1.9 D max 120 km/h, brak powera

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
wejrzesz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 28 lut 2010, 14:44

1.9 D max 120 km/h, brak powera

Post autor: wejrzesz »

prośba o wskazówki!


Moje polo 1.9 D (AEF) z 96 r. na liczniku 147.000 (ale pewnie ma ponad 500.000, jeździł nim Turek w Reichu) osiąga max. 120 km/h, więcej boje się dodać, bo zaczyna trząść. Pompiarz mówił, że przy ciepłym silniku pompa traci szczelność i zaczyna go mulić.
Innym tropem jest rozrząd (wymieniałem 10.000 temu, mam jeszcze gwarancje) – jeden magik mówił mi żeby poprawić naciąg tego rozrządu) może tu jest pies pogrzebany??????? co o tym myślicie?

Pozdrawiam forumowiczów
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

po 10 tys trzeba poprawić naciag paska bo za chwila zacznie być głośno i moze przeskoczyc cos na rozrzadzie
Czerwone jest szybsze ;-)
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

Przeskoczyć nie przeskoczy, ale jak słychać metaliczny głos pracy to rozrząd do naciągu.

Jakie masz obroty przy tych 120?
Awatar użytkownika
wejrzesz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 28 lut 2010, 14:44

Post autor: wejrzesz »

Jakie masz obroty przy tych 120?[/quote]

przy 120 km/h mam 3250 obrotów...
Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

Post autor: Luki38 »

Może katalizator zapchany.
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

wejrzesz muszę zrobić OFF-TOP
Amiga Rulez :yahoo:
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

[quote=""wejrzesz""]przy 120 km/h mam 3250 obrotów...[/quote]
Coś dużo. U mnie 120 to 3000.
A na innych biegach powyżej tych obrotów też są sensacje (to znaczy trzęsie Ci samochodem od prędkości czy od obrotów silnika)?
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

[quote=""mmmarcin""]Coś dużo. U mnie 120 to 3000.[/quote]

Tak samo u mnie. A moze ma inne oponki :) i dlatego 3250 przy 120 km/h :)
Ja tankuje teraz na STATOIL i nie powiem bo 120 a ten dalej idzie :P
Czerwone jest szybsze ;-)
Awatar użytkownika
waglik
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 608
Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:50
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska,Tarnów

Post autor: waglik »

[quote=""wodzu.janovia""]Ja tankuje teraz na STATOIL i nie powiem bo 120 a ten dalej idzie :P[/quote] w końcu to suchy Diesel musi iść :grin: naciąg paska tys bym se sprowdził :blush2: bo raczej na to bym stawiał ;) Mi przy starej skrzyni jak miałem i wtedy szedł mi 160 km/h to wtedy mi troszke bujało, teraz mam inną skrzynie i idzie mi max. ok. 150,140 km/h ale za to przyspieszenie mmmm.... :crazy:
R
Rafałbb
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 20 sty 2010, 7:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Rafałbb »

te obroty mam na 4 biegu. na 5 mam 120 przy ok3000. a max wyciągałem 170
195/50 R15 - 5.5 ON
M
Miro6N
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 lip 2010, 1:03
Lokalizacja: ok . krakow

Post autor: Miro6N »

kiedy wymieniales filtr paliwa ? pozatym ja tez mialem takie zachwiania jak cos ponad 3000 obr zacinalo go w miejscu a po chwili sie odwiesil i lecial do 5100 ale wtedy to juz warczy groznie . aha a jak u ciebie z przyspieszeniem ? czy caly czas jest mulowaty czy tylko przy 120 ? sprawdzisz to napisz cos namodzil :)
Awatar użytkownika
waglik
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 608
Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:50
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska,Tarnów

Post autor: waglik »

Wiem, że to dziwnie zabrzmi, ale dobrze jest czasami przepalić fure, czyli autostrada i gaz w deche i 5 i cisnąć ile fabryka dała, po takim "zabiegu" może być lepiej, ja kiedyś przepaliłem tak POLO i ogiery ładnie tam hasały (przy starej skrzyni 160 km/h szła), i wszystkie części mechaniczne na max. obr. będą chodzić to wiesz, czytałem kiedyś o tym na forum ktoś tak zrobił i było lepiej.
Awatar użytkownika
jujor
Swój
Swój
Posty: 934
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:02
Lokalizacja: Tenczynek/Krk

Post autor: jujor »

bo ten silnik to jest kupa i tyle. Sam mialem, wiec wiem. wiecej z nim problemow niz radosci. Moj egzemplarz w drodze na 2 zlot jechal z predkoscia nawet 150-160 km/h, a moj osobisty rekord gpsowy to 165 km/h, ale po chyba 100km odcinku rozpedzania sie...
Obrazek
CIVIC 1.6 VTEC
eks POLO

III miejsce Plac Manewrowy III Zlotu, Więcbork 08
II miejsce Polo IV Zlotu,
Awatar użytkownika
waglik
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 608
Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:50
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska,Tarnów

Post autor: waglik »

No niestety... Mechanik mi powiedział, że nie wyszło dużo modelów silników Diesla i są dość trudno dostępne części, a dlaczego ? Odpowiedź jest prosta- ten typ silnika był nieudany, czasami się uda, że śmiga, no ale to już zasługa tylko szczęścia, nie realnej żywotności silnika. Ja odpukać w niemalowane jestem zadowolony, pare mankamentów było, ale od 3 miesięcy jest cisza... I oby ona trwała jak najdłużej.
Awatar użytkownika
artek77
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 01 cze 2009, 8:33
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: artek77 »

btw
tez mam AEF
trudno wymienic w takim dieslu uszczelke miski olejowej? trzeba półośke odkrecac?
Wyroby gumowe , gumowo metalowe

http://www.gumat.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”