Strona 1 z 1

Zawór EGR w 1,9 D r.97

: 24 mar 2009, 21:23
autor: aro37w
Witam wszystkich po długiej nieobecności. Musiałem zaślepić zawór ERG (lub EGR - nie pamiętam nazwy) z powodu mocnego kopcenia i nierównej pracy silnika. Teraz silnik pracuje prawidłowo ale mam wrażenie, że trochę gorzej pali i nierówno pracuje gdy jest zimny. Proszę o informacje do czego służy ten "piekielny" zawór i jaką spełnia funkcję w przcy silnika. Żaden mechanik nie jest w stanie tego określiś. Ale, że jakąś spełnia to nie ulega wątpliwości.Będę wdzięczny za każdą informację. Pozdrawiam.

Re: Zawór EGR w 1,9 D r.97

: 25 mar 2009, 12:33
autor: Goozik

Re: Zawór EGR w 1,9 D r.97

: 25 mar 2009, 17:42
autor: witek
ja juz kupiłem z zaślepionym i sprzedałem z zaślepionym autko chodziło równo i nie było problemów z odpaleniem na zimnym, wiec nie wydaje mi sie zeby to bylo objawą odłączenia zaworu.

Re: Zawór EGR w 1,9 D r.97

: 25 mar 2009, 19:56
autor: levun
mi delikatnie szarpał na NIEzaślepionym.... a teraz pracuje bez problemów

Re: Zawór EGR w 1,9 D r.97

: 15 cze 2009, 17:46
autor: BIERNAŚ
panowie a jak odłączyć i zaślepić ten zawór ERG?

Re: Zawór EGR w 1,9 D r.97

: 15 cze 2009, 17:51
autor: mmmarcin
Wiesz gdzie jest egr? Parztąc od przodu taki "grzybek" po prawej stronie silnika. Są pod nim 2 śrubki na imbus - odkręcasz je, wywalasz podkładkę z dziurką i wstawiasz kawałek przewierconej blachy (dziury pod śrubę, a "kanał" zatkany).

Konsekwencje - teoretycznie ekologia idzie się walić. Praktycznie - silnik chodzi spokojniej.

Re: Zawór EGR w 1,9 D r.97

: 15 cze 2009, 20:51
autor: Stanley
O tym EGR ludzie różnie piszą, ale jednak coś w ytm jest, podaję cytat z forum Golfa

"Do tej pory myslalem ze zasadnicze dzialanie EGRa polega na skierowaniu sporej czesci spalin spowrotem do kolektora wlotowego, w celu 'dopalenia' spalin i w ten sposob obnizenia szkodliwych substancji w spalinach. Jednak kilka dni temu czytalem artykul o nowych dieslach i pisze tam nieco inaczej. Powtorne skierowanie spalin do kolektora wlotowego nie ma na celu 'dopalenia' spalin, ale zmniejszenie zawartosci tlenu w komorach. Z opisu wynika ze dzieki zmniejszeniu ilosci tlenu (swiezego powietrza) uzyskuje sie znaczne zmniejszenie temp. spalania na biegu jalowym i niskich obciazeniach. W ten sposob EGR zastepuje przepustnice stosowana w benzynowych. Wiadomo ze w silnikach benzynowych zbyt uboga mieszanka (znaczny nadmiar powietrza) powoduje bardzo duzy wzrost temp. spalania a co za tym idzie czeste przepalenia gniazd zaworow, uszczelki glowicy i inne zwiazane z lokalnym czy calosciowym przegrzaniem. Czy podobne zjawisko nie nastapi po zaslepieniu EGRa? Odcinajac doplyw spalin mamy sytuacje przypominajaca 'uboga mieszanke' - znaczny nadmiar powietrza a jednoczesnie znaczne podwyzszenie temp. spalania obrotow jalowych (jest to w artykule potwierdzone). Co prawda glownym celem EGRa i obnizenia temp. spalania jest obnizenie zawartosci tlenko azotu itp. ekologiczne, ale ... Hmm."

Aby poczytać więcej

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... r&start=45

Re: Zawór EGR w 1,9 D r.97

: 15 cze 2009, 21:36
autor: Dziadek13
[quote=""aro37w""]Witam wszystkich po długiej nieobecności. Musiałem zaślepić zawór ERG (lub EGR - nie pamiętam nazwy) Proszę o informacje do czego służy ten "piekielny" zawór i jaką spełnia funkcję w przcy silnika. Żaden mechanik nie jest w stanie tego określiś. Ale, że jakąś spełnia to nie ulega wątpliwości.Będę wdzięczny za każdą informację. Pozdrawiam.[/quote]

Takie info
EGR montuje się tylko i wyłącznie ze względów ekologicznych
EGR wpuszcza do silnika spaliny przez kolektor dolotowy i przez to obniża temperaturę spalin dzięki czemu w spalinach jest mniej tlenków azotu.
EGR otwiera się przy wysokich obrotach ale przy wolnym wciskaniu gazu, przy przyspieszaniu powinien być zamknięty.
EGR może minimalnie obniżać zużycie paliwa, zmniejszając nieco podciśnienie w kolektorze dolotowym, ale to raczej bardzo niewielki wpływ.
Obrazek

Kod: Zaznacz cały

aro37w
mam wrażenie, że trochę gorzej pali i nierówno pracuje gdy jest zimny
Sprawdż ciśnienie na cylindrach
Sprawdż świece żarowe.

Re: Zawór EGR w 1,9 D r.97

: 30 cze 2009, 20:59
autor: c4pricorn
[quote=""aro37w""]Teraz silnik pracuje prawidłowo ale mam wrażenie, że trochę gorzej pali i nierówno pracuje gdy jest zimny.[/quote]

Czy może koledze udało się coś uskutecznić w tym temacie? Bo mam identyczne objawy w silniku AEF z 1998 r.


EDIT:
No i okazało się, że jedna ze świec nie grzała - wymieniłem i problemy się skończyły. Zapala normalnie i pracuje równo.

Re: Zawór EGR w 1,9 D r.97

: 09 sie 2010, 13:26
autor: artmajster
witam

czy jedynym sposobem zaślepienia EGR jest odkręcenie dwóch śrub imbusowych z boku dolotu?
próbowałem dzisiaj je odkręcić i lipa - jak zaspawane :(

da się może jakoś unieruchomić w pozycji zamkniętej poprzez mieszek u góry?

Re: Zawór EGR w 1,9 D r.97

: 09 sie 2010, 14:19
autor: c4pricorn
Można też odłączyć wtyk od elektrozaworu, który podaje podciśnienie do EGR, ale wtedy na vagu będzie komunikat o rzekomym błędzie.
Tyle, że jeśli EGR będzie zabrudzony i niedomknięty to i tak przepuści część spalin.
W moim przypadku tak bylo, na szczęście udało mi się odkręcić śruby. Wstawiłem odpowiednio przyciętą blaszkę i dla pewności uszczelniłem czerwonym silikonem. Blaszka pochodziła z pokrywy starej stacji dyskietek :) (zboczenie zawodowe :) )

Re: Zawór EGR w 1,9 D r.97

: 09 sie 2010, 18:03
autor: wesol
W AEF wyatraczy sciagnac wezyk od podcisnienia z EGR'a i zatkac go srubka lub czyms podobnym. EGR sluzy do dawkowania w odpowiednich momentach np puszczenie gazu powoduje ze sie juz otwiera albo na jalowych obrotach ale nigdy przy wcisnietym pedale w podloge zwlaszcza w silnikach doladowanych. Ma na celu odprowadzenie czesciowej ilosci spalin do komory spalania i w ten sposob obnizyc temperature w komorze. Dzieki nizszej temperaturze w komorze jak i w wydechu azot wystepujacy w atmosferze nie laczy sie z tlenem tworzac trójace zwiazki NOx ( tlenki azotu). Wczesne silniki diesla czy to benzyny ( ma tu na mysli lata 1990 do gdzies 2000) mialy egr ktore nie udzielaly sie tak mocno jak dzisiejsze- tak do okolo 7% spalin bylo dawkowanych do dolotu. Te nowe jednostki na CR maja nawet do 30% spalin kierowanych do dolotu. Zaslepienie w zasadzie nie przynosi negatywnych skutkow a same pozytywne jesli chodzi o dzialanie silnika. Mniejsze zasyfienie dolotu gdyz opary oleju z odmy mieszaja sie ze spalinami tworzac nalot w kolektorze, zaworach itd.

Re: Zawór EGR w 1,9 D r.97

: 09 sie 2010, 18:35
autor: c4pricorn
No to się daje odczuć.
Po zaślepieniu i przeczyszczeniu dolotu pola idzie 2 x szybciej :) No i przestała kopcić.