowy moze z wyjątkiem wymiany całej piasty.
Re: piasta
: 09 maja 2010, 22:17
autor: MATIS
juz gwintownikiem przejechalem ten gwint i ciagle to samo :oops:
Re: piasta
: 10 maja 2010, 0:40
autor: Bruczyk
MATIS
nie daje teraz głowy ale u mnie w polo ojciec stwierdził piastę do wymiany i mówił ze to jest wymiana całej kolumny
Re: piasta
: 10 maja 2010, 10:04
autor: MATIS
moze kupie srube 14 i ten jeden otwor przegwintuje na 14 bo bez sensu zmieniac cala piaste z powodu 1 sruby :-(
Re: piasta
: 10 maja 2010, 18:03
autor: kolunio21
Zostaje Tobie tak jak piszesz albo przegwintwać na wiekszą śrubę albo wymiana piast, bez wyjmowania zwrotnicy się niestety nie obędzie:/
A próbowałeś inną szpilkę wkręcić?
Pozdro.
Re: piasta
: 10 maja 2010, 20:14
autor: Bodziok2
Jest taki zestaw naprawczy niestety dość drogi, ale możesz popytać w warsztatach samochodowych, lub poszukać wypożyczalni ze sprzętem warsztatowym, to masz linka do technologii wykonywania takiej naprawy
http://www.4metal.pl/artykuly/helicoil- ... h-gwintow/. W pracy mam coś takiego, tylko nie wiem czy na taki gwint, jutro sprawdzę, jak co to się odezwę, z Chorzowa do Czechowic nie jest tak daleko, a naprawa trwa z 15- 20 minut. Są takie zestawy innych producentów, koszt sprężynki, która jest wkręcana to kilka złotych
http://www.allegro.pl/listing/search.ph ... tring=coil, a sam gwintownik kosztuje krocie.
Re: piasta
: 10 maja 2010, 21:14
autor: mocus
ja wymienialem u siebie obie piasty + lozyska i dalem rade w 1 dzionek z pozadnym imadlem i odrobina pomyslu tyle ze u mnie byla zlamana sruba w jednym kole i objechane losowe gwinty gdyz poprzedni pseudo wlasciciele wkrecili do alumow na sile sruby z innym rodzajem gwintu wiec bezieczenstwo przede wszystkim.... najlepiej wyjac cale mcpersony wtedy robi sie fajnie w imadelku i przydaje sie ktos do pomocy zeby przytrzymac zeby rowno wszystko wchodzilo - jak postanowisz wymienic piaste to kup od razu lozysko bo prawdopodobnie stare sie rozsypie przy wyciskaniu z niego samej piasty

tu masz moj tutorial jak bys sie zdecydowal to robic - wszystko opisane krok po kroku
viewtopic.php?f=12&t=10100
Re: piasta
: 10 maja 2010, 21:36
autor: BALON
a nie było by lepiej całej kompletnej zwrotnicy kupić po taniu i zmienić całoś
Re: piasta
: 10 maja 2010, 22:41
autor: MATIS
Dzieki Wam za rady. Pytalem o piaste w sklepie i niestety ciezko to sprowadzic. A gadalem z mechanikiem gadalem o tych zestawach naprawczych i powiedzial ze to sie sprawdza bo stosuje to do zerwanych szpilek w silnikach itp.w metalach miekkich.
Ślusarz odemnie z roboty powiedzial ze najbezpieczniej bedzie przegwintowac na 14x1,5
Gwintowniki mi juz naszykowal teraz tylko kupic taka srube. Śruba 14 w stalowkach przejdzie przez otwor a w alu jeszcze nie mierzylem ale napewno cos sie wymysli w koncu sie pracoalo jako spawacz slusarz ;-)
a tak apropo to ile kosztuje nowa piasta tak mniej wiecej??
Re: piasta
: 11 maja 2010, 9:11
autor: kolunio21
A nie lepiej kupić w dobrym stanie na szrocie?
Re: piasta
: 11 maja 2010, 9:39
autor: MATIS
kolunio21
Te roczniki juz ciezko w dobrym stanie na szrocie spotkac ostatnio objechalem 3 szroty w okolicy i znalazlem 1 polo rozgrabione juz

coraz ciezej o czesci do tych aut. Ostatnio szukalem pompy paliwa i przepustnicy i lipa. Do golfów 1 generacji lawoej znalezc niz do poli moim zdaniem. A pozatym niedawno robilem zawieszenie z przodu i bebny byly w idealnym stanie. powodem zerwania gwintu najprawdopodobniej byla sruba zabezpieczajaca

kiepskij jakosci
Re: piasta
: 11 maja 2010, 13:21
autor: MATIS
Apowiedzcie mi bo teraz gwintowalem m12x1,25 bo skok jest 1,25 tak??
to na srube m14 jest skok 1,50 czyli gwintownik M14x1,5
jesli nie to mnie poprawcie
Re: piasta
: 11 maja 2010, 14:48
autor: Bruczyk
MATIS
jak masz tokarza w robocie to mu to zanies, niech rozwierci ten otwor dotoczy naghwintrowana tuleje zatulejuje ten otwor a pozniej obspawa tuleje dla pewnosci.
Re: piasta
: 11 maja 2010, 14:53
autor: MATIS
Tokarz jest ale tokarka jest kadlubowa i takich malych czesci nie zapnie w uchwycie. A jak wiem z doswiadczenia ze takie spawanie to przewaznie nie za dobrze wychodzi na materiale :closedeyes:. Nie ma przetopu bo ciezko nagrzac taka drobine i z czasem moze to spekac i nie bylo by za ciekawie.