[9n] ubytek płynu chłodzącego w 1.4TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Majkel19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2010, 3:37

[9n] ubytek płynu chłodzącego w 1.4TDI

Post autor: Majkel19 »

Witam. Mam problem z układem chłodzącym a mianowicie wywala mi płyn przez zbiornik wyrównawczy bo boku i przez korek jak by zwariował podczas jazdy :bomb: , wymieniłem pompę wody, 2x zbiorniczek wyrównawczy z korkiem nowe oryginalne z czujką :angry2: , samochód normalnie nagrzewa do 90stopni więc czujnik od temperatury odpada. Gdy włącze ogrzewanie w samochodzie temperatura nie spada więc termostat odpada. Byłem u Mechanika i oglądal dokladnie głowicę czy nie wypierdzieliło uszczelki ale nie, sucho :scratch: ale dziwi mnie to że po przejechaniu 120KM nie włączył się wentylator ani razu. Na biało też nie kopci. Podłączałem go pod komputer 3x i nic nie wykryło. Czy miał ktoś podobny problem? Jak to naprawić? Zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem termicznym. Pytanie do znawców. ;)
k
krzychobal
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 20 wrz 2010, 11:59

Post autor: krzychobal »

Nie wiem jak sprawdzał głowicę mechanik ale może być to uszczelka.W czasie spręźania i zapłonu w cylindrze jest bardzo wysokie cisnienie.Przy nieszczelnej uszczelce część gazów spalinowych dostaje się do kanału z cieczą chłodzącą i wypycha pod ciśnieniem ciecz.Odkręć korek zbiornika wyrównawczego zapal silnik i patrz czy w zbiorniczku nie wydostają się bąbelki powietrza.Na zimnym silniku moźe to być nie zauwaźalne.Dopiero jak silnik się rozgrzeje widać w zbiorniczu wydóstające się bąble.Co raz większa ich ilość powoduje wyrzucanie płynu ze zbiorniczka.
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Ja też stawiam na uszczelkę pod głowicą. Bez odkręcenia głowicy nie jesteś w stanie sprawdzić jej stanu więc mechanik nie mógł tego zrobić. Te same objawy miał mój brat w Ibi 1.9TDI.
Obrazek
T
TAJGER77
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:21

Post autor: TAJGER77 »

Słuchaj wentylator bardzo rzadko się włącza w tej polo sam mam taką od 3 lat i 3 razy mi się włączył przez całą 3-letnią eksploatacje jeśli już to rwij głowice sam jestem mechanikiem i nie da się sprawdzić od tak uszczelki możne być przepalona pierścień uszczelniający na uszczelce i cała kompresja ładuje w układ chłodzący
Awatar użytkownika
Majkel19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2010, 3:37

Post autor: Majkel19 »

Czytałem na forum że można sprawdzić czy wina uszczelki. Rozgrzałem silnik odkręciłem powoli korek od zbiorniczka i sprawdzałem czy robią się bomble. ale nic i tak przez 15min silnik chodził i nic płyn się nie podniósł wszystko w normie. Czasami jak zaświeci mi się kontrolka od płynu w czasie jazdy to się zatrzymuję, gaszę silnik i odkręcam korek od zbiorniczka i wtedy płyn się podnosi do góry. Zakręcam i jadę dalej :) ubytek mam raz na jakieś 2-3 tygodnie kiedy sie kontrolka zaświeci. odpowietrzam i ilość płynu wzrasta i jadę dalej a dolewam raz na jakieś 2-3 miesiące kiedy jest już na prawdę mało i odpowietrzenie nic mu nie da. A Wentylator nawet nie drgnie!?
T
TAJGER77
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:21

Post autor: TAJGER77 »

i pytanko gdy odkręcisz korek zbiorniczka wyrównawczego czy pieni się płyn
Awatar użytkownika
Majkel19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2010, 3:37

Post autor: Majkel19 »

nie. nie pieni się. Jak odkręcam na rozgrzanym silniku zbiorniczek to najpierw leci powietrze a później płyn. ale to jest normalne.
T
TAJGER77
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:21

Post autor: TAJGER77 »

szczerze bardo dziwny przypadek musiał bym to zobaczyć
Awatar użytkownika
Majkel19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2010, 3:37

Post autor: Majkel19 »

Pompa wody odpada bo nowa i oryginalna! zbiorniczek z korkiem nowe, pod komputerem był sprawdzany i zero błędów ;| termostat odpada czujnik temperatury odpada bo szybko się nagrzewa ;) Układ cały sprawny, wszystkie rurki sprawdzone. Tylko dziwi mnie bardzo ten wentylator. Jak to jeden Pan pisał że w 1.4TDI rzadko się załącza. W lato miałem przypadki takie że odpaliłem samochód a tu zaraz wentylator się włączył na 0stopni ;| rozkładam ręce już przy tym układzie ;| Jeżeli miał ktoś podobny przypadek to proszę o informację jak naprawić.
Awatar użytkownika
maateuszsz
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 06 maja 2014, 20:10

Post autor: maateuszsz »

Witam,

Jak się rozwineła sytuacja? Bo mam bardzo podobnie. Tylko jak jade do 2tyś obrotów to jest gitara i praktycznie nic sie nie dziej (sporadycznie ewentualnie) ale za to jak się włączy turbo to chwila moment i wywala brak płynu. po odkreceniu korka schodzi ciśnienie i sytuacja wraca do normy. NA wolnych obrotach bąbelków nie ma ale na wysokich przy odkreconym to wali bąble takie ze az płyn wywala. obstawiacie uszczelke?

Pozdrawiam.
Prawdziwa przyjemność z jazda zaczyna się w tedy kiedy kończy się ekonomia
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Na bank uszczelka albo pęknięta głowica.
Lenistwo drogą do postępu
M
Michal_1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:27

Post autor: Michal_1 »

Kolego sprawdź sobie połączenie rurek metalowych co wchodzą do ściany grodziowej, przykręcone na środku imbusem (lubi sobie tam podkapywac), następna sprawa to chłodnica spalin lubi zrobić się malutkie przepalenie i tam podcieka płyn potem jak go odpalasz to go wyrzuca w wydech i nie musi być białego dymu, przerabiałem to w Touranie.
Co do pęknięć głowic w 1.4 TDI to się jeszcze nie spotkałem są one bardzo pancerne takie same jak w 1.9 Tdi.
Następna sprawa wentylator nie ma ci się prawa wlonczyc jak jest zimny silnik (oprócz włączonej klimy) jak tak sie dzieje to głupieje czujnik tem. lub moduł wentylatora który jest w środku obudowy silniczka a jeśli są dwa wiatraki to w tym większym.
Wentylator ma dwa stopnie prędkości przy jak się nie myle to 95 i większa prędkość przy 100.
A co do uszczelki jak tyle powymieniales i dalej to samo to jedziesz do naprawdę dobrego mechanika i sprawdzasz takim małym urządzeniem (polega na zabarwianiu sie płynu) czy dostają ci się spaliny do układu chłodzenia lak taki specjalny płyn zabarwi się na niebiesko to wydmuchana a jak zostanie bez zmian to szukaj tak jak ci pisałem wyżej.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kamil95
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 18 lis 2013, 20:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: kamil95 »

uszczelke pod głowicą możesz sprawdzić specjalnym urządzeniem mierzącym kompresje na silniku
i radził bym ci sprawdzić termostat
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Akurat badając kompresje nie wyjdzie małe uszkodzenie uszczelki. najpewniej to jak pisze kolega wyżej test na obecność spalin w zbiorniczku.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
kamil95
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 18 lis 2013, 20:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: kamil95 »

a czy kopci ci auto?
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”