[86c2f] temperatura silnika 1,4D - jaka

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

o
onaro
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 18 maja 2011, 23:07

[86c2f] temperatura silnika 1,4D - jaka

Post autor: onaro »

Witam
czy orientuje się ktoś, jaką temperaturę powinien utrzymywać silnik diesla w polo o pojemności 1,4. W moich dwuch polówkach ta temperatura jest ciagle na poziomie 70 stopni. Słyszałem, że diesla najlepiej pracują utrzymując 90 stopni. Jaka jest prawda ? Jesli jest to 90 stopni to czy znaczy to, że termostat jest u mnie uszkodzony ?
pozdrawiam
Awatar użytkownika
suchyshreek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 30 sty 2011, 13:45
Lokalizacja: Ok. Elbląga

Post autor: suchyshreek »

cały czas masz te 70* ? Nawet po przejechaniu tych np 10km? Skoro tak no to termostat a przewody które idą do chłodnicy są gorące?
..::: Zabawa dopiero się zaczyna :::.. d(^^)b

Obrazek
t
tomasbw
Początkujący
Początkujący
Posty: 106
Rejestracja: 21 paź 2009, 13:00

Post autor: tomasbw »

każdy silnik ma mnieć 90*C
o
onaro
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 18 maja 2011, 23:07

Post autor: onaro »

jak pochodzi na jałowym z 15 minut, to temperatura wzrasta do 100 i włancza się wentylator, który obniża temperaturę do 75 i tak w kółko ....
Przewody gumowe sa gorące ale nie mają na bank 90 stopni ....
t
tomasbw
Początkujący
Początkujący
Posty: 106
Rejestracja: 21 paź 2009, 13:00

Post autor: tomasbw »

Do wymiany termostat
Awatar użytkownika
czmc
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 604
Rejestracja: 30 maja 2010, 21:46
Lokalizacja: Zamość/Lublin

Post autor: czmc »

albo dobrze odpowietrz układ chłodzenia
Moje byłe POLO]
Obrazek
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

To ciekawa przypadłość, 3 razy wymieniałem u mnie termostat, jeden po drugim a efekt taki sam.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

czujnik pany ;) teraz robią takie zamienniki czujników że szkoda gadać;/ też przerabiałem ten temat, czujników garść i zawsze co innego :D teraz mam orginał ze szrotu i pokazuje dobrze, a przeleciało ich sporo:D
t
tomasbw
Początkujący
Początkujący
Posty: 106
Rejestracja: 21 paź 2009, 13:00

Post autor: tomasbw »

Zobacz czy jest ciepły wąż do chłodnicy i z. Wąż z chłodnicy musi być letni, sama chłodnica też. Jeżeli nie to termostat do wymiany (to że nowy nie znaczy, że dobry, są zamienniki różnej jakości). :grin:
R
Romuss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 13 kwie 2009, 23:02

Post autor: Romuss »

Witam.Również stwierdzam w moim Polo 1,4D,że temperatura wychodzi zawsze nieco powyzej 70 gradusów..Jednak ostatnio jak jechałem w korku w upalny dzień przez miasto ,to wskaznik temperatury zaczął przekraczać 90 stopni.Jednak stwiedzam,że taka temperaturato u mnie rzadkość.Może te diesle tak mają mieć?Chociaz zmienialem raz zegary to i tak wskazania temperatury sie nie zmieniły.Muszę jeszcze przyuważyć ciepłote tych węży z płynem chłodniczym..
o
onaro
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 18 maja 2011, 23:07

Post autor: onaro »

właśnie kiedy stoją w korkach w dośc ciepłe dni i silnik sie nagrzewa i załużmy sięgnie temperatury 90 stopni, do praca silnika staje się przyjemna. W sensie cicha, płynna, jak gdyby wchodził w jakis inny tryb pracy - ale miłej dla ucha. Dlatego się właśnie zastanawiam czy one jednak nie powinny pracowac w 90 stopniach ...
u mnie chłodnica gorąca .... !

Więc wymieniam termostat ....
b
bartini6
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 gru 2010, 16:33
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: bartini6 »

ja mam taki sam problem z temperaturą ostatnio zrobiło się dość ciepło i czasem dochodzi do połowy skali. ale raz stałem w korku i temperatura skoczyła mi na 110 i zonk... wentylator się nie uruchomił. wie ktoś który kabel jest od wentylatora to go zewrę i sprawdzę czy dziala
R
Romuss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 13 kwie 2009, 23:02

Post autor: Romuss »

Jeszcze raz wskocze w temat.Chodzi mi po głowie myśl,żeby od wentylatora wyprowadzic jakaś swietlną kontrolkę informującą o jego chwilowym działaniu.Nie zawsze w hałasie ulicznym da sie zauważyć szum wlaczonego wentylatora- ot tak dla sprawdzenia częstotliwości i momentu jego włączania,co pozwoli skojarzyc to ze wskazaniami termometru.Czy ktos to spotkał w pojazdach?
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

Romuss, banał takie coś zrobić...równolegle z wentylatorem podłączasz kabel i przeciągasz go kabiny. Do tego kabla lutujesz rezystorek 1kOhm i diode LED lub od razu diodę LED na 12V.
b
bartini6
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 gru 2010, 16:33
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: bartini6 »

mógł by ktoś napisać który kabel jest od uruchamiania wentylatora??? zależy mi na szybkiej odpowiedzi bo nie wiem jak to sprawdzić to moje pierwsze auto i jak narazie sie wszystkiego uczę więc prosze o wyrozumiałość
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”