Mam polo 1.2 z 2003r w którym brak kompresji na wszystkich cylindrach. Autko miało małą stłuczkę w której uszkodzona była lekko miska olejowa i odkręcona śruba z kółka wału korbowego. Samochód od miesiąca stoi u mechaniorów i nie wiedzą za co się wziążć. Znaki na wałkach sprawdzone-ok. Proszę o propozycje co może być uwalone.
dziewne ze nie ma cisnienia na kazdym cylindrze
moze zle mierza badz maja skopane urzadzenie
wazne by robic to na zimnym silniku
i dziwi mnie takaze fakt ze po stłuczce to sie stało,co mam miska do braku kompresjii :?:
Kolego cudów nie ma. Trzeba pokręcić wałem i zobaczyć, czy obraca się wałek rozrządu. Jeżeli się obraca,to trzeba szukać dalej do zaworów, a jeżeli się nie obraca to już znalazłeś :vinsent:
Jeden z pracowników warsztatu stwierdził,że jeżeli nie będzie ciśnienia oleju to również nie będzie ciśnienia na cylindrach. Twierdzi również,że smok pompy olejowej mógł ulec pęknięciu Nie wiem czy tak może być bo jestem laikiem w tych sprawach.
Ciśnienie oleju nie ma nic wspólnego z kompresja w cylindrach. Ciśnienie oleju odpowiada za smarowanie wszystkich elementów silnika w tym gładżi cylindra i pierścieni tłokowych. musiał byś zatrzeć silnik żeby jedno miało coś wspólnego z drugim. Jeździłes z ta rozwalona miską? Tak czy inaczej przywrócenie ciśnienia oleju nie przywróci magicznie ciśnienia w cylindrach. Jeśli rzeczywiście nie ma ciśnienia w cylindrach a nie jest to tylko chwyt mechanika to trzeba ściągać głowice żeby się czegoś dowiedzieć innej opcji nie ma
właśnie to robię i odstawiam do innego. Liczę, że ten okaże się bardziej znający się na rzeczy. O spostrzeżeniach fachowca dam znać jak będzie wiadomo coś nowego. Kol. pytał o miskę, otóż uległa wgnieceniu podczas feralnej stłuczki. Od tamtej pory samochód nie 'chodzi".