[6n] nowe poli i dużo pali

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
paranojka
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 sie 2011, 15:31

[6n] nowe poli i dużo pali

Post autor: paranojka »

Witam, jestem nowy na forum, i nowym posiadaczem vw polo III.
Troche o polo:
Silnik 1.0 AER 999cmm, 50KM
Przebiek 135000
Tydzień temu kupiłem to ładne polo, na ćwiartce baku przejechałem 150km, ale było strasznie zamulone, Wyczyściłem świece, wymieniłem przewody WN, wymieniłem kopułkę i wyczyściłem palec. od tego czasu zaczeło dużo palić, teraz na tej samej ćwiartce baku przejechałem 100km. Czyli o wiele mniej. Czy jest możliwe że coś źle podłączyłem np, zle zamontowałem kopułkę? Teraz juz nie jest zamulone.
Czy jest coś co moge sprawdzić lub poprawić żeby znowu mniej paliło?
Doczytałem się ze najlepiej sprawdzic VAG`em, może jest ktoś z lublina i by mi to sprawdził tanio?
p
pawelziom
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 13 maja 2011, 20:50

Post autor: pawelziom »

Sprawdź sondę lambda , ewentualnie wyczyść przepustnicę i przeprowadź adaptację.
p
paranojka
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 sie 2011, 15:31

Post autor: paranojka »

przepustnica wyczyszczona, a co lambdy to niemam mozliwosci sprawdzenia. a kabel do vag bede mial w przyszlym tygodniu.
S
Sako11
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 719
Rejestracja: 16 paź 2009, 11:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sako11 »

Sprawdź czujnik temp cieczy chłodzącej też może dużo palić
Było POLO 6N 1.0 1997r Yellow Bahama

JEST COŚ CO NIGDY NIE UMIERA TO MIŁOŚĆ DO VOLKSWAGENA!!!!!!!!!!!!!

Byłe Moje Polo >>> viewtopic.php?f=29&t=23723
p
paranojka
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 sie 2011, 15:31

Post autor: paranojka »

a jak go sprawdzić? jakie powinny być wartości? bo wczesniej mialem clio I i wiem, ale niewiem jakie w clio. aha, jedno pytanie tak z innej beczki, jak odpiąc abs z tylnego bębna, zeby wyczyscic styki?
p
pawelziom
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 13 maja 2011, 20:50

Post autor: pawelziom »

U mnie silnik 1.0 palił koło 15l/100km wymieniłem sondę , czujnik temp. wody i filtr powietrza , wyczyściłem i zaadaptowałem przepustnicę i wszystko jest wporządku a spalanie kolosalnie spadło.
S
Sako11
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 719
Rejestracja: 16 paź 2009, 11:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sako11 »

[quote=""paranojka""]a jak go sprawdzić? [/quote]

Najprościej jak podepniesz pod Vaga i sprawdzisz wartości czy się zgadzają z tymi co masz na zegarze
Było POLO 6N 1.0 1997r Yellow Bahama

JEST COŚ CO NIGDY NIE UMIERA TO MIŁOŚĆ DO VOLKSWAGENA!!!!!!!!!!!!!

Byłe Moje Polo >>> viewtopic.php?f=29&t=23723
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

[quote=""paranojka""]jak odpiąc abs z tylnego bębna, zeby wyczyscic styki?[/quote]
Wtyczki (na lewą i prawą stronę) są pod tylną kanapą a żeby wyczyścić sam czujnik musisz zdjąć bęben.
Ostatnio zmieniony 12 sie 2011, 15:56 przez madmax, łącznie zmieniany 1 raz.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

Kolego sondę lambda sprawdzasz następująco: bierzesz multimetr i ustawiasz na prąd stały mały zakres (do 1V najlepiej). Na ciepłym silniku podpinasz się pod dwa różne kabelki (powinieneś mieć dwa takie same i dwa różne). Następnie patrzysz czy napięcie lata w zakresie 0,1-0,9V. Jak się utrzymuje na stałym poziomie to sonda walnięta. Uwaga, jak silnik (i sonda) zimne to będzie pokazywać ok 0,45V.

Co do czujki temperatury, to wraz ze wzrostem temperatury cieczy chłodzącej opór na czujce powinien rosnąć. Nie mam autodaty, więc nie powiem jakie wartości, ale powinien wzrastać o rzędy wartości. Więc na zimno kilkaset omów, na ciepło kilka - może kilkanaście kiloomów (o ile dobrze pamiętam)
p
paranojka
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 sie 2011, 15:31

Post autor: paranojka »

Dzisiaj dostalem kabelek do VAG`a i wsyztsko sprawdziłem, poziom lambdy faluje pomiedzu ok 0,2 a 0,9V wiec raczej dobrze, temperature tez pokazuje prawie identyczna jak wskaźnik i jest po nagrzaniu ok 90st. przeprowadziłem adaptacje przepustnicy z powodzeniem.
Autko nawet odpala a sie bałem ze cos zepsuje.
Dzisiaj w nocy jade w troszke dłuższa drogę ok 400km. i zobacze ile teraz pali.
Mam pytanie, moze nie w tym temacie, ale przy silniku 1.0 999ccm, 50km, przy jakiej prędkości i na jakich obrotach on jest ekonomiczny, bo niktore powyżej 3000obr, a niektore w granicach 2500. więc jak to jest? Bardzo byłbym wdzięczny za wmiare szybką odpowiedz.
Jeszcze mam problem z abs`em, pokazuje mi błąd czujnika prędkości w tylnim prawym kole, sprawdzałem złączki i są ok, co z tym trzeba zrobić żeby to naprawić, wyczyszczenie czujnika pomoże czy do wymiany? błędy były sprawdzane na stojącym samochodzie.
S
Sako11
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 719
Rejestracja: 16 paź 2009, 11:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sako11 »

koledzy mam pytanko na ten silniczek 1.0 spalanie średnie po mieście 12.3L na setkę to normalne ?? :banghead:
Było POLO 6N 1.0 1997r Yellow Bahama

JEST COŚ CO NIGDY NIE UMIERA TO MIŁOŚĆ DO VOLKSWAGENA!!!!!!!!!!!!!

Byłe Moje Polo >>> viewtopic.php?f=29&t=23723
p
paranojka
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 sie 2011, 15:31

Post autor: paranojka »

ja dzisiaj wrocilem z trasy zrobiłem 750km. przed wyjazdem wlalem 40l. i jeszcze mi zostało narazie srednie wyszlo mi 5.4l/100km. z tym ze byłem w górach i były ciężkie podjazdy, więc więcej tam spalił, to było wsumie ok 100km. więć na prostej trasie może wyjści poniżej 4.5l na 100 przy prędkości ok 90km/h.
Mam kolejne pytanie, czy to normalne przy tym silniku, ze przy obrotach ok 3000, na 4 biegu ma problemy z wejściem po wcale nie stromą górkę, musiałem redukować az do 2 zeby wjechał. nie byłe też bardzo zapakowany. czy gdzieś jest problem? VAG nie wykazuje zadnego probleny, prucz jednego tylniego czujnika abs.
p
paranojka
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 sie 2011, 15:31

Post autor: paranojka »

mam kolejne pytanie, wsumie ze wszystkim sobie poradziłem, ale po wymianie kopułki powinieniem podobno ustawić kąt zapłonu, wszytsko wiem jak to zrobic, mam stroboskop 3 żyłowy i wiem ze wprowadzić go w stan nastawy zeby miał ok 1500obr, tylko nie widać u mnie miejśca które mam oświetlać stroboskopem, to jest gdzieś obok koła pasowego od napędu alternatora? nic tam nie widać, trzeba coś zdemontować?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Ja wymieniłeś kopułkę tylko to niekoniecznie ale jak masz lampę to czemu nie.

W skrzyni, na obudowie sprzędła od góry powinna być duża plastikowa nakrętka w kolorze zielonym lub białym. Pod nią ujrzysz znaki na zamachu do ustawienia zapłonu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”