[6n] piszczy i mruga kontrolka oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
polikuy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 04 paź 2010, 17:34

[6n] piszczy i mruga kontrolka oleju

Post autor: polikuy »

Co może byćprzyczyną dodam że czujnik ciśnienia oleju wymieniłem i dalej piszczy :D
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

pytanie banalne...olej masz? :grin:
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
p
polikuy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 04 paź 2010, 17:34

Post autor: polikuy »

stan oleju jest w normie . Dodam że jak jadę i silnik się zozgrzeję po paru kilometrach i jest temperatura silnika 90 stopni to zaczyna mrugać i piszcvzec proszę o pomoc fachowców
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Moze pompa oleju juz ma dosc z jakiegos powodu..
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

polikuy
jaki olej lejesz ? i jaki przebieg auta ?
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Czy kontrolka gaśnie przy wyższych obrotach? Jeżeli tak to pompa oleju do wymiany. To w pierwszej kolejności. Warto jechać do mechanika, żeby zmierzył ciśnienie oleju czy jest w normie. Jak po wymianie pompy nadal będzie niskie to nie chcę straszyć ale wymiana panewek i wielu innych rzeczy...
Obrazek
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

[quote=""sabled""]Jak po wymianie pompy nadal będzie niskie to nie chcę straszyć ale wymiana panewek i wielu innych rzeczy...
[/quote]
wiec lepiej kupic silnik za 6 stówek
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote=""Paffcio""][quote=""sabled""]Jak po wymianie pompy nadal będzie niskie to nie chcę straszyć ale wymiana panewek i wielu innych rzeczy...
[/quote]
wiec lepiej kupic silnik za 6 stówek[/quote]
Taniej kupić. Lepiej nie koniecznie bo nigdy nie wiadomo w jakim jest stanie.
Obrazek
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

[quote=""sabled""]Taniej kupić. Lepiej nie koniecznie bo nigdy nie wiadomo w jakim jest stanie.[/quote]
to zalezy gdzie kupi :) ja sprzedałem juz jakies 10 silników, z czego 4 na forum i wszyscy zadowoleni :) wszystkie z Niemiec...

btw. kolego powiedz jaki jest przebieg auta i jaki olej lejesz
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

[quote=""polikuy""]stan oleju jest w normie . Dodam że jak jadę i silnik się zozgrzeję po paru kilometrach i jest temperatura silnika 90 stopni to zaczyna mrugać i piszcvzec proszę o pomoc fachowców[/quote]

Nie piszesz co to za silnik :P Ale ja miałem podobnie w 1.9D. Zmienilem olej. I poprawilem kable przy czujniku (są 2 czujniki z tego co pamietam od oleju) jeden u gory a drugi an filtrze (jesli chodzi o 1.9D)

Ja mialem dobre ciśnienie oleju ale gdzies wyczytalem że po przejechaniu xxxxxx kilometrow spada lepkosc oleju inna konsystencja itp i ten jeden czujnik to "wykrywa" w pewnym sensie :)

Zmienilem olej i ... cisza spokój.
Czerwone jest szybsze ;-)
p
polikuy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 04 paź 2010, 17:34

Post autor: polikuy »

Przeprzszam że nie odpisałem szybko ale nikt nie odpisywał długo na moje pytanie konkretnie co może być przyczyną tego. A wiec pierwszo odpowiedż na pytania olej castrol 10w40 przebieg 187700km. opiszę teraż dokładnie problema więc po przejechaniu 10 km i po rozgrzaniu się dobrze silnika zaczyna piszczeć i mrugać kontrolka oleju ale poniżej 2000 obr/min ale powyżej 2000 gaśnie i nie piszczy i ale jak znowu zejdę poniżęj 2000obr to znowu się odzywa dodam że po po przejechaniu 20kmcały czas mruga bez pisku. silnik 1,4 98 rok.

edit

zmierzyłem ciśnienie oleju 0.2-03bar przy wolnych obrotach na gorącym silniku wiem że to stanowczo za mało bo powinno być 1bar przynajmniej
co robić dalej wymienić pompę oleju czy szukać drugiego silnika
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

Z tym piszczeniem poniżej i powyżej 2000 obr/min jest różnica bo odpowiadają za to dwa czujniki ciśnienia oleju. A ciśnienie oleju swoją drogą niskie masz. Jako krótkotrwały środek zaradczy możesz wlać olej 15W40 lub moto doktora - ale podkreślam są to środki "na krótką metę"
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Najlepiej bylo by od jakiegos znajomego podmienic pompe chociaz pewnie malo ktory sie zgodzi bo trzeba sciagac miche i w ogole ... ale wtedy bylo by wiadome czy pompa...
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Tak sie dzieje dlatego bo czym wyzsze obroty silnika tym wyzsze obroty pompy oleju a co za tym idzie rowniez samo cisnienie wytwarzane przez pompe oleju. Raczej na 100% bedze pompa do wymiany
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Pompa oleju do wymiany. Potem sprawdzić ciśnienie. Jeżeli za małe to do wymiany panewki albo nowy silnik.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”