Strona 1 z 1
Blokada koła
: 29 maja 2010, 11:32
autor: siwyrs
Witam
Wymieniłem ostatnio czujnik ABS-u i wróciłem do domu bez problemow. Nadal świeciła się kontrolka ABS-u. W domu wykasowałem błąd Vag-iem. Efektem jest zablokowane kolo przy którym wymieniałem czujnik i skasowałem błąd. Ponowne testy nie wykazują błędu.
VW Polo 1.9SDi 97r
Czy ma ktoś jakiś pomysł, co może być powodem blokady koła i co z tym zrobić ?
Re: Blokada koła
: 31 maja 2010, 11:27
autor: siwyrs
Witam ponownie.
Z góry przepraszam za post pod postem, ale z braku jakich kolwiek odp, postanowiłem dodać kolejne informacje jakie udało mi sie pozyskać.
Poprzednie diagnozowanie i kasowanie bledu nastapilo w programie VAG-COM.
W niedziele udalo mi się pozyskać VAG 4.9 PL i ponownie przeprowadzilem testy. Program wynalazl 3 bledy ABS-u:
- 285 Czujnik liczby obrotów przód prawy - G45 brak osprzętu/nie związane ze sprzętem.
- 1276 Pompa hydrauliczna ABS-V64 sygnał poza wartościami granicznymi
- 290 Czujnik liczby obrotów tylny lewy - G46 brak osprzętu/nie związane ze sprzętem.
Jak już wcześniej pisałem, czujnik był wymieniany w prawym tylnym kole i to ono jest zablokowane (zaciśnięty hamulec bębnowy).
Re: Blokada koła
: 31 maja 2010, 15:11
autor: Dziadek13
ABS nie ma nic wspólnego z blokowaniem koła.
[quote=""siwyrs""]Jak już wcześniej pisałem, czujnik był wymieniany w prawym tylnym kole i to ono jest zablokowane (zaciśnięty hamulec bębnowy)[/quote]
Masz zapieczoną dźwignie hamulca ręcznego lub linka stąd ta blokada koła.

Re: Blokada koła
: 09 cze 2010, 20:57
autor: siwyrs
Faktycznie, ABS to byla tylko zbierznosc okolicznosci. Zawinila woda deszczowa (opady oprzednego dnia i stojaca woda na ulicy), ktora dostala sie do bebnow. Te skorodowaly i "przykleily" okladziny do siebie. Efekt, zablokowane hamulce koł tylnych i rozwarswiona jedna okladzina.