[6n2] Problemy z 1.4 TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Raving-TM
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 29 lis 2008, 21:08
Lokalizacja: ETM

[6n2] Problemy z 1.4 TDI

Post autor: Raving-TM »

Cześć.

Jak nazywają się elementy zaznaczone na zdjeciu na czerwono i za co odpowiadaja ?

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Jote$
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 267
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:24
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Jote$ »

po lewej masz vacum pompe - pompa od podciśnienia silnika, a po prawej masz EGR - system regulacji spalin - tylko usyfia silnik :P
PozdraVWiam

Japanese Domestic Market
Awatar użytkownika
Raving-TM
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 29 lis 2008, 21:08
Lokalizacja: ETM

Post autor: Raving-TM »

U mnie to po prawej czyli EGR jest usyfiony olejem. Co może byc tego przyczyna i jak to naprawic ? Od dołu jest usyfiony. Czy wystarczy go wyjąc i przeczyścic czy trzeba wymieniać ?
Obrazek
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""Jote$""]po lewej masz vacum pompe - pompa od podciśnienia silnika[/quote]To jest vacum pompa+pompa paliwa, która zasila pompowtryski, nazywana jest również pompą tandem.
[quote=""Jote$""]a po prawej masz EGR - system regulacji spalin[/quote]Nie system regulacji, a recyrkulacji spalin, a to znaczna różnica.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

Koledzy ja pozowlę sobie zapytać czy ktoś z was wie czy można kupić samą tą czarną plastikową część
http://allegro.pl/zawor-egr-vw-polo-lup ... 53820.html
Podobno to jakiś zawór. Nie wiem po co dokładnie jest ten zawór i co on zamyka w EGR ale u mnie jest on Nieszczelny nie działa prawidłowo i chciałbym go wymienić ale na litość boską nie za 200 zł+robota pewnie 100. Nie można tego samego kupić za parę groszy . Proszę o jakąś pomoc.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""gallus""]Koledzy ja pozowlę sobie zapytać czy ktoś z was wie czy można kupić samą tą czarną plastikową część http://allegro.pl/zawor-egr-vw-polo-lup ... 53820.html[/quote]O ile dobrze kojarzę, to chodzi ci o siłownik klapy gaszącej, która znajduje sie w zaworze EGR. Część ta niestety nie występuje osobno w sprzedaży, tylko łącznie z EGR-em, co dla mnie mówiąc delikatnie jest oburzające, a tak ostrzej , to wkurwxxxxxe. Musisz popytać na szrotach, lub giełdach samochodowych.
Klapa gasząca służy do łagodnego gaszenia silnika, ale i bez tego można jeździć, jedyny minus tego są szarpnięcia silnikiem podczas jego gaszenia i nic poza tym. Cena 200 zł.na Allegro, to za używkę, a nowy widziałem za 450 zł.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

[quote=""Raving-TM""]U mnie to po prawej czyli EGR jest usyfiony olejem. Co może byc tego przyczyna i jak to naprawic ? Od dołu jest usyfiony. Czy wystarczy go wyjąc i przeczyścic czy trzeba wymieniać ?[/quote]
Hej u siebie też miałem syf w egr, nie musisz go od razu wymieniać wystarczy go wymontować i wymyć. Przykręcony jest na trzech imbusach do kolektora dolotowego oraz na dwóch od dołu (metalowa rura, która doprowadza spaliny). Egr wymyłem w benzynie ekstrakcyjnej, przed myciem lepiej zdemontuj siłownik od klapy gaszącej.
Przyczyną oleju w dolocie może być nieszczelna turbosprężarka, która powoli puszcza olej. U mnie olej w dolocie brał się z odpowietrzenia pokrywy zaworów, po zdjęciu górnej osłony silnika, z lewej strony silnika zobaczysz rurkę, która schodzi w dół od pokrywy zaworów, po każdym moim czyszczeniu zawsze w niej był olej, jak narazie rurka zaślepiona a odpowietrzenie pokrywy skierowałem w butelkę 0.5 litra otworami aby ona łapała olej.
Jak będziesz się zajmował czyszczeniem egr-a to lepiej rozkręć wszystkie rury powietrzne które idą od turbosprężarki do intercooler-a oraz od IC do do zaworu egr i wyczyść je. Do tego będzie Ci potrzebny kanał aby odkręcić rury od dołu.

gallus pojeździł po szrotach może uda Ci się kupić sam siłownik do klapy gaszącej, bo kupując cały egr mija się z celem. Nie wiem czy od 1.9 TDI taki siłownik by nie pasował.


Pozdrawiam
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

Stanley
Dzięki za wyjaśnienie. A czy nieszczelność na tym siłowniku może być przyczyną że pola jest słaba przy ruszaniu. Czasem muszę ją rozkręcić do 2ooo obrotów żeby ruszyć z pod domu z rana.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Być może, że nieszczelny siłownik powoduje przymykanie klapy i przez to traci moc. Odpal motor i zobacz co się z nią dzieje, jeżeli zauważysz, że się przymyka, to ją czyś zabezpiecz na próbę. W zasadzie klapa samoczynnie nie powinna się zamykać, bo w siłowniku jest sprężyna, która samoczynnie powoduje jej otwarcie, pod warunkiem, że nie zgniła.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
Raving-TM
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 29 lis 2008, 21:08
Lokalizacja: ETM

Post autor: Raving-TM »

ZbysheK

a powiedz mi jak się dostac do trzeciej sruby imbusowej bo jest tam cholernie mało miejsca żeby podejśc imbusem. trzeba cos demontowac żeby odkrecić ta srube ?
Obrazek
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

Raving-TM aby odkręcić tą śrubę, musisz odkręcić od dołu metalową rurkę - dwie śruby, i wtedy masz dostęp do trzeciej śruby. Nie powiem trochę przerąbany dostęp do tych śrub. Polecam przy taki pracach imbusy zakończone kulką, taki imbusem można odkręcać pod kątem.

Przed tą operacją kup uszczelkę pod egr, bo mi przy demontażu uległa uszkodzeniu. Jest to część nr. 5, jej numer masz na rysunku, koszt około 10zł.
Obrazek

Pozdrawiam
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
Awatar użytkownika
Raving-TM
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 29 lis 2008, 21:08
Lokalizacja: ETM

Post autor: Raving-TM »

ZbysheK

Dzięki wielkie za pomoc. Apowiedz mi jeszcze moze wiesz dlaczego z odmy chlapie olejem ? Jaka moze byc tego przyczyna ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Polo89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 21 gru 2009, 15:53
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Polo89 »

uszczelniacze zaworowe do wymiany lub kończy się slinik
Srebrny szatan szybkości, obrońca uciemiężonych poprostu moje sreberko
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”