Jako użytkownik 6N2 od niespełna roku powiem tak:
Przy zakupie - aby przód nie był kiedyś tam gdzie środek, ale to jak w każdym aucie... Zwaracaj uwage z przodu szczególnie czy są orginalne kxeonony i spryskiwacze, ich brak lub zamienniki mogą świadczyć o burzliwej historii autka. O bezwypadkowości tych przecinaków wskazować mogą dobrze czerwone pasy bezpieczeństwa. Osobiście radziłbym unikać egzemplarzy po ,,tjuningu''. A tak to raczej to samo co przy zakupie każdego innego używanego samochodu.
Co do awaryjności, ciężko mi coś powiedzieć, bo mam samochód z stycznia 2000 (wrzeczywistości złożony w 1999) dopiero od niespełna roku. Przez ten czas to jak narazie robiłem standarty, czyli wymiana silnika wycieraczek oraz rozrusznik. Koszt regeneracji tego drugiego 250 zł - nie odpuszczało sprzęgiełko. Silnik wycieraczek jakieś 120-150 zł. A tak to narazie tyle... Fakt że trafiłem egzemplarz z Szwajcarii (rzeczywisty przebieg 120kkm) po przytarciu boku, bez żadnego zbędnego tjuningu, założone tylko fajne alumy i sportowy wydech remusa.
Spalanie... cięzki temat, w zależności od nogi, jak jeździ nim ma kobieta, to na baku robi około 500-550 km. Jak ja przy nieżałowaniu sobie, to około 350-400 km (w cyklu mieszanym). Średnio zalewam około 40 litrów.
Generalnie zależy czego oczekujesz od auta, ale samochód super, niepozorny mały samochodzik, co naprawde ma odejście. A jak jeździsz grzecznie to nie puści z torbami, a jak chcesz depnąć to potrafi zadziwić.
Osobiście bym celował w droższe egzemplarze, w okolicy 20 tyś pln. Fakt że na alledrogo nie ma tego zbyt wiele i lepiej zapolować na coś konkretnego, bo ,,bezwypadkowego'' to łatwo trafić. Dodam tez iż do wczoraj na allegro wisiał dośc ładnie i sensownie sie prezentujący GTI-k z Gdańska moze jeszcze raz się pojawi... Poprostu moim zdaniem jest on wart obejrzenia. Link to niego:
http://www.allegro.pl/item617276238_vw_ ... ideal.html