nie działają pompy paliwa

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
marian
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 210
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

nie działają pompy paliwa

Post autor: marian »

mam pewien problem, przestały w polówce działać dwie pompy paliwa, gdzie szukać przyczyny? gdzie znajduje się przekaźnik pomp paliwa?
(polo 2f, monowtrysk)
Obrazek
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Przekaźnik jak i oddzielny bezpiecznik jest w komorze silnika w podszybiu, koło kasetki z bezpiecznikami. Jeżeli dobrze pamiętam obwód ma kable czerwono-żółte.
Awatar użytkownika
marian
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 210
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: marian »

ok dzięki.. ten przekaźnik i bezpiecznik już sprawdziłem, po włączeniu zapłonu słychać jego (-przekaźnika) pracę tzn załączenie i wyłączenie po paru sekundach, ale w pompach cisza..

czy te dwie pompy mają ten sam obwód, tzn czy są podłączone równolegle? czy to są dwa obwody niezależne?
Obrazek
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Podobno pompy są połączone równolegle. Pozostaje Ci sprawdzić miernikiem/próbnikiem czy przed i po przekaźniku jest napięcie i czy gdzieś nie zanika - może gdzieś coś nie łączy (styki przekaźnika) lub uszkodzony kabelek.
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

sprawdz czy masz podlaczana wtyczke na cewce zaplonowej :crazy: ja zapomnialem kiedys podlaczyc i bylo to samo :crazy:
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
Awatar użytkownika
marian
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 210
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: marian »

cewka jest podłączona bo silnik bez problemu pracuje na LPG.

dziś mając dosłownie kilka chwil sprawdziłem przy samochodzie że: bezpiecznik nad przekaźnikiem się spalił, zmieniałem go ostatnio, może za słaby był? jaki powinien tam być? co dziwne pomimo spalonego bezpiecznika słychać że przekaźnik po przekręceniu stacyjki(włączeniu zapłonu) pracuje

po zdjęciu klapki nad zbiornikiem paliwa, do pływaka i pompy dochodzą 3 kable.. które są odpowiedzialne za pompę które za wskaźnik paliwa?
Obrazek
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

pod klapką:
od pompy jest czerwono-żółty
masa brązowa wspólna

do obwodu pomp jest też podłączone podgrzewanie sondy lambda. Jeśli bezpiecznik był spalony to możliwe, że nie przez pompy a właśnie zwarcie na podgrzewaczu. Zmierz rezystancję niędzy białymi przewodami sondy.
Przekaźnik "pykanie" po przekręceniu na zapłon bo jego elektromagnes jest zasilany ze sterownika. Bezpiecznik do pomp jest na "prądowej" części przekaźnika. Wartości nie pamiętam :niewiem:
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

U mnie jest żółty, czyli 20A jeśli się nie mylę.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”