[6R] Dołożenie świateł do jazdy dziennej - DRL

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
sPoOn
Początkujący
Początkujący
Posty: 173
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

[6R] Dołożenie świateł do jazdy dziennej - DRL

Post autor: sPoOn »

No ok. Ciągle mnie ten problem nurtuje, a użytkowników 6R coraz więcej na forum, więc może coś razem wykombinujemy :)
Jak już nieraz mówiłem, przy zamówieniu nie zażyczyłem sobie o zgrozo świateł do jazdy dziennej, co kosztowało grosze.
Niestety dołożenie ich teraz wydaje się nie lada problemem (brak odpowiednich wiązek). Może jednak da się to jakoś obejść i zrobić to samemu lub z pomocą elektryka, z pominięciem ASO?

Jeśli podobnie jak ja macie światła przeciwmgielne w zderzaku bez świateł do jazdy dziennej to pierwszym krokiem jest zakup dwudzielnych reflektorów, ponieważ jest osobna żarówka do przeciwmgielnych i osobna do DRL. Samo zakupienie takich reflektorów to żaden problem, sporo tego nawet na allegro.

Ok ale co dalej? Rozumiem, że na końcu trzeba by było to jakoś zaprogramować przy pomocy kabelka ale to już pikuś.

Najgorsze jest to, jak to cholerstwo podłączyć do zasilania. Przy wielu kompletach do montażu jakichś śmiesznych ledów do jazdy dziennej są jakieś urządzonka, dzięki którym można to jakoś podłaczyć do aku i jednego z kabelków od świateł mijania i wtedy jakiś tam ichni sterownik powoduje, że po włączeniu zapłonu światła do jazdy dziennej się zapalają, a gasną przy włączeniu świateł mijania. Może dałoby się to jakoś tak zrobić?

W sumie to pytanie nie tylko do właścicieli 6R. Na forum na pewno jest wielu doświadczonych ludzi, którzy być może robili podobne rzeczy. Ja za to jestem totalnym laikiem w tych sprawach ale zawsze ciągnie mnie do takich kombinacji :) Dziś jechała za mną czarna polówka taka jak moja ale z DRL i cholernie mi się to podobało :)

Dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Franek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Franek »

Warto by to podlaczyc w sposob orginalny moge podeslac schemacik o ile twoj BCM darade z obsluga
***Chip Tuning***Dpf***Elektronika samochodowa***

Aktywacja testu wskazówek tak jak w GTI

-końcówka wydechu GTI
-gril hoghline
-led tablicy rejestracyjnej
-tempomat
-MFA
-parktronic ori. -kierownica multifunkcyjan
Awatar użytkownika
sPoOn
Początkujący
Początkujący
Posty: 173
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sPoOn »

A podeślij jak możesz :) Widzę, że coraz więcej ogarniętych ludzi z 6R się tu pojawia, fajnie :)
Awatar użytkownika
Franek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Franek »

Co do montażu świateł dziennych w polo są cztery opcje:
1.Jeśli auto ma mieć zamontowane tylko światła dzienne bez halogenów
2.Jeśli auto mam mieć światła dzienne i halogeny (lub posiada już halogeny)
-jeśli posiada już same halogeny bez doświetlania zakrętów wtedy może być konieczna zmiana kodowania lub ewentualnie przerobienie instalacji .
3.Ostatnia opcja to montaż xenonów z dziennymi led ale ta opcja to kwota jakichś 4500zł gdzie same lampy to koszt około 2000zl + poziomowanie około 1000zł no i jeśli nie posiada się spryskiwaczy reflektorów to doliczyć trzeba jeszcze jakieś 1000zł
Jest jeszcze ostatnia opcja:
4.Jest to montaż dziennych led wklejane są one nad maskownica halogenów (oryginalne akcesorium VW)
***Chip Tuning***Dpf***Elektronika samochodowa***

Aktywacja testu wskazówek tak jak w GTI

-końcówka wydechu GTI
-gril hoghline
-led tablicy rejestracyjnej
-tempomat
-MFA
-parktronic ori. -kierownica multifunkcyjan
Awatar użytkownika
sPoOn
Początkujący
Początkujący
Posty: 173
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sPoOn »

Hm no właśnie najlepiej by było zrobić to jak w oryginale z fabryki. Mam halogeny z doświetlaniem zakrętów. Jak to wtedy zorganizować?

Te dokładki ledowe od VW widziałem ale niezbyt mi się to podoba... takie dołożone na siłę, trochę jak chińszczyzna.
Awatar użytkownika
Franek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Franek »

Jesli masz juz halogeny to wystarczy dociagnac po jednym przewodzie do kazdego znich wpiac je w BCM zakdowac i po klopocie no i oczywiscie wymienic halogeny na halogeny z dziennymi.

oferuje wszelkie dokladki lub wykonanie instalacji do vw/audi
***Chip Tuning***Dpf***Elektronika samochodowa***

Aktywacja testu wskazówek tak jak w GTI

-końcówka wydechu GTI
-gril hoghline
-led tablicy rejestracyjnej
-tempomat
-MFA
-parktronic ori. -kierownica multifunkcyjan
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Franek, a ogarniasz wiązkę do Polo 6R w celu zamontowania bixenonów z ledami?
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
Franek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Franek »

Tak ale do wykonania takiej wiazki musze wiedziec dokladnie jakie masz wyposarzenie w aucie czy masz dzienne plus halogey z doswietlaniem po drugie czy chesz wymieniac bordnetz (mozna to zrobic bez wymiany bordnetzu jeden minus to taki ze niebedziesz mogl blyskac dlugimi przy wylaczonej stacyjce ale to zbedna) nastepnie czy masz spryskiwacze rflektorow bo do wiazki mozna dolesc kabel do pompki i do czujnika poziomu plynu i ostanie czy chesz tez miec automatyczna regulacje zasiegu swiatel. dokladam wlasnie w swoim polo xenony oczywiscie robie wszytko ori.

ps.zamowilem sobie licznik od GTI
***Chip Tuning***Dpf***Elektronika samochodowa***

Aktywacja testu wskazówek tak jak w GTI

-końcówka wydechu GTI
-gril hoghline
-led tablicy rejestracyjnej
-tempomat
-MFA
-parktronic ori. -kierownica multifunkcyjan
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

No z bordnetzem jest ciężko. Jedynie ASO zostaje w zasadzie. Chciałbym zamotywać to bez poziomowania, bez bordentza. Ale żeby działał bixenon oraz LEDy w pozycji dziennej jaki i postojowej (przygaszone) jak to ma miejsce w oryginalne. Co do migania długimi, to wiem również, że podczas jazdy na LEDach też nie mignę, ale to też za bardzo mi nie przeszkadza. Mam dzienne i halogeny oraz spryski. Jaki koszt takiej zabawy?

PS. Licznik od GTI fajna sprawa, sam sobie taki już wcześniej sprawiłem ;).
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Aoox,a ile taki nowy licznik kosztuje?
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Trochę nam się OT robi, ale już odpiszę. Ja dałem 700 PLN z przesyłką do Polski, bo zamawiałem od gościa z Czech, który ma dostęp do fabryki Continentala. Produkują tam te liczniki jak i nawigacje RNS 510. I sprzedaje je prosto z taśmy, pomijając VW.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Dzieki za info.
Awatar użytkownika
sPoOn
Początkujący
Początkujący
Posty: 173
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sPoOn »

[quote=""Franek""]Jesli masz juz halogeny to wystarczy dociagnac po jednym przewodzie do kazdego znich wpiac je w BCM zakdowac i po klopocie no i oczywiscie wymienic halogeny na halogeny z dziennymi.

oferuje wszelkie dokladki lub wykonanie instalacji do vw/audi[/quote]

O to brzmi całkiem sensownie. Co do nowych reflektorów to wiem, że musiałbym wymienić no ale a z tym nie ma problemu.
Problem jest jedynie z montażem, bo ja totalnie się na tym nie znam, w sensie elektryki ;) Nie znasz może kogoś, kto byłby w stanie mi to zrobić w Trójmieście? Ewentualnie skoro Ty się trudnisz takimi rzeczami to bylibyśmy w stanie się jakoś dogadać, bo ze Szczecina do Trójmiasta to w zasadzie nie tak daleko :)

Pozdro!
Awatar użytkownika
Franek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Franek »

Witam wszytskich by wycenic montaz xenonow do Polo musze wiediec:
-czy wasze auta maja juz halogeny skretne z dziennymi czy same dzienne lub same halogeny istotne czy skretne
-czy checie miec poziomowanie
-czy checie robic to zwymiana Bordnetzu
-czy chcecie miec spryskiwacze reflektorow/kontrolke plynu do spryskiwaczy
-czy macie lampy na H4 czy na dwie H7


ps:
dostepne sa wizki do doposazenia w Tempomat i MFA oraz multifunkcyjna kierownice wraz zinstrukcja moztazu.
***Chip Tuning***Dpf***Elektronika samochodowa***

Aktywacja testu wskazówek tak jak w GTI

-końcówka wydechu GTI
-gril hoghline
-led tablicy rejestracyjnej
-tempomat
-MFA
-parktronic ori. -kierownica multifunkcyjan
h
hulek
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39

Post autor: hulek »

W temacie halogenów przeciwmgielnych i świateł do jazdy dziennej (DRL/TFL) ja mam odwrotnie niż autor tego wątku. Otóż mam zamontowane w zderzaku dwudzielne reflektory (1) na na poniższym zdjęciu - ale w specyfikacji auta wyrażnie jest napisane światła do jazdy dziennej TAK, halogeny przeciwmgielne - brak.

Obrazek

W obu gniazdach, widzę, są żarówki, tyle że ta włożona do gniazda halogenu nie wygląda na halogenową, ale świeci!. Całość (żarówka DRL i lewa w części halogenowej) włączają się razem tylko jako światła do jazdy dziennej. /.Przy próbie włączenia przeciwmgielnych (wyciągnięcie przełącznika świateł do góry) świeci tylko tył. Spróbuję to rozebrać, żeby zobaczyć jak to jest okablowane, ale ciekaw jestem czy to jest nie jest przypadkiem kwestia li tylko wstawienia normalnej halogenowej żarówki i zmiana kodowania, żeby mieć przeciwmgielne (na czym mi niespecjalnie zależy) ale i statyczne doświetlanie zakrętów (na czym już bardziej, bo akurat BCM jest w wersi 087 i obsługuje doświetlanie).

Niestety rozebrałem to i już wiem, że VW nie daje niczego za darmo. Żarówka którą niby widziałem wcześniej była tylko refleksem tej od świateł dziennych. Prawda jest taka, że jeśli specyfikacja twojego samochodu mówi, że nie ma świateł przeciwmgielnych to znaczy, że ich tam nie ma n 100%. Nie próbuj także szukać tam zapomnianego kabla. Reflektor i owszem jest ale gnizada halogenu w nim nie ma (reflektor wygląda tak, jakby na pewnym etapie produkcji przerwano jego obróbkę i gniazdo na halogen, choć opsiane na obudowie, nie zostało wycięgte).

Oznacza to, że żeby mieć halogeny (pal sześć), ale doświetlanie zakrętów trzeba kupić: dwa pełne halogeny z DRL, okablowanie i zapewne przełącznik świateł mijania. Chyba sobie odpuszczę ten temat.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2012, 9:05 przez hulek, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”