Strona 1 z 5

[9N] Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 04 sie 2010, 20:41
autor: mareksuski
Witam,

Od jakiegoś czasu po uruchomieniu silnika wyświetlacz klimatyzacji zaczął mrugać tzn.: wszystkie napisy zapalały się i gasły. Pomimo tego dziwnego zachowania climatronic wydaje się działać poprawnie w trybie 'auto' i 'econ' ponieważ można wyczuć jak w trybie 'auto' elektronika zmienia dynamicznie kierunek przepływu powietrza z nóg na twarz czy na przednia szybę ...

Niedawno pojechałem do kolegi który ma VAG-a i odczytał następujące błędy z klimatyzacji:

Pierwszy odczyt:

00818 - Sensor for Evaporator Outlet Temperature (G263)
010 - Open or Short to Plus

00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
000 - -

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
000 - - - Intermittent

01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
000 - - - Intermittent

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
000 - - - Intermittent

00705 - Relay for Coolant Fan; Stage 1 (J279)
009 - Open or Short to Ground

Drugi odczyt po skasowaniu poprzednich błedów:

8 - Sensor for Evaporator Outlet Temperature (G263)
010 - Open or Short to Plus

0 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
000 - -

5 - Relay for Coolant Fan; Stage 1 (J279)
009 - Open or Short to Ground

Czy źródło powyższych błędów da się samemu naprawić? Jeśli nie, to jakie są według was przybliżone koszt części i robocizny?

Pozdr,

Marek

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 05 sie 2010, 20:23
autor: irekk
00818 - Sensor for Evaporator Outlet Temperature (G263)
Czujnik temperatury do wymiany (6Q0 907 543a lub 6Q0 907 543d) , za czujnik w serwisie skody lub seata zapłacisz około 70 -80 zł (w VW za ten sam chcieli coś powyżej 100 zł).
Czujnik znajduje się w klimatyzacji od strony kierownicy mniej wiecej na wysokości radia. Można (podobno ?!) wymienić go bez demontażu całej deski (mi się nie udało), ale naprawa lub wymiana silniczków sterujących klimy to niestety trzeba rozbierać deskę.
Po wyjęciu czujnika temperatury sprawdzamy miernikiem rezystancję - w sprawnym powinna wynosić ok. 2 - 3 [kiloomów] w temperaturze pokojowej.

Po wymianie tego czujnika u mnie "miganie wyświetlacza" - pozostało tylko wspomnieniem.
00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
000 - -

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
000 - - - Intermittent

01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
000 - - - Intermittent

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
W silniczkach sterujących uszkodzeniu (lub jak kto woli zużyciu) ulega ścieżka potencjometru , mozna próbowac reanimowac potencjometr za pomocą spraya do styków (ale nie zawsze pomaga) a potencjometry są nietypowe i nieosiągalne w sklepach elektronicznych (sam takich poszukuję - może ktoś wie gdzie można kupić ?!).
Nowy silniczek sterujący do klimy to ok. 300 - 400 zł/szt. (nie polecam używanych , chyba że "prawie" nowe). Wymiana 4 sztuk może trochę kosztować.
Mam nadzieję że pomogłem (choć trochę)

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 06 sie 2010, 18:33
autor: mareksuski
Cześć IrekK

Dzięki za udzieloną odpowiedz :)

Czy błędy typu "Open or Short to Plus" albo "Open or Short to Ground" zawsze oznaczają ze trzeba wymienić odpowiednia część? Czy może to być problem startej izolacji albo obluzowanej wtyczki? Pytam sie dlatego ponieważ rozważam dwie mozliowsci:

1. Kupno czesci przed rozpoczeciem demontazu deski - krotki czas naprawy
2. Demontaż najpierw deski i dopiero zamawianie części - dłuższy okres naprawy i postoju samochodu

Pozdr,

Marek

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 07 sie 2010, 23:05
autor: Witek6935
[quote=""mareksuski""]
Czy błędy typu "Open or Short to Plus" albo "Open or Short to Ground" zawsze oznaczają ze trzeba wymienić odpowiednia część? Czy może to być problem startej izolacji albo obluzowanej wtyczki? Pytam sie dlatego ponieważ rozważam dwie mozliowsci:

1. Kupno czesci przed rozpoczeciem demontazu deski - krotki czas naprawy
2. Demontaż najpierw deski i dopiero zamawianie części - dłuższy okres naprawy i postoju samochodu
[/quote]

Te właśnie błędy oznaczają zużycie potencjometru - zazwyczaj. Też mam ten problem (V68 i V154). Kupiłem używki od Polo z 2006 roku (działały przed demontażem). Przejadę je zapobiegawczo sprayem do regeneracji potencjometrów i założę. Udało mi się kupić za 20zł :!: oba, więc na koszty nie narzekam... :) Jedynie nie chcę sam się brać ze demontaż deski (boję się poduszek :) ) więc mechanikowi będę musiał pewnie troszkę odpalić...

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 25 lut 2011, 17:15
autor: Wolga85
Dzisiaj testowałem sposób z strony http://www.polo9n.info/Wissen/anleitung ... n-tauschen
O dziwo da radę wymontować silnik v68 bez rozbierania całego kokpitu. Trzeba zdjąć osłone nad pedałami, zdemontować wyłącznik stopu, kanały ogrzwania na stopy. Potem moduł komfortu razem z koszykiem na niego (tu miałem najwięcej zabawy) odkręcić trzy sróby torx i jedną na klucz 10. Odgiąć blachę (najlepiej coś podłożyć żeby nie wracała i odpinając przewody odpiąć cały mechanizm. Generalnie im mniejsze dłonie tym są większe szanse na sukces (zdjęcia w linku można też wrzucic w tłumacza google ).

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 25 lut 2011, 19:08
autor: Witek6935
Jesteś wielki! Dzięki piękne, że wrzuciłeś ten sposób na forum :D Ja na majówkę już sobie zaplanowałem zdejmowałem deski :D Bałem się zabawy z poduszkami i ogólnie z całymi wiązkami elektrycznymi... A tu proszę, da radę to obejść ;) SUPER. Ale mi poprawiłeś humor :D banana mam na twarzy. Dzięki!

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 25 lut 2011, 21:19
autor: Wolga85
Ja bym z tym bananem poczekał. Szczególnie jak się robi pierwszy raz. Ale jak coś to chętnie podpowiem. Ja miałem największy problem z koszykiem modułu komfortu (jeden zaczep puścił a do drugiego brak dostępu trochę go naderwałem) i z wyjęciem już samego mechanizmu ( znalezienie zatrzasku jest przy dolnej krawędzi z prawej strony i potem odpięcie kabli nie samej wtyczki tylko z zapinek na obudowie).

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 25 lut 2011, 23:18
autor: Witek6935
Ważne, że przetarłeś szlak i da się. Myślę, że dam radę. Dałem radę z V154 to i z tym muszę. Zdecydowanie lepiej pomęczyć się w ten sposób, niż rozkręcać całą deskę. Do dzisiaj byłem przekonany, że nie da rady tego ruszyć bez zdejmowania deski. Sam silniczek V68 razem z tą obudową-stelażem już mam w rękach - ze szrotu, więc patrząc na niego będę wiedział gdzie szukać zatrzasków. Myślę, że to trochę ułatwi mi zadanie. Łapska pewnie znowu sobie o coś potnę, ale cóż... dalej to lepsze niż zdejmowanie deski :D

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 19 mar 2011, 12:12
autor: ELWIS.PL
wymienal ktos tem silniczek
i po wymianie jezeli literka na koncu była inna był proble zdziałaniem

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 21 mar 2011, 13:07
autor: Witek6935
[quote=""ELWIS.PL""]wymienal ktos tem silniczek
i po wymianie jezeli literka na koncu była inna był proble zdziałaniem[/quote]

Kolego, trochę interpunkcji by się przydało... To jest stwierdzenie, że wiesz, że może być problem, bo ktoś tak miał, czy może jest to pytanie i chcesz dostać taką informację? ;)

jeśli stwierdzenie, to wiem o tym. Silniczki mogą się różnić.

jeśli pytanie: Literka ma znaczenie. Silniczki o innych literkach mogą mieć inne gniazdo na wtyczkę, a przez to trochę innego kształtu potencjometr w środku - inny rozstaw nóżek. Dlatego nie zawsze można je stosować zamiennie. Moje silniczki ze szrotu takie się okazały. W moim aucie wtyczki są zaokrąglone, w a tym ze szrotu prostokątne. Dlatego najpierw będę regenerował stary silniczek. A jak to nie pomoże to będę myślał dalej nad nowym, bądź przerobieniem wtyczki na prostokątną, żeby dopasować ten silniczek co mam. Ogólna zasada działania pomiędzy tymi dwoma silniczkami się nie zmieniła.

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 21 mar 2011, 14:04
autor: ELWIS.PL
dzięki za info

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 27 mar 2011, 17:05
autor: ralfbox
Witam też mi klimatyzacja nie działa:/
błędy jakie na vagu mi wywaliło to takie:
Obrazek
wie ktoś może jak naprawić klimę?

no i jescze mam błąd alternatora, dodam że alternatom mam całkowicie sprawny, jeżdżę na krótkiej trasie i akumulatora jeszcze ani razu nie doładowywałem
Obrazek

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 28 mar 2011, 12:48
autor: Wolga85
Błąd 1596 to uszkodzenie silnika v68 (potencjometr który jest zintegrowany nie podaje prawidłowych wartości jest wyżej jak to naprawić).
Co do drugiego błędu to przed opaleniem auta pojawia ci się może kontrolka od ładowania aku (przy nie zapalonym silniku powinna się świecić oczywiście przy włączony zapłonie). Jeśli nie masz urwany kabel od wtyczki alternatora. Jeśli masz to możliwe że też. Od alternatora idą dwa przewody (te cienkie) .Jeden jest od kontrolki a drugi sygnał do sterownika. Najlepiej zdjąć osłonę
pod silnikiem i sprawdzać kabel od wtyczki do wtyczki po kolei.

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 28 mar 2011, 14:12
autor: ralfbox
[quote=""Wolga85""]Błąd 1596 to uszkodzenie silnika v68 (potencjometr który jest zintegrowany nie podaje prawidłowych wartości jest wyżej jak to naprawić).[/quote]
wczoraj jeszcze na googlach szukałem i doczytałem że to jest V154 ten od obiegu wew/zewnętrznego a nie V68 - mógłby ktoś potwierdzić który to na 100% silniczek jest? bo nie wiem do którego się dobierać, a i jeszcze jedno czy to jest powodem niestartującej klimatyzacji?

[quote=""Wolga85""]Co do drugiego błędu to przed opaleniem auta pojawia ci się może kontrolka od ładowania aku (przy nie zapalonym silniku powinna się świecić oczywiście przy włączony zapłonie)[/quote]
No właśnie nie świeci mi się ta kontrolka, zawsze mnie to dziwiło i wcześniej myślałem że to kolejny wybryk VW(np. brak kontrolki spryskiwaczy, spalonej żarówki itp.)

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 28 mar 2011, 20:07
autor: Witek6935
kolega źle napisał. Dobrze znalazłeś. Błąd 1596 to błąd silniczka V154 zamkniętego obiegu powietrza. Znajduje się on po prawej stronie dmuchawy. Żeby się do niego dostać musisz wyjąć schowek. Jest na necie i chyba na naszym forum również manual jak się do tego dobrać. Może to być powód źle działającej klimy. Klima sama w sobie powinna działać - ja mam manualną i miąłem ten sam błąd + błąd silniczka V68 i klima chodziła. Był problem ze sterowaniem temperatury chłodzenia, ale działała - startowała. V154 już sobie naprawiłem, a teraz na weekend, albo za tydzień będę robił V68, bo grzanie zimne w dotyku, albo chłodzenie gorącym powietrzem już mnie totalnie irytuje.

Co do kontrolki od ładowania aku - powinna się świecić. Według mnie jest to druga, po kontrolce od oleju, najważniejsza kontrolka na blacie i jej brak jest może nie niebezpieczny, ale bardzo niewskazany. Brak prądu gdzieś na trasie na pewno nie byłby miłym zdarzaniem.