Proponuję abyśmy w tym temacie pisali o wadach jakie trapią nasze 9n-ki :-D
Wady wg mnie:
-padające silniczki regulacji lamp przednich
-szybkie zużycie tulei tylnych wahacza przedniego
-szybkie "zużycie" mieszka lewarka zmiany biegów
-padające włączniki przy zamku, odpowiadające za oświetlenie wnętrza
-strzępienie się pasów bezpieczeństwa
Ostatnio zmieniony 04 maja 2011, 21:31 przez misiek89, łącznie zmieniany 1 raz.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
- silniki benzynowe: padające cewki zapłonowe
- zużywające się potencjometry silniczków sterujących ogólnie pojętym nawiewem/klimą (V68 od sterowania temperaturą, V154 od zamkniętego obiegu powietrza i dwa inne, których oznaczeń nie pamiętam, bo jeszcze się nie zepsuły - ale pewnie się zepsują).
- psujące się włączniki/czujniki świateł STOP przy pedale hamulca.
Więcej usterek nie pamiętam, za wszystkie trzeba było płacić.
Auto mam rok i jeden miesiąc i z wymienionych usterek nie dotknęły mnie tylko pasy (pierwsze słyszę) oraz tuleje wahaczy... a były też inne, które chyba nie są takimi co występują u każdego. A były to:
- łożysko tylnego koła.
- zawór EGR.
- no i rzecz, którą ciężko nazwać usterką - brudna przepustnica, którą musiałem wyczyścić.
Na całe szczęście prawie wszystkie usterki udało mi się naprawić samemu (tylko łożysko wymienił mechanik za 50zł, a mieszek oddam w ciągu kilku dni/tygodni do wujka - bardzo dobrego tapicera.)
witam kolegów -jestem posiadaczem polo 9n od 5 lat i z częstych usterek to muszę powiedzieć że głównie elektryka tj. cewka 2 razy , czujnik temperatury cieczy chłodzącej , problemy z wiązką elektryczną i może nie związany z elektryką ale bardzo denerwujący problem :falowanie obrotów na biegu jałowym - nie pomogło ani czyszczenie i adaptacja przepustnicy ani wymiana świec , filtrów ani zmiana stacji benzynowej pozdro :hello:
- jazda bokiem - 300zł, 6 pkt karnych
- kilkukrotne przekroczenie dozwolonej prędkości - 500zł, 8 pkt karnych
- stwarzanie niebezpieczeństwa na drodze - 300zł, 6 pkt karnych
[color=#FF0040]Wrażenia z jazdy VW POLO? Bezcenne...[/color]
hej
Mam polo 1.4 tdi 75 koni 2002 od 4 lat u mnie usterki:
-alternator
- zamek drzwi lewych
- tylny spryskiwacz
- wiazka kabli do ABS
- oswietlenie wewnętrzne, podswietlanie tylnych tablic
- Duże problemy z turbosprężarką - wieszają się kierowniczki turbiny na 3,4,5 biegu. Co jakiś czas wpada w notlauf i przechodzi w tryb serwisowy. Turbina do regeneracji. (PS. jeśli ktoś ma jakieś materiały jak wymontować turbosprężarkę proszę o kontakt)
- wymiana tulei wahacza przedniego
- wymiana przegubów zewnętrznych
- zepsuty silniczek od regulacji światła przedniego
Ja bym dodał do usterek:
- obieg wewnętrzny ,a właściwie potencjometr w silniczku regulacji
-rozłączający się przewód do tylnego spryskiwacza (w kilku miejscach )
Inne wady to dostęp do żarówek świateł mijania w TDI-kach i do zbiorniczka z płynem od wspomagania.
ja posiadam Polo od roku i jak do tej pory to co naprawiałem to:
- Akumulator (niespodziewanie padł, po wymianie śmiga cały czas)
- Problem z centralnym zamkiem (na szczęście była to zaśniedziała wtyczka)
- Czujnik temperatury parownika - klimatyzacja
- Oświetlenie wewnętrzne, podświetlanie tylnych tablic
- Lampka bagażnika (jeszcze nie udało mi się naprawić)
- Pompa paliwowa (jednorazowa usterka, nie wymieniałem przestała reagować od tak - dopiero po uderzeniu z góry działa do dziś i mam ją na uwadze)
- Silnik 1.2 12V 64KM - trasa, muli podczas wyprzedzania max. 160km/h z górki, chodź zdaje sobie że jest to auto miejskie to mógłby mieć trochę tej zgrabności kiedy potrzeba.
Poza tym jestem zadowolonym użytkownikiem samochodu. :victory:
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
Witam,
wad całkiem sporo:
- spryskiwacz tylnej szyby martwy
- schodzaca okleina ze srodkowego panelu
- padniete silniczki w lampach
- pokruszony mieszek (05r)
- na luzie silnik żyje wlasnym życiem
- i u mnie nie podswietla radia choc samo radio ładnie swieci
- ceny w serwisie tragedy
1. Plastiki, wszystko trzeszczy jak jadę przez nierówności(ale to powszechny problem w polo)
2. Trudny dostęp do zbiorniczka płynu wspomagania.
3. Mimo, że auto jest z 08r musiałem juz wymienić maglownicę
Ale i tak polecam ten silnik. Jest bardzo ekonomiczny i nawet dynamiczny
Wady wg mnie:
- Jakość plastików w środku, trzeszczą i wycierają się (ale co wymagać od małego auta)
- Spryskiwacz tylnej wycieraczki to jakaś paranoja (umieszczony tak że pryska na pół szyby, po paru latach przestaje działać)
- Ilość miejsca pod maską (mam diesla 1.9 - choćby wymiana żarówek to jest masakra)
- Seryjne radio podświetla się dopiero po zapaleniu świateł (nie wiem czy tak jest w każdym ale u mnie tak jest i przyznam że strasznie mnie to wkurza)
- w 3 drzwiowych polówkach trzeba uważać na uchwyt kubka (oczywiście gdy jest otwarty) przy wsiadaniu pasażera do tyłu (siedzenie opiera się na uchwycie) - chyba za bardzo się czepiam ale takie szczegóły najbardziej przeszkadzają
Ostatnio zmieniony 22 sie 2012, 14:19 przez kileros3, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja się powtórzę jak moi poprzednicy:
- szybko zużywają się tylne tuleje przednich wahaczy,
- padające cewki zapłonowe,
- często zapychająca się dysza tylnego spryskiwacza,
- szybko wycierający się mieszek dźwigni zmiany biegów,
- łatwo rysujący się górny środkowy panel.