Sprawdziłem całe forum i niestety nie znalazłem Wszych opini o spalaniu gazu w samochodach VW POLO. Interesuje mnie głównie silnik 1.4 75KM 16V (polo z 2003r). Zamontowałem instalacje KME sekwencyjną i mam problem ze zbyt dużym spalaniem...a może tyle powinno być? Montował to dobry fachowiec cieszący się dobrą renomą. Początkowo paliło autko 14 l (miasto) i po wymianie dysz wtryskiwaczy gazu (ze średnicy 2.0 na 1.7) spala po mieście 12,5 l (z włączoną klimatyzacją). Auto stało się też bardziej dynamiczne. Warto zaznaczyć,że kierowca nie ma ciężkiej nogi. Wymieniłem również filtr powietrza. Na trasie przed założeniem mniejszych dysz spalał 9.3 l/100 km. Zastanawiam się jeszcze nad wymianą świec - co prawda nie odczuwam żadnych szarpnięć ale profilaktycznie zrobię to bo nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał. Gazownik mówił,że autko powinno zamknąć się w 10l więc jeszcze chciałbym znaleźć przyczynę. Czy pojawiają się Wam jakieś sugestie co to może być? Ile spalają gazu Wasze auta?
Faktycznie coś dużo łyka. A jak jest na benzynie . Bo ten silnik powinien przy normalnej jeździe łykać od 5,5 (tryb niemiecki emeryt ewentualnie trasa) do 7 max 8. 10 to już ostre ciśnięcie ,to są wyniki na benzynie na gazie odpowiednio 20 - 30 % wiecej.
Generalnie na benzynie, na trasie ten silnik spalał mi 6.2-6.5 litra. Po mieście 8-9 litra. Dobrze byłoby jakby inni użytkownicy wypowiedzieli się też ile spalają ich auta z tym silnikiem w gazie. Może taka specyfika silnika,że gazu spala tyle?
To coś jest zrąbane w ustawieniach lub przy montażu możesz podać jak to instalacja (typ i marka). Nawiasem mówiąc wystarczy że sygnał jest nie z tej sondy lambda lub pomylone ,ewentualnie źle ustawione. Gdyby problem był z zapłonem fakt palił by wiecej ale to dało by się wyczuć że silnik przerywa. Sprawdź filtr powietrza.
Instalacja KME Diego, wtryskiwacze magicjet - tylko te udało się zmieścić pod górną osłoną silnika. Filtr powietrza wymieniłem przed testowaniem. Zrobiłem póki co na nim 400 km. Przed chwilą wymieniłem też profilaktycznie świece na nowe NGK. Stare wyglądają jeszcze dobrze ale póki co chciałbym wykluczyć wszystko. Auto zachowuje się normalnie. Nie gaśnie przy odpalaniu. Wolne obroty trzyma na ~680 (czyli jak na silnik BBY to w normie). Wolne obroty nie falują, nie ma też zadławień podczas przyśpieszania. Może czujnik temperatury silnika? Jutro podłączę VAG-a i sprawdzę jak wzrasta temp. ale nie sądzę,że to byłby on. Może jednak taka jednostka silnika tyle spala? VAG nie wykrywa problemów ze sondą lambdą.
Spalanie nie jest małe ale może się okazać że jak najbardziej poprawne. Gazu spala więcej w litrach silnik. Dorzuciłeś trochę kilogramów na ten malutki silnik przez instalację drugiego paliwa i tak wygląda.
Na jakiej stacji gaz jest tankowany?
W dotychczasowym doświadczeniu z LPG (z 6 lat jazdy i 3 auta) zauważyłem, że różnica spalania gazu z np statiola tzw eternitów bywa ogromna.
Ogólnie jestem przeciwnikiem LPG w takich małych silnikach.
Tankuję różnie. Przy ostatnim kontrolnym tankowaniu wybrałem ORLEN (ta sama stacja). Jakie stacje najlepiej wybierać?. Dzwoniłem dzisiaj do serwisu KME i stwierdzili,że autko może tyle spalać. Problem prawdopodobnie leży w zrobieniu mapy pracy silnika na gazie. Gazownik zrobił coś takiego. Autokalibarcja KME Diego przy nieobciążonym silniku i obciążonym, następnie kazał przejechać 1000km i ponowna kalibracja. W serwisie KME stwierdzili,że przez te 1000 km można spalić zawory i kalibarcję dokonuje się z laptopem podczas jazdy. Po około 2 minuty przy danych obrotach np. 2000, później 2500 itd. Dziwna sprawa,że mój serwisant tego nie robił. Mapa też powinna powstać po zmianie dysz, a tego prawdopodobnie też nie zrobiono.
Dwukrotny wzrost spalania na gazie nie jest normalny 50 % to jeszcze. Ja proponuje ci podjechać do jakiegoś innego warsztatu niech się wypowiedzą ,bo moim zdaniem coś jest skopane.
[quote=""Wolga85""]Dwukrotny wzrost spalania na gazie nie jest normalny 50 % to jeszcze. Ja proponuje ci podjechać do jakiegoś innego warsztatu niech się wypowiedzą ,bo moim zdaniem coś jest skopane.[/quote]
Jaki dwukrotny. Jednostka 1,4 spokojnie w trasie zje 6,5 litra (mój peugeot 206 1,4 lżejszy o 200 kilo od polo spala tyle, po mieście 8 lekką ręką bez klimy) to doliczając 20% wyższe spalanie wychodzi prawie 8 litrów w trasie, prawie 10 w mieście. Doliczysz zwiększone spalanie na klimie i już jakoś strasznie dużo się nie wydaje.
Proszę mnie źle nie zrozumieć. Nie mówię, że spalanie jest poprawne. Raczej, że szczególnie mnie nie dziwi.
Witam. Rowniez mam 1.4 75km w gazie:) moja instalacja to stag 3, reduktor tomaseto alaska, wtryski zolte valteki. Chcialem magicjety, ale mechanik powiedzial ze te sa tansze gdy sie zepsuja, a i tak stwierdzil ze nawet te lepsze padaja po takim samym dystansie jak valteki. Mniejsza z tym:) kazdy ma swoje racje...
Polo spala mi w trasie 7,5-8 l na trasie a w miescie nie liczylem ale na pewno kolo 10l. Mechanik podczas instalacji mowil mi ze jak bede chcial zeby jeszcze mniej spalal to zmniejszy ilosc paliwa na wtryskach ale tym samym polo bylby slabszy, a teraz jazda na gazie niczym sie nie rozni od benzyny, takze i tak oszczedzam:)
Pozdrawiam:)
Dziękuję za informację. Z moich obliczeń właśnie tyle powinien palić co twoja polówka. Gazownik podejrzewa jeszcze sondę lambdę. Obawiam się,że jednak to jest przede wszystkim kwestia prawidłowej regulacji a gazowniki po prostu się nie zna. Orientujesz się może jakiej średnicy masz założone dysze? Wiecie gdzie w rejonie Torunia można znaleźć dobry warsztat co robi dobre mapy gazu?
Silnik 1.4 16V 75 KM BBY na benzynie 5,5 l/100km a na Lpg przy instalacji Sec, reduktor Tomasetto, spalanie przeważnie do 7,5l/100km miasto 50/trasa 50. Na trasie nawet 7,1l/100km.