Strona 1 z 1

Nierówna praca silnika

: 29 lip 2010, 23:14
autor: orzecho
Napisałem to pare tygodni temu, lecz nie moge nic dopisac w poprzednim temacie bo został zamkniety. Mój problem wygląda tak:
Witam wszystkich forumowiczów, od tygodnia jestem posiadaczem polóweczki 98r. silnik 1.0. Kupiłem samochód od znajomego, który miał go z salonu od nowosci wiec znam dobrze przeszlość tego auta. Mój problem jest taki: Auto zaprowadziłem do warsztatu w celu wymianu rozrzadu i częsci ekspaltacyjnych. Zauważyłem wczoraj że silnik pracuje nierówno (wczesniej wszystko było ok) na biegu jałowym tzn. falują obroty co kazałem sprawdzić mechanikowi. Wróciłem po południu po samochód i mechanik mówi, że przyczynan falujacyhc obrotów jest najprawdopodobniej to, że jeden zawór nie pracuje i on by zalecał planowanie głowicy itd. Postanowiłem jeszcze poczekac i zajechac do innego warsztatu i chciałem was zapytac was forumowicze co o tym sadzicie? Czy mechanik ma racje czy może to przepustnica? Jak mu to powiedziałem powiedział ze na pewno nie nawet nie sprawdził. Pozdrawiam
zaprowadzilem do innego fachowca.Jego przemyslenia:
Ciśnienie na poszczególnych cylindrach:
1 - 14
2 - 12,5
3 - 11
4 - 12,5
Z analizy błedów z komputera wyskakuje błąd sondy lambda oraz regulatora biegu jałowego. Błedy te po wykasowaniu za chwile pojawiaja się od nowa. Gość mówi że przyczyna tych błedów wcale nie musza byc uszkodzone te częsci tylko, że może to byc wierzchołek góry lodowej (pojawiać sie w wyniku uszkodzenia czegoś innego). Nie chciał ich wymieniac nie narażając na koszty. Mowi, że w jego odczuciu to najprawdopodobniej uszczelka na 90 % a powyższe błedy z tego wynikają. co o tym myślicie? Na razie nie zdecydowalem sie na wymiane uszczelki.
P.s. Świece i przewody wymienione
Sprawy na dzis dzień::
Auto juz u kolejnego mechanika stoi od poniedziałku. Zakład z dobrym wyposażeniem. W aucie przeczyszczona przepustnica + adaptacja, auto sprawdzone dokładnie przez elektryka, wyelimnowane uszkodzenie silniczka krokowego, sondy lambbda itp. Sprawdzone na komputerze - teraz już zero błedów a problem dalej pozostał czyli nierówna praca silnika. Mechanik mówi,że powoli wyczerpały mu się już pomysły. Ma jeszcze sprawdzać hydro popychacze- mowi ,że to może być przyczyna. Może jeszce wy forumowicze coś podpowiecie.
Pozdrawiam

Re: Nierówna praca silnika

: 29 lip 2010, 23:56
autor: sholler
Jeżeli auto wcześniej chodziło dobrze to może rozrząd przeskoczył o ząbek? A co jeszcze wymieniłeś razem z rozrządem?

Re: Nierówna praca silnika

: 30 lip 2010, 0:04
autor: orzecho
Rozrząd sprawdzony przez mechanika i wszystko ok.

Re: Nierówna praca silnika

: 30 lip 2010, 0:10
autor: orzecho
[quote=""sholler""]Jeżeli auto wcześniej chodziło dobrze to może rozrząd przeskoczył o ząbek? A co jeszcze wymieniłeś razem z rozrządem?[/quote]
Kolego to juz było tak, że jak jechałem na wymiane rozrządu to obroty falowały. Kazałem mu sprawdzic ale tak jak napisałem wczesniej nie znalazl przyczyny.
A taka mała dygresja nie zna ktoś z was jakiegoś dobrego zakładu w okolicy Puław, Lublina gdzie mogli by znaleźć przyczynę?

Re: Nierówna praca silnika

: 30 lip 2010, 0:35
autor: rat4
podejrzanie wygląda kompresja, na pierwszy rzut uszczelka pod głowicą do wymiany a jeszcze przed tym, obadaj caluteńki zapłon, świece zmień.
Falowanie często spowodowane jest słabą iskrą, kuknij na kopułkę i palec fajki świec,
Spróbuj pokręcić delikatnie aparatem zapłonowym jak zapłon jest za bardzo przyśpieszony/opóźniony to silnik będzie właśnie tak pracował, a komp wysyłał sygnały do korekty zapłonu i falowanie jak się patrzy.
Przed zabawą w położenie aparatu zapłonowego zrób rysę jego oryginalnego położenia.
Wychylenie możesz zrobić na włączonym silniku max 1 cm w jedną lub w drugą stronę.
W jedną stronę opóźnisz i silnik będzie jak muł polonez, a w drugą przyśpieszysz co w krytycznym momencie spowoduje spalanie stukowe, charakterystyczne cykanie panewek, tego unikaj.
Nie bój się obadaj samemu ale z głową to rób i zobaczysz czy to jest jednak to.

Re: Nierówna praca silnika

: 30 lip 2010, 10:25
autor: pandopolo
Mi też silnik falował (1,4 mpi falowało od 400/500 do 1500) ale po wymianie świec (były jeszcze oryginalne i nieźle zaśniedziałe na gwincie) przeszło. Teraz obroty utrzymują się na ok 850 i minimalne falowanie zostało (raczej spadanie na granicę 800 i powrót do ok 850 może ktoś podpowie czy to groźne i jaka może być przyczyna).
Pisałeś, że świece wymieniłeś i kable też, więc może regulacja zapłonu jak pisał rat4 (mi to pomogło w starym polo II)

Re: Nierówna praca silnika

: 30 lip 2010, 17:39
autor: orzecho
Kolego zapłon juz wczesniej obadany. Dalej to samo. Auto jeszcze u mechanika do poniedziałku ale na razie nic nowego nie wymyślił.