Pompa paliwa - tylko która?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

Pompa paliwa - tylko która?

Post autor: Anonymous »

Witam, o ile dobrze rozumiem w 86c2f 1043ccm benz są dwie pompy paliwa:
- jedna w zbiorniku,
- druga zewnętrzna poza bakiem.

I teraz tak. Gdy przekręca się kluczyk jeszcze przed uruchomieniem silnika normalnie słychać krótką pracę pompy.
I moje pytanie brzmi: której pompy? Bo właśnie ten odgłos jest cichszy niż zawsze, jakby przyduszony. Więc obstawiam, że to z nią jest problem. Czy to jest ta zewnętrzna? Zanim wystąpił ten problem miałem wrażenie, że zewnętrzna pompa wydaje jakby "świszczenie". Dałem radę przejechać może 50m zanim padła całkiem (ahh ta mina kierowcy autobusu za mną - bezcenna).
Dodatkowo chciałbym zapytać gdzie w tym aucie znajduje się filtr paliwa.
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Z tego co wiem chodzą na raz obie pompy bo są zasilane z tego samego obwodu. Możesz odłączyć na próbę kostkę zasilania tej zewnętrznej i posłuchać tej w zbiorniku. Filtr paliwa jest zaraz przy pompie zewnętrznej koło kola.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

sprawdziłem na schemacie - dokładnie tak jak pisze jaro, pompy chodzą razem.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Dzięki.
Jeszcze jedno czy muszę spuszczać paliwo, żeby wymienić którąkolwiek z nich?
Samochód stoi prawie w centrum miasta, wolałbym nie robić takich rzeczy na oczach przechodniów, a akurat dotankowałem na stacji :(
Jako że mam w prawku wbite C+E z automatu dostałem też B+E, więc próbowałem dziś załatwić jakąś przyczepę lawetę, ale krzyczą sobie 120 zł za wypożyczenie na 24h, trochę za dużo. Ewentualnie go zholuję, tylko nie chcę nikogo angażować za bardzo. Wiem jak cenny jest czyjś czas.
Awatar użytkownika
raadek1990
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 355
Rejestracja: 07 lip 2010, 11:26
Lokalizacja: okolice lublina

Post autor: raadek1990 »

daj komus 20zl na flaszke niech cie sciagnie linka ;)
a paliwa raczej nie trzeba spuszczac :bb:
renault19 chamade>peugeot306>polo>leon>golf - nigdy wiecej francuza :D
Obrazek [url=http://imageshack.u
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Paliwa nie trzeba spuszczać, do pompy w zbiorniku dostaniesz sie wyjmując kanapę, a zewnętrzną, z kanału ale z gleby też się da. Jak by co to mam zewnętrzną.
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Przy odłączeniu tej zewnętrznej przydają się zatyczki do zapchania wężyków i wtedy dużo nie pocieknie. Ja np. zatkałem mały wężyk zatyczką od pióra taką owalną, a grubszy korektorem i można spokojnie robić :)
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Jakbyś był zainteresowany to mam nową pompe paliwa zew. Kupowałem własnie do 1.0. OKazalo sie ze w mojej starej byly tylko kabeli uszkodzone, wiec nowej nie zakladalem.
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Cześć.
Zapomniałem odpisać na ten temat.
Filtr paliwa był całkowicie.. zasyfiony.
Jakiś paproch dostał się do pompy i nie chciała zassać paliwa.
Trzeba było wziąć auto na hol i zaskoczył..
Tak się zdarzyło 2 razy, więc dbajcie o swoje filtry ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”