Niska temperatura płynu chlodniczego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
piotrek18ony
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 04 maja 2009, 14:17
Lokalizacja: Nysa

Niska temperatura płynu chlodniczego

Post autor: piotrek18ony »

Witam . Posiadam Vw Polo II 1.3 benzynka+lpg. Otoz mam nastepujacy problem. Wskaznik temperatury działą jakos dziwnie. Autko musi bardzo dlugo byc zapalone zeby temperatura skoczyla do 70 stopni i wtedy to wlacza sie wentylator. Autko pali bardzo duzo gazu okolo 12l i podejrzewam ze ta niska temperatura moze byc tego przyczyna. Macie jakies sugestie co zrobic ?? PROSZE o ODP
m
mario1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:04

Post autor: mario1987 »

hmmm 70 stopni to typowy objaw dla uszkodzonego termostatu, ale jesli wentylator się zalacza :scratch:
zobacz czy węze dochodzące do chlodnicy sa cieple czy zimne ew. odpowietrz układ
p
piotrek18ony
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 04 maja 2009, 14:17
Lokalizacja: Nysa

Post autor: piotrek18ony »

Musze powiedziec ze termsotat jest dobry bo byl sprawdzany. Weze rowniez sa cieple gdz dojdzie do 70 stopni. No i wtedy wentylator sie wlacza a powinien chyba przy 80 albo i wiecej. A czujnik temperatury __ zalezy cos od niego. Jaka macie normalnie temperature w waszej Polowce
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Kiedyś widziałem na forum informację stosownie sprawdzenie czujników temperatury (zależność temperatura/opór) nie mogę odnależć tego, jak ktoś wie to proszę zapodać, i odrazu piotrek18ony sprawdzi u siebie :)
m
mario1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:04

Post autor: mario1987 »

temperatura optymalna dla pracy silnika to 90 stopni. wentylator załacza sie przy ok 95 stopniach.
Awatar użytkownika
Banan
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 24 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Banan »

Ja bym na Twoim miejscu wymienil czujniki - czarny i niebieski ktore sa na króćcu :) Ja mialem to samo i pomogło :)

Na szrocie takie czujniki dostalem za jakies 5zl za komplet :)
m
michall
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 06 kwie 2009, 12:08
Lokalizacja: Brzeźnica / Dębica

Post autor: michall »

Witam,
mam pytanie odnosnie tej temperatury. Jaka macie temp jadac caly czas okolo 90/100?
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

U mnie przy takich predkosciach wskazówka jest delikatnie ponizej 90*C
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
p
piotrek18ony
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 04 maja 2009, 14:17
Lokalizacja: Nysa

Post autor: piotrek18ony »

Taka niska temperatura moze miec zwiazek z duzym spalaniem ?? bo autko pali naprawde wiele jak an ten silnik :D
m
mario1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:04

Post autor: mario1987 »

piotrek18ony tak poniewaz silnnik pracuje na ssaniu
Awatar użytkownika
b5t
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:12
Lokalizacja: Lublin / Toruń
Kontakt:

Post autor: b5t »

miałem podobny problem jak kolega.

wymień czujnik, ponieważ w zależności od temperatury uzyskuje odpowiednią rezystancję. jeżeli jest zbyt stary/uszkodzony nie jest miarodajny.

edit: w zależności od rezystancji zmienia się również spalanie/podaż paliwa (silnik na prawdopodobnie pracuje na ssaniu).
Obrazek
r
r-tea
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 30 kwie 2009, 0:26

Post autor: r-tea »

Jeśli przy 70 stopniach załącza się dmuchawa to na pewno zegar źle pokazuje temperaturę, co oznacza, że czujnik jest do wymiany. Z tego co pamiętam na zegary jest ten niebieski, ale nie jestem pewien. Miałem to samo i wymieniłem obydwa. Zegar po 2 miesiącach znowu zaczął pokazywać głupoty (pewnie przez to że to jakiś tani zamiennik był) ale przynajmniej spalanie spadło. Przy wymianie trzeba uważać bo chłodziwo wypłynie. Najlepiej spuścić płyn z dolnego węża przy chłodnicy. Koszt jednego czujnika o ile dobrze pamiętam to 30 zł.
POLO 86C/2F
1.3 3F w nadwoziu Stelilheck (po swapie)
p
piotrek18ony
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 04 maja 2009, 14:17
Lokalizacja: Nysa

Post autor: piotrek18ony »

Wielkie dzieki za podpowiedzi :D Jutro biore sie za wymiane tych czujnikow :D Jaki efekt to przyniesie napisze na forum.
Pozdro :)
Awatar użytkownika
marcintju
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 4:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: marcintju »

oba te czujniki to termistory i charakteryzują się taką samą rezystancją, czarny jest od zegarów, niebieski od ECU.
p
piotrek18ony
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 04 maja 2009, 14:17
Lokalizacja: Nysa

Post autor: piotrek18ony »

Mam nadzieje ze to zalatwi problem :D a czujniki chyba nie sa drogie takze wymienie obydwa
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”