Szymienie opon, przy skręcie w lewo cisza.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Nightmare
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 14 lut 2010, 21:07
Lokalizacja: Ożarów Maz

Szymienie opon, przy skręcie w lewo cisza.

Post autor: Nightmare »

Hej.
Pytanie do was jak w temacie. Nie znalazłem podobnego tematu w wyszukiwarce.

Co może być przyczyną jeżeli samochód jedzie prosto czy skręca w prawo to opony dosyć głoś szumią. Jeżeli skręcę w lewo wtedy szumienie ustępuje.

Macie podobne doświadczenia ??
VW POLO 6N1 - 44kW - 60KM
Engine :D - APQ
Buda: 3D
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

możliwe że jedna strona łożysk jest nie dokręcona,
podnośnik i zakręć po kolei każdym kołem sprawdź też szarpiąc czy nie ma luzów ewentualnie dokręć.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Może być jeszcze walnięta zbieżność. Właśnie zmagam się z podobnym problemem po wjechaniu w solidną dziurę.
Zobacz jak wyglądają opony na krawędziach. Jeżeli gdzieś bardziej równomiernie zbiera to może być to.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Nightmare
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 14 lut 2010, 21:07
Lokalizacja: Ożarów Maz

Post autor: Nightmare »

Oglądałem opony i nigdzie nie widać by były ścięte z którejś strony.
Na oko wyglądają dobrze.
Zbieżność wcześniej czy później na pewno będę musiał zrobić.
VW POLO 6N1 - 44kW - 60KM
Engine :D - APQ
Buda: 3D
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Z tego co piszesz to na 99% poleciało łożysko w kole. Auto w góre i w gaz mu. Bezie słychac dokładnie które łożysko poszło
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
MiSiEk-GDA
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2271
Rejestracja: 24 gru 2008, 2:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MiSiEk-GDA »

może upierdliwie ale podepnę się pod temat :) pisałem w innym pt szumienie w kabinie ale nikt nie zauważył to może tutaj da radę uzyskać jakąś pomoc :crazy: powiedzcie mi czy takie uwalone łożysko może też powodować że czujesz wibrację na kierownicy coś jak przy bąblu na oponie, cały czas wydawało mi się że mam uwaloną felgę oponę bądź źle wyważone koło lecz czytając wasze wypowiedzi i porównując je z objawami co mam u siebie jestem coraz bardziej skłonny ku temu że mam uwalone łożysko w prawym przednim kole. Wulkanizator sprawdził koła na wyważarce i są ok, powiedział że bicie może być przyczyną braku pierścieni centrujących do felg, tylko dziwne bo prawie 2 sezony bez nich przejeździłem(będąc w niewiedzy że powinny być) i takich akcji nie było, no ale ok poczytałem trochę o tym że niebezpieczne jest jeździć bez tego i mam zamówione koleś mi na tokarce dorobi stalowe na wymiar i jutro jadę odebrać i założyć, zobaczymy czy bicie zniknie, chociaż zauważyłem tego typu prawidłowość że jak podczas jazdy w zakręcie auto idzie na kołach skręconych w prawo to bicie sporadycznie na moment ustaje po czym gdy wraca się do prostych kół znów napierdziela że uszy więdną :( , w zawieszeniu żadnych luzów też nie mam bo mechanik na podnośniku sprawdzał samochód, ale łożyskami się nie zainteresował :banghead: Takie moje pytanie czy jedyną drogą by samemu to sprawdzić jest wsadzenie auta na 2 lewarki i w gaz i słuchać gdzie wali bo tak zrozumiałem z tego co Marianoo pisze czy jeszcze jakoś w bezpieczny sposób można to wybadać, błagam o pomoc bo już mam powoli dość, jazda tym autem z takim dudnieniem jest męcząca, jak przejechałem się 300km po trasie wracając z urlopu do domu to dziękuję bardzo za takie "atrakcje", z góry dzięki za pomoc i mam nadzieję że nie narobiłem zbędnego śmietnika... ;)
P.S. Mogę nagrać filmik z jazdy z tym dźwiękiem i wrzucić gdzieś na YT i dać wam tu do obadania jeśli będzie to pomocne w wyjaśnieniu problemu
Awatar użytkownika
ziembat
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 21 gru 2009, 16:26
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: ziembat »

no to ja też się podpinam, u mnie się podobnie porobiło. na początku myślałem że to coś z kołami. wszystkie wyważone - nic. kupiłem parę nowy gum - bez zmian. zrobiłem zbieżność - dalej to samo. u mnie dudni cały czas. szczególnie nasila się podczas pokonywania łuku w lewo. a przeguby mogą coś mieć do tego albo tarcze hamulcowe albo skrzynia albo sprzęgło? bp już i takie sugestie słyszałem.
Awatar użytkownika
MiSiEk-GDA
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2271
Rejestracja: 24 gru 2008, 2:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MiSiEk-GDA »

założyłem dziś pierścienie centrujące do felg i objaw nie ustąpił dalej dudni :banghead: pozostało chyba tylko pojechać do mechanika na podnośnik i sprawdzić czy to jest to cholerne łożysko, bo już innych koncepcji nie mam :(
ziembat: tarcze chyba nie z doświadczeń moich to wiem że biją jak są już dobite podczas hamowania ma prawo wtedy trząść jak są pokrzywione innej opcji nie przerabiałem, chyba że klocki nie odbijają i cały czas trze podczas jazdy :P a żeby była to wina przegubów czy skrzyni to nie słyszałem takich wersji jeszcze od nikogo....

Byłem dziś u mechanika wziął samochód na podnośnik i ewidentnie łożysko w kole, tylko dziwna sprawa bo czułem to walenie od prawej strony a przednie lewe łożysko jest rozwalone, dodatkowo koleś zasiał we mnie zonka i mam kolejne zmartwienie bo potoczył na luzie kołami i twierdził że słyszy jakieś dziwne dźwięki stukanie ze skrzyni biegów :angry: gdzie ja ok 1,5 miecha temu zmieniałem całą skrzynię :banghead: nie wiem nie wydaję mi się żeby było coś ze skrzynią biegów bo podczas jazdy nic z niej nie stuka biegi chodzą ok jest o niebo lepiej niż ta stara co miałem, ale jak widać z mechanikami jak z lekarzami co inny to ma inną teorię i weź tu bądź człowieku kur%$!@wa mądry i pisz wiersze, chociaż na logikę no cholera jasna nie wydaje mi się żeby od skrzyni biegów biły koła chociaż nie wiem może jestem głupi i się nie znam :( a co wy sądzicie o tym wszystkim ??
Awatar użytkownika
Nightmare
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 14 lut 2010, 21:07
Lokalizacja: Ożarów Maz

Post autor: Nightmare »

Ja też na początku myślałem, że trzeba zrobić zbieżność, ale tym czasem jeszcze tematu nie podjąłem.
Jadę dzisiaj do znajomego, wezme brykę na lewarek i pokręcę kołami.

Napisz Misiek-GDA czy coś ogarnąłeś temat z tymi łożyskami i daj znać w temacia.

Ja jak się sprawdzą spekulacje tutejszych, jakże potrzebnych kolegów :), to też zajmę sie łożyskiem może w najbliższą sobotę.
Musze powiedzieć, że ogólnie układ jezdny w mojej polówce jest głodny jak cholera. Nie wiem czy top wina opon, felg czy jeszcze czegoś innego.

Jak coś zrobię u siebie to jeszcze napisze. Tym czasem dzięki wszystkim za podjęcie tematu :).
Aha i może ma ktoś fajnego linka do znalezienia odpowiedniego łożyska do koła przedniego ??
VW POLO 6N1 - 44kW - 60KM
Engine :D - APQ
Buda: 3D
Awatar użytkownika
MiSiEk-GDA
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2271
Rejestracja: 24 gru 2008, 2:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MiSiEk-GDA »

Podobno z tego co czytałem u nas na forum i na necie to SKF-y są najlepsze,z treści tej aukcji wynika że te są do naszych samochodów :
http://moto.allegro.pl/item1157920691_l ... _polo.html
Awatar użytkownika
Nightmare
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 14 lut 2010, 21:07
Lokalizacja: Ożarów Maz

Post autor: Nightmare »

Wczoraj sprawdzałem przyczynę szumienia. Wszystko wskazuje na to, że poszło łożysko z lewej strony.
Zna ktoś tani sklep z łożyskami najlepiej Ruville albo SFK :) ? Jak patrzyłem ceny to mniej więcej od 95 zł się zaczynają.
VW POLO 6N1 - 44kW - 60KM
Engine :D - APQ
Buda: 3D
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

no niestety..przód tyle kosztuje (SKF - http://e-autoparts.pl)

ale zobacz w http://www.vagpartis.pl
Awatar użytkownika
Nightmare
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 14 lut 2010, 21:07
Lokalizacja: Ożarów Maz

Post autor: Nightmare »

Dzięki kolego.

Jeszcze jedno pytanie. Doczytałem, ze klucz do odkręcenia piasty to 16-kątny nasadowy o rozmiarze 30 mm, a czy to nie jest czasem klucz 12-kątny ??
Jak ktoś może mi to potwierdzić to będę wdzięczny, bo muszę po prostu taki klucz dokupić i brać się za wymianę.

EDIT:

Ale niemądre pytanie.
Poszedłem do bryki i policzyłem :( - 12-kątna nakrętka.
VW POLO 6N1 - 44kW - 60KM
Engine :D - APQ
Buda: 3D
Awatar użytkownika
Nightmare
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 14 lut 2010, 21:07
Lokalizacja: Ożarów Maz

Post autor: Nightmare »

Witka.
Chciałbym polecić jeszcze stronkę ze sklepem w warszawie - mają naprawdę fajne cenki np na filtry do VW.
Właśnie też kupiłem u nich łożysko FAG - cena uważam bardzo spoko jak na Wawkę.

http://autkoplus.com/?name=713610310

Sklep jest na Ogrodowej w centrum przy Jana Pawła, więc za odbiór nic się nie płaci.
VW POLO 6N1 - 44kW - 60KM
Engine :D - APQ
Buda: 3D
Awatar użytkownika
MiSiEk-GDA
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2271
Rejestracja: 24 gru 2008, 2:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MiSiEk-GDA »

[quote=""Nightmare""]cena uważam bardzo spoko jak na Wawkę[/quote]

A ile dałeś dokładnie jeśli można wiedzieć ?? ja za SKF-a w Focie w Gdańsku dałem dziś 129zł podobna cena w sumie jakbym brał z allegro plus przesyłka to tak samo by wyszło, jutro jadę do mechaniora na 8 rano dać wymienić zobaczymy ile mnie skasują... ale nareszcie będzie spokój i koniec tego przeklętego trzaskania :amen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”