[6R] Komputer pokładowy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
damian92
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 02 lip 2010, 0:00

[6R] Komputer pokładowy

Post autor: damian92 »

Witam. Moje polo niestety nie ma komputera pokładowego :(
Przeszkadza mi, że nie mogę sprawdzić np. ile km mogę jeszcze przejechać (muszę opierać się jedynie na ilości litrów paliwa w baku). Na pewno taki komputer można by dokupić :D W związku z tym kilka pytań :
1) jakie funkcje ma komputer pokładowy w polo 6R?
2) mniej-więcej ile kosztuje + montaż w serwisie ?
3) konieczny jest montaż w serwisie vw? (samochód jest serwisowany i nie chcę utracić gwarancji...)
4) opłaca się taki zakup?

pozdrawiam :)
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

2) parę tyśięcy
3) raczej tak
4) nie
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

tak jak kolega powyżej napisał, dokładanie takich rzeczy w nowym aucie mija się z celem, tym bardziej, że to są dosyć spore koszta, założyłeś już inny temat odnośnie obliczania średniego spalania i tam również wtrąciłem swoje "3 grosze" :)
ale ogólnie podsumowując moją wypowiedź...auto masz nowe i nie do końca je znasz, przejedziesz więcej kilometrów, obliczysz sobie średnie spalanie, itp. i będziesz wiedział ile możesz przejechać jeszcze autem, moim zdaniem najlepsze jest lanie do pełna, bo przynajmniej orientacyjnie wiesz ile ok. km powinieneś zrobić do zapalenia się rezerwy, a wskaźnik paliwa również co nieco nam powie, z czasem zauważysz jak on się zachowuje, w którym miejscu zaczyna szybciej spadać, etc. :) no to tyle moich wypocin, pozdrawiam :grin:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
d
damian92
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 02 lip 2010, 0:00

Post autor: damian92 »

Jednak ten komputer może mieć też inne ciekawe funkcje, nie tylko dot. paliwa :) Może ktoś z Was ma taki w polo 6R i się wypowie co on posiada ? :]
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

to samo co wszystkie inne, zasięg, spalanie, prędkość, do tego informacje rds i navi, niskie cisnienie w oponach takie pierdoły.
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote=""damian92""]Jednak ten komputer może mieć też inne ciekawe funkcje, nie tylko dot. paliwa :) Może ktoś z Was ma taki w polo 6R i się wypowie co on posiada ? :][/quote]jeżeli masz kasę i się uprzesz to nikt nie zabroni Ci tego założyć :grin:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

Może się mylę, ale wydaje mi się, że wersje bez i z komputerem bazują na tym samym wyświetlaczu i zegarach. Przynajmniej wizualnie wersja bez kompa wygląda identycznie jak wersja z kompem ustawiona na wyświetlaniu temperatury zewnętrznej. Parametrów radia czy navi komputer nie wyświetla - ponieważ wyświetlacz jest segmentowy (jak w kalkulatorze) a nie graficzny. Wyświetla za to dane związane z paliwem, zasięg, prędkość aktualną i inne takie - masz to zresztą w instrukcji jeżeli auto jest z salonu. Niskie ciśnienie w oponach to tylko dodatkowa kontrolka i przycisk do kalibracji, nie ma cyfrowego wskazania jak w renault bo nie ma fizycznych czujników ciśnienia tylko dane dotyczące prędkości poszczególnych kół są brane z czujników abs i w razie gdy któreś koło kręci się szybciej zapala się kontrolka.

Co do kosztów to pytanie do serwisu - czy jest konieczna wymiana zegarów, czy tylko dzwigienka wycieraczek wystarczy? Raczej nieopłacalne ;p
Obrazek
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

fakt, w polo jest mały komputer i niepokazuje radia, wiec także nawi i cisnienie odpada, zapomianiałem ze dużego nie wsadzają. . natomiast zegary są inne niż w wersji bez kompa.
Awatar użytkownika
kar01
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 05 paź 2009, 17:53

Post autor: kar01 »

Generalnie,, to po kilku rozmowach z serwisem w sprawie dokupienia czegoś do nowego auta stwierdzam, że jest to bardzo nieopłacalne. Dowiadywałem się o zdalnie sterowany zamek i światła przeciwmgielne (w serwisie zaśpiewali mi ok 2000zł). Robienie czegokolwiek mija się z celem, bo coś, co przy zamawianiu auta w salonie kosztuje 100zł, jako 'zachcianka' po kupnie auta będzie kosztować 1000zł. Zresztą zwróć uwagę, że gwarancję na samochód daje fabryka, a nie serwis i z tego co mi wiadomo, to takie 'przeróbki' mimo tego, że dokonywane przez serwis VW mogą się skończyć utratą gwarancji.
Obrazek
b
bart_k_pl
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 27 paź 2011, 15:15

Post autor: bart_k_pl »

witam jestem nowym użytkownikiem polo i na wyświetlaczu mam cały czas temperaturę zewnętrzną, jak mogę przełączać się między innymi funkcjami?
R
Rafomatic
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 11 paź 2010, 21:42
Lokalizacja: GA

Post autor: Rafomatic »

Na końcówce włącznika wycieraczek masz przycisk zmiany wyświetlania aktualnego parametru.
Awatar użytkownika
Franek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Franek »

[quote=""kar01""]Generalnie,, to po kilku rozmowach z serwisem w sprawie dokupienia czegoś do nowego auta stwierdzam, że jest to bardzo nieopłacalne. Dowiadywałem się o zdalnie sterowany zamek i światła przeciwmgielne (w serwisie zaśpiewali mi ok 2000zł). Robienie czegokolwiek mija się z celem, bo coś, co przy zamawianiu auta w salonie kosztuje 100zł, jako 'zachcianka' po kupnie auta będzie kosztować 1000zł. Zresztą zwróć uwagę, że gwarancję na samochód daje fabryka, a nie serwis i z tego co mi wiadomo, to takie 'przeróbki' mimo tego, że dokonywane przez serwis VW mogą się skończyć utratą gwarancji.[/quote]

Kolego kar01 mylisz sie co do gwarancji serwis daje 24 miesiace gwarancji na to co robi czyli np.na instalacje swiatel dziennych, a co do MFA jesli checie miec pelny graficzny MFA to powinniscie zainwestowac w licznik od POLO 6R GTI.
ps do polo bez problemow mozna dokladac kierownice multifunkcyjna, tempomat to oczywiste,DRL,halogeny,kontrole cisnienia w oponach tylko trzeba upewnic sie czy nasz BCM to przyjnie :-D a co do MFA segmentowego to musze cos sprawdzic
***Chip Tuning***Dpf***Elektronika samochodowa***

Aktywacja testu wskazówek tak jak w GTI

-końcówka wydechu GTI
-gril hoghline
-led tablicy rejestracyjnej
-tempomat
-MFA
-parktronic ori. -kierownica multifunkcyjan
Awatar użytkownika
Franek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Franek »

Jak pisalem wczesniej montaz MFA w liczniku segmentowym plus montaz tempomatu to koszt okolo 800zl idzie prosto bez klopotu dotyczy wersji comfortline
***Chip Tuning***Dpf***Elektronika samochodowa***

Aktywacja testu wskazówek tak jak w GTI

-końcówka wydechu GTI
-gril hoghline
-led tablicy rejestracyjnej
-tempomat
-MFA
-parktronic ori. -kierownica multifunkcyjan
h
hulek
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39

Post autor: hulek »

Hej! Zrobiłem niemały przegląd forów w temacie odblokowania funkcji komputera pokładowego na oryginalnym wyświetlaczu segmentowym w Polo 6r i chętnie podzielę się ustaleniami oraz poznam Wasze komnetarze. UWAGA: nie jest to pełnoekranowe, pikselowe MFA tylko funkcje tempomatu i podstawowego komputera pokładowego na standardowym segmentowym wyświetlaczu pomiędzy zegarami.

Moje Polo to wersja 6R comfortline, r. 2011. Brodnetz (BCM) jest w wersji 6R0 937 087 K co według Ross-Tech'a jest modelem High+ i obsługuje tempomat (CCS cruse-control), in LIN-DATABUS http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... tting_(6R).

Na forum niemieckim znalazłem z wpis http://www.motor-talk.de/forum/mfa-nach ... 97622.html, zgodnie z którym trzeba po prostu zmienić przełącznik zespolony pod kierownicą na wersję obsługującą tempomat i komputer pokładowy oraz zakodować BCM w VCDS, aby uaktywnić te funkcje na standardowym wyświetlaczu segmentowym (nie pixelowym MFA). Gość pisze pod koniec wątku "trzeba zmienić tak naprawdę tylko dźwignię wycieraczek na posiadającą przyciski MF + kabel. Zegary mają już MFA... trzeba je tylko odblokować w VCDS".

Za ETKĄ potrzebne elementy to

6Q0 953 513 AN Przęłącznik zespolony kierwonicy do samochodów z układem utrzymywania prędkości i wskaznikiem wielofunkcyjnym (czerń satynowa)
6Q0 971 975 B Oprawka wtyczki ze stykiem płaskim

(BTW taka sama numeracja jest w Skodzie, w Seatcie nie znalazłem - Ibiza/Leon).

Czy ktoś może robił taką operację? Czy rzeczywiście nowa manetka + kodowanie odpali komputer na standardowym wyświetlaczu segmentowym.
Awatar użytkownika
Franek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Franek »

Tak manetka + kodowanie licznika + kawalek instalacji i po sprawie
***Chip Tuning***Dpf***Elektronika samochodowa***

Aktywacja testu wskazówek tak jak w GTI

-końcówka wydechu GTI
-gril hoghline
-led tablicy rejestracyjnej
-tempomat
-MFA
-parktronic ori. -kierownica multifunkcyjan
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”