[all] Wyważenie koła

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
przemorski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:09

[all] Wyważenie koła

Post autor: przemorski »

Witam

Aby nie płacić co pół roku za zmianę opon kupiłem sobie do mojej polówki felgi stalowe i mam teraz 2 komplety opon na felgach: zimowe i letnie.

Mam pytanie - co ile należy wyważać takie koła? Dodam, że w okresie gdy nie są użytkowane leżą sobie spokojnie w garażu w dodatniej temperaturze.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

przemorski
co sezon
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

Tak jak pisze Damian. :amen:
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Mowi sie ze zawsze przed zalozeniem sie wywaza a raczej doważa koła. W sumie to mysle ze raczje chodzi tu ewentualnie oto ze zawsze mozna wjechac w jakas dziure czy w cos lekko uderzyć. Jesli nie miales tego tupu przygód to mozna sobie odpuscic i zalozyc normalnie koła, przejechac i jak nic nie drży to dać sobie z tym spokój.
s
spiderek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: spiderek »

wesol ma racje... nie koniecznie trzeba co sezon.

mi się zdarza co dwa i nic kompletnie się nie dzieje.
Obrazek
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

popieram kolegę wesola trzy sezony bez wyważania , poco płacić za coś co jest ok tzn jeśli nic nie wskazuje na to iż koła maja drgania.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Ale co za roznica wydac 20-30 pln raz na rok zeby kola wywazyc. I wiedziec ze jest ok wszystko.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

moim zdaniem lepiej wyważać koła przy każdej zmianie lato-zima, zima-lato z tego względu że opony się nie równomiernie zużywają i nawet jeśli nie ma wyczuwalnych drgań to łożyska dostają po d*ie i szybciej padają.
Awatar użytkownika
Mark
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 319
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mark »

w domu mam dwie sztuki polo, opony wywarzam (dowarzane) co sezon:
- 9N3 1,2 65km opony lato/zima 165 szerokość
- 6N 1,6 75km opony lato 185, zima 165 szerokość

na tą zimę wywarzałem i do 9N3 nie trzeba było nić dodawać, za to opony do 6N potrzebowały po 2 odważniki na koło...
(tylko ja jeżdżę 6N i w dodatku dynamiczniej także wiecie :P )
letnie opony znów dla 6N w byłym sezonie nie potrzebowały odważników a 9N3 tak, także to nie jest reguła

zaznaczę że żadne z aut nie miało przygód typu szybki wjazd na krawężnik, głęboka dziura, etc.

moim zdaniem lepiej stracić kasę na wywarzanie raz na sezon- jak pisze Jabolek, i mieć spokój
Było 6N jest 6R /// mp3432
"Nie mam systemu w wersji PL, a jednak jakoś to nie przeszkadza pisać poprawnie."
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

maksymalna wartość bicia koła zamontowanego na piaście; promieniowe 0,8 mm, zaś bocznego 1,2mm , jeśli więcej to opona do wymiany .opony nie powinny nierówno miernie się zużywać jeśli tak jest to trzeba szukać przyczyny .
Awatar użytkownika
Mark
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 319
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mark »

bialy0666 weź pod uwagę że czasem coś wyskoczy, blokujesz hamulce, a opony lecą...

na marginesie:
w autach sportowych po wyważeniu koła montuje się je na aucie i dowarza specjalna maszyną- poprawki biorą na niedoskonałości półosi, tarcz hamulcowych etc... :)
Było 6N jest 6R /// mp3432
"Nie mam systemu w wersji PL, a jednak jakoś to nie przeszkadza pisać poprawnie."
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""Mark""]bialy0666 weź pod uwagę że czasem coś wyskoczy, blokujesz hamulce, a opony lecą... [/quote]
to kolega po takim hamowaniu daje opony do wyważenia?, ja na pewno nie jeśli nie ma niepokojących objawów , uważam iż żaden ciężarek na kole nie zrównoważy braku opony 0,8 mm na obwodzie nawet jeśli brak jest np od 0,0mm do 0,8 mm na połowie opony, oraz wcześniej dadzą o sobie znać. a zazwyczaj np; wibracje występują przy pewnej prędkości jeśli opony nadają się do wyważenia.wyrażam tylko swoje zdanie i jeśli ktoś chce wyważać opony to może nawet kilka razy w roku.
Awatar użytkownika
Mark
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 319
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mark »

bialy0666 nie pisze aby wywarzać co blokowanie hamulców, tylko że w sezonie może parę razy się tak zdarzyć

na przodzie prędzej wibracje wyczujesz gdy coś jest nie tak, ale z tyłem w dodatku jak wozi się powietrze nie do końca gdy o małe wartości ciężarka chodzi- a łożyska dostają
Było 6N jest 6R /// mp3432
"Nie mam systemu w wersji PL, a jednak jakoś to nie przeszkadza pisać poprawnie."
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

temat opon to temat rzeka . jeszcze mi w polinie nie zblokowało kół tył jak powietrze z tyłu , może coś nie tak z regulatorem mocy hamowania? albo u mnie.
Awatar użytkownika
Mark
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 319
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mark »

[quote=""bialy0666""]temat opon to temat rzeka[/quote] dokładnie :)

żeby zablokować musisz od razu wcisnąć hamulec b.szybko w podłogę, nie powoli wciskać lub średnio szybko wciskać do końca
chyba że stan hamulców nie pozwala Ci ich zablokować (zużyte klocki i szczęki )

u mnie z tyłu mam wersje dla ABS (te większe bębny) chodź ABS brak
ale to może dlatego że z ostatniej serii szedł...

blokowanie opon zdarzyło się parę razy (nie setki, nie dziesiątki, parę) bez względu czy zima 165 czy lato 185, ale to były hamowania awaryjne (w tym roku na szczecie brak było , w tamtym roku dziecko wyleciało przed maskę- z piskiem wyhamowałem przed nim, a chłopiec stanął na środku pasa w dodatku jak wryty, zdrowia mi popsuł)
dużo zależy też od firmy opon i rodzaju, stanu hamulców i umiejętności reakcji :)

nie wiem jak u Was sobie liczą za wywarzanie, w Lelowie pod Częstochową na stacji diagnostycznej biorą 5zł za koło, komplet 20zł wychodzi- roboty 15min, niewielka suma a spokojnie się jeździ, takie moje zdanie :)
Było 6N jest 6R /// mp3432
"Nie mam systemu w wersji PL, a jednak jakoś to nie przeszkadza pisać poprawnie."
ODPOWIEDZ

Wróć do „felgi i opony”