[86c2f] kontrolka ciśnienia oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pohodzio
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:44
Lokalizacja: Stange/Norwegia

[86c2f] kontrolka ciśnienia oleju

Post autor: pohodzio »

Witam szanownych kolegów !
wczoraj ni stąd ni zowąd zapaliła mi sie kontrolka oleju a kabinę wypełnił mi przerażliwy sygnał alarmowy :o Stan oleju sprawdzony zapobiegawczo uzupełniony. Kolejny dzień wyjaz do pracy całe 3 km - nic sie nie dzieje ale po kolejnych 3km czerwona kontrolka i znany mi już aczkolwiek przerażający dźwięk, odatkowo spadek mocy na kilkanaście sekund. dzisiaj sprawdzałem olej stan Ok - sygnały audio-wizualne włączają sie po około 8 km, przy rozgrzanym silniku szybciej. Co jest nie tak, gdzie szukać przyczyny. Na razie zamówie czujnik oleju i zobaczymy co sie będzie działo. A propos czujnika oleju - czy ktoś może mi podpowiedzieć jakieś symbole /oznaczenia części (czujnika)?
Awatar użytkownika
zdziebel
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 20 cze 2010, 12:39
Lokalizacja: Morąg

Post autor: zdziebel »

Witam, ja też miałem taki problem i kupiłem czujnik brązowy, koszt 12,50,- firmy TOPRAN i jak zaranie jest OK a od tamtej pory przejeździłem około 3 miesięcy.
p
pohodzio
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:44
Lokalizacja: Stange/Norwegia

Post autor: pohodzio »

jestem troszke nie obeznany w temacie motoryzacji ( ale daje sobie radę - chyba :D )czy czujnik oleju to ten w głowicy ?? bo jeśli tam to żadnego brązowego tam nie widziałem. są dwa : pierwszy bardziej przy rozrzązie drugi bradziej przy środku - a może sie mylę??
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

pohodzio, masz rację. Są dwa czujniki. Jeden na ciśnienie 0,25bara (niebieski), drugi na 1,4bara(czarny).
Numerki OE: niebieski-028919081D, czarny-068919081
p
pohodzio
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:44
Lokalizacja: Stange/Norwegia

Post autor: pohodzio »

dzięki - czyli od razu 2 wymieniać trzeba - zobaczymy co będzie po wymianie
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

nie trzeba wymieniać dwóch jednocześnie. możliwe że ani jednego nie będzie trzeba.
Kiedy ostatnio wymieniałeś olej (jaki?) i filtr?
f
fikor
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 06 lut 2011, 19:44
Lokalizacja: Poczesna/ Częstochowa

Post autor: fikor »

Jak masz jakiegos kumpla mechanika wjedz aby ci zbadał ciśnienie oleju górne i dolne
p
pohodzio
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:44
Lokalizacja: Stange/Norwegia

Post autor: pohodzio »

olej Castrol Magnatec 10w-40 1,5 roku temu ( około 5 tys /rok). co do kumpla to raczej ciężko :( , a godzinka w warsztacie to wydatek rzędu 400 PLN więc kombinuję na własną rękę. Czujniki będę miał za tydzień. Dzisiaj rano jak jechałem do pracy - od razu zawyła kontrolka ale zanim dojechałem do pracy 3km wróciło do normy - nie wiem już o co biega.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""pohodzio""]400 PLN[/quote]
:shock: no nie żartuj...sprawdzenie ciśnienia oleju to góra 10min roboty i podejrzewam max30-40zł (BTW osobiście dołożyłbym trochę i kupił manometr na allegro... ;) ).
A masz tam jakieś wyraźne wycieki na silniku? Ubywa oleju? Z rana dym za autem biały czy pod niebieski podchodzi (choć może nawet rano być dość ciepło i nic nie widać)?
p
pohodzio
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:44
Lokalizacja: Stange/Norwegia

Post autor: pohodzio »

co do wycieków to w okolicach rozrządu widać, że sie troszkę poci - dymek hmmmm - raczej nie - przez 2 lata jak posiadam polóweczkę, to raczej nie mogę stwierdzić aby były jakieś znaczące ubytki oleju.
a co do 400 to niestety takie ceny tu mam :cry:
Awatar użytkownika
zdziebel
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 20 cze 2010, 12:39
Lokalizacja: Morąg

Post autor: zdziebel »

a jaki masz przebieg w POLI?
mój na około 215 tyś km. i jeżdżę ma mineralnym CASTROL GTX filtr FILTRON-a
a co do czujników to mam czarny i brązowy
Obrazek
p
pohodzio
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:44
Lokalizacja: Stange/Norwegia

Post autor: pohodzio »

musze sprawdzić te kolory u siebie dokładnie. a przebieg 157 tys

Może ktoś wcześniej już przy nich grzebał bo ja mam 2 czarne :o
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

a dasz z nich rade sczytać oznaczenia i producenta?
p
pohodzio
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:44
Lokalizacja: Stange/Norwegia

Post autor: pohodzio »

Muszę przeprosić Cię zdziebel - po wykręceniu czujników, dokładnym przetarciu, parokrotnym spojrzeniu pod słońce i odwrotnie - dostrzegłem lekką nutkę odcienia brązowego.
Aczkolwiek nawet jak leżały obok siebie wyglądały jak 2 czarne. Zdziebel na zdjęciach ma wyraźne kolory, u mnie niestety nie.
Czarny z lewej strony silnika ma oznaczenie - 14+/-0,2 bar 068919081 2J
Brązowy po środku silnika - 0,15 - 0,45 bar 056919081C - 2K

oby dwa oczywiście - producent VW
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

pohodzio
[quote=""pohodzio""]oby dwa oczywiście - producent VW[/quote]
Tergo bym nie był pewny, VW produkuje auta, a nie czujniki, czujniki robi druga firma i nabija oznaczenie dla VW :grin:
Wymieniłeś już to?
Nigdy nie słyszałem tego[quote=""pohodzio""]przerażliwy sygnał alarmowy[/quote]
Chyba odłączę kabel i posłucham, aby w przypadku usłyszenia tego dźwięku przy awarii nie robić ewakuacji z auta na szybko :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”