[H] Civic 6gen EJ9 D16Z6+ / B16A soon

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

L
Lozek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:36

[H] Civic 6gen EJ9 D16Z6+ / B16A soon

Post autor: Lozek »

Witam

Chciałbym przedstawić wam auto, które "buduję" od podstaw, od totalnej serii.

Oszczędzę wam czytania o większości modyfikacji, które tutaj będą niezrozumiałe/nieznane. Postaram się opisać najważniejsze rzeczy.

Honda Civic 6 generacji rok 1997

Silnik:
-Było 1.4 (D14A4)
-Jest D16Z6 po remoncie (Panewki ACL race, Pierścienie Riken, Uszczelniacze i uszczelki OEM)
-Będzie (wiosna/lato) B16A IIgen ze skrzynią Y21 i lekkim kołem zamachowym


Układ dolotowy:
-"Parówa" Simoty + osłona stożka z laminatu i doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka


Układ Wydechowy:
-Jest: Kolektor z nierdzewki 2" owinięty grafitowym bandażem termo, dalej wydech 2,16" (55mm) na 2 tłumikach środkowych przelotowych AWG i na końcu przelotowy M-Tech oem look z kwasówki.
-Przy B serii będzie kolektor 4-2-1 2,5" i wydech 2,36" na środkowym powiększonym M-techu a na końcu M-tech oem look.


Elektronika:
(W standardzie jest elektryka szyb, lusterek, klima, centralny)
-Podświetlenie zegarów na pomarańcz
-Wystrojona mapa ecu - Odcinka 7800rpm, bieg jałowy 900rpm, Procedura startowa 5000rpm


Układ napędowy:
-Lekkie koło zamachowe - 4,45kg
-Short Shifter + poliuretany w patykach łączących dźwignie ze skrzynią

Zawieszenie
Był seryjny amor + sprężyny Eibach -35mm ( w rzeczywistości -45mm)
teraz jest Gwint MTS do którego pewnie wstawie w przyszłym sezonie inne sprężyny (Eibach/H&R/Weitec/KW - jeszcze nie wiem)


Układ hamulcowy:
-242mm z przodu i bęben z tyłu
PLAN: Jak skończą się klocki z przodu to wrzucamy 262 na dobrej tarczy i klocku na przód i kiedyś 242 na tył.


Wygląd zewnętrzny:
-Replika lotki Type-R
-Repliki lusterek SPOON'a
-Przeróbka tylnych lamp na USDM
-Przedni grill type-r
-Pomalowane wkłady lamp w czarny mat
PLAN:
-Progi w kolor, dokładki repliki type-r (poliuretan przód i laminat tył), pozbycie się listew ze zderzaków no i ogólnie malowanie całej budy w brąz


Środek:
-Fotele Recaro z Lancera EVO 8
-Sportowa kierownica ze sporym odsadzeniem
Plan:
Pasy szelkowe 4pkt 3", C-pillar


Audio:
Audio w tym aucie ma jakoś tam grać, to nie jest najważniejsza część "tuningu" tego auta, wręcz jest ona mało istotna
Jakieś zwykłe radyjko sony GT 24 + głośniki JBL GT 652 z przodu i no-name'y z tyłu.

OSIĄGI (przed strojeniem ecu): 0-100 7,8sek 1/4 Mili 15,9 ET + RT (z RT ok 0,4)

Zdjęcia:

Zaczęło się od....

Obrazek

Tutaj już zdjęcia z niedalekiej przeszłości i teraźniejszości

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjęć mam od groma, bo praktycznie wszystko jest uwieczniane na zdjęciach (każdy mod) i jest prowadzona pełna historia przemian tak więc jak kogoś COŚ zainteresuje (np wcześniejsze przemiany czy coś) to wstawię. dodatkowe zdjęcia
Ostatnio zmieniony 23 paź 2011, 16:29 przez Lozek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Lobuz
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1024
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:43
Lokalizacja: Bogatynia | Wrocław

Post autor: Lobuz »

Wszystko fajnie, widać włożone serce i kupe czasu spędzonego przy aucie, ale nie pomyliły Ci się fora?
Witamy i się nad miejscem założenia tematu zastanawiamy;p
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Parówa Simoty to nie jest najlepszy pomysł. Sama parówa może i tak ale filtr który do niej jest dostarczony już nie.
Hamowałeś może? Ile wyskoczyło i w ile mierzysz?
Wnęki od środka maski w fiolet (róż czy co to za kolor pod maską ;) ).
Malowanie całej budy w inny kolor koniecznie.
Poza tym podoba mi się :)
Obrazek
L
Lozek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:36

Post autor: Lozek »

[quote=""Lobuz""]Wszystko fajnie, widać włożone serce i kupe czasu spędzonego przy aucie, ale nie pomyliły Ci się fora?
Witamy i się nad miejscem założenia tematu zastanawiamy;p[/quote]


A to tylko mój projekt jest spod innego znaku niz VW? Nie sądzę... Co więcej - jedna honda już jest opisana, więc nie wiem w czym Ty widzisz problem. Wpadłem tutaj bo znajomy jeździ Polo.

PS - Już na wejściu widać, że fajną macie tu atmosferę...


[quote=""sabled""]Parówa Simoty to nie jest najlepszy pomysł. Sama parówa może i tak ale filtr który do niej jest dostarczony już nie.
Hamowałeś może? Ile wyskoczyło i w ile mierzysz?
Wnęki od środka maski w fiolet (róż czy co to za kolor pod maską ;) ).
Malowanie całej budy w inny kolor koniecznie.
Poza tym podoba mi się :)[/quote]

1) Nie będę tego hamował, bo nie czuje potrzeby pałowania się nad paroma kreskami i szkoda mi na to kasy skoro i tak na nast. sezon wjeżdża kolejny silnik.

2) Parówa jest dobrym pomysłem tylko jak ktoś jeździ na seryjnej mapie to sie nie dziwie, że marudzi skoro ten dolot dość mocno niszczy AFR szczególnie w dolnej i środkowej partii obrotów. Ja mam akurat wystrojony komputer, mapa paliwowa jest pod ten setup na ktorym aktualnie jeżdżę. Filtr z zestawu jest średni - fakt. Po sowitym nasączeniu go olejkami simoty/K&N daje radę. Po zmianie silnika na B16A Parówa pewnie zrobi wyjazd a wjedzie CAI.

3) Nie wiem o jakie wnęki Ci chodzi.
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote=""Lozek""]PS - Już na wejściu widać, że fajną macie tu atmosferę...[/quote]
Źle zrozumiałeś kolegę. Witamy bardzo serdecznie i dla odmiany fajnie zobaczyć coś spod innego niż VW znaku. Osobiście nie przepadam za japońcami (poza suzuki samurai ;) ) ale ten projekt mi się podoba bo wszystko robione z głową. Wszystkie zmiany są spójne i po zdjęciach sądząc wykonane profi. Wrzucisz więcej zdjęć z prac? Fajnie byłoby zobaczyć to co Twoim zdaniem było najtrudniej zrobić i efekt jest powalający na kolana.
[quote=""Lozek""]1) Nie będę tego hamował, bo nie czuje potrzeby pałowania się nad paroma kreskami i szkoda mi na to kasy skoro i tak na nast. sezon wjeżdża kolejny silnik.[/quote]
Rozumiem. A ile planujesz uzyskać na nowym setupie? Jakieś turbo albo kompresor będziesz wkładał?
[quote=""Lozek""]Filtr z zestawu jest średni - fakt. Po sowitym nasączeniu go olejkami simoty/K&N daje radę.[/quote]
Nie wiem jakie tam są rozwiązania, ale nie boisz się o przepływkę? Chyba, że tam nie ma rozwiązania typu hotwire to jak najbardziej spoko.
[quote=""Lozek""]3) Nie wiem o jakie wnęki Ci chodzi.[/quote]
Zaznaczyłem na zdjęciu (sorry ale paint + touchpad):
Obrazek

Poza tym długo już siedzisz w temacie? Modyfikacje przeprowadzasz sam czy zlecasz komuś?
Widzę warszawskie blachy to może wpadniesz kiedyś na spot?
Obrazek
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

witam!!
niezła maszynka, czekam na rozwój wydarzeń! i nie zrażaj się kolegą wyżej!
:piwo: :piwo:
Awatar użytkownika
pawellini
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2836
Rejestracja: 06 cze 2010, 22:47
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: pawellini »

Witam kolegę z Bielan :) o którym z klubowiczów pisałeś że ma Polówkę.
Bardzo ładna maszyna muszę przyznać :)
Awatar użytkownika
Lobuz
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1024
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:43
Lokalizacja: Bogatynia | Wrocław

Post autor: Lobuz »

Lozek
teraz jak przeczytałem swój post to owszem widzę, że mogłeś go odebrać w złym tonie ale nic takiego nie miałem na myśli..
Mogłem inaczej sformułować pytanie, bo to z czystej ciekawości chciałem wiedzieć co Cię skłoniło, żeby założyć temat o Hondzie na naszym forum Polo;p
Z resztą druga część wypowiedzi świadczy o czystej ciekawości i nie ma grama sarkazmu czy złych intencji:
[quote=""Lobuz""]Witamy i się nad miejscem założenia tematu zastanawiamy;p[/quote] :niewiem:

BTW mój brat ma też Civica ale V-gen i wiem, że jest od groma for Hondy, jdm itp.
Z góry sorry, że tak odebrałeś moje pytanie..
Z chęcią będę śledził Twój temat i powodzenia :piwo:
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

nie ma co się napinać :grin: owszem są projekty innych aut, innych marek...tylko raczej wszystkie są osób, które kiedyś miały Polo, były w klubie, zmieniły auto, ale w klubie zostały...to tak dla sprostowania :) ale oczywiście nikt nie bronił zakładać Tobie tematu, dlatego też moderator go zatwierdził :) podoba mi sie ten projekt...podoba mi się ten fiolet pod maską...tą generację Civic uważam za jedną z ładniejszych, nawet podczas poszukiwania samochodu dla siebie zastanawiałem się nad tym modelem, jednak środek nie przypadł mi do gustu :grin: Twój wątek oczywiście będę śledził :oki:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
Bielo
Swój
Swój
Posty: 863
Rejestracja: 25 paź 2010, 17:48
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Bielo »

a mi się jeszcze podoba motyw na kierownicy :grin:
sam się zastanawiałem nad kupnem tej generacji Civica ale większość 1.4 iS 90KM puszczała już dymek i odpuściłem temat.
Gratulacje za włożoną pracę i też czekam na rozwój modów :)
Obrazek
L
Lozek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:36

Post autor: Lozek »

Okej, dzięki za wyjaśnienia chłopaki - DOCENIAM :) Świeżakowi nigdy nie jest łatwo dlatego się tak oburzyłem :) Tak wiem, że są inne fora dla Civiców (CivicKlub.pl), pasjonatów JDMu itd i tam oczywiście jestem zarejestrowany i tam projekt jets opisany od A do Z z ogromna ilością zdjęć. Jak znajomy dał mi wasz adres (byłem ciekaw jak wygląda forum, organizacja itd) i zobaczyłem, że są też projekty innych marek to postanowiłem założyć temat.

Kolega - GROSZU ma czarne polo 9N jak dobrze pamiętam (waszych oznaczeń jeszcze nie ogarniam :) )

Auto kiedyś było robione przez mojego znajomego Mechanika, który zajmuje się tylko hondami itd. Teraz jest głównie robione przeze mnie i moich znajomych z "ekipy".

Postaram się na wszystkie pyt odpowiedzieć:

-Od momentu tamtych zdjęć mam maskę również czarną od spodu (zmieniłem w ogóle maskę bo była pogięta) i mi to pasuje, wnęk na fiolet nie pomaluję RACZEJ, choć kurcze muszę powiedzieć, że mogłoby to być interesujące i będę to rozważał na przyszły sezon.

-Moc - teraz z mojego 1.6 na 1 wałku rozrzadu (seryjnie 125 koni) jest około 145 Koni i jest zdrowo bo mocniejsze auta, ba nawet mocniejsze hondy dostały baty na ogólnopolskim zlocie a wtedy byłem jeszcze przed strojeniem. B16A które chce włożyć to 1.6 na 2 wałkach rozrządu - ma seryjnie 170 Koni lecz jest to silnik na Japonię i jeździ tam na innym paliwie. Po zalaniu pb98 (żeby nie było spalanie detonacyjnego) w Polsce będzie miał pewnie koło 160 koni. Plan jest na Kolektor 2,5" z nierdzewki, wydech 2,36" i dolot pewnie CAI, lekkie koło zamachowe no i następnie wystrojenie tego. Będę celował w wynik w okolicach 180 koni i to jest plan na przyszły rok. Potem się to pewnie skończy na doprężaniu, wałkach itd i będę chciał osiągnąć magiczne 200 koni i kręcić go do okolic 9500rpm (seryjnie chyba 8500/8700 czy coś takiego). Ja wiem, że kompresor jest tańszy (okolo 4tys czesci plus robota) i da większe przyrosty niż rzeźbienie NA, Turbo to też super stosunek wydanych pieniędzy do przyrostu ale tu już koszta sporo większe niż przy kompresorze. Auto z przednim napędem i z mocą taką jak planuje czyli 180-200 daje dużo frajdy więc nie będę raczej cierpiał z braku mocy/momentu - fun będzie i tak, szczególnie że jest plan polatać po torach :)


Filmy sprzed pół roku jakby kogoś interesowało
takie sobie 0-100 PRZED STROJENIEM ECU
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... W45cdRDPa4

1/4 mili i Time Attack ze zlotu Civic Klub Polska
http://vimeo.com/24090311


Jako, że specjalizuję się głównie w zmianach wizualnych pod maską i głównie z tego ludzie mnie kojarzą (zawsze czysto, fioletowo itd :D) to tam zachodziło najwięcej zmian, które zostały opisane na forum kosmetykaaut. Opis + zdjęcia
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=4014

Pod maską zmieni się troche. B16A będzie inaczej pomalowane - Blok i skrzynia w miedź, głowica + aparat i ssący w srebro ewentualnie grafit (pewnie grafit będzie bo znudził mi się srebrny dodatkowo jak to sie mówi "dupy nie urywa" przy srebrnej budzie...). To co jest fioletowe zostanie fioletowe tylko będzie delikatnie inny odcień - jaśniejszy, bardziej cukierkowy coś jak ten:
Obrazek


Czyli tak na prawdę po odmalowaniu i włożeniu nowego silnika zakończy się etap rzeźbienia pod maską i zajmiemy się budą, dokładkami, zawiasem (chce zaaplikować stabilizatory oraz twardsze i krótsze sprężyny - ogółem chce twardszy zawias i spuścić jeszcze niżej auto), heblem (262mm z przodu) itd. Dokładki chce zrobić do maja nast. roku. budę pomalowałbym najchętniej pod koniec przyszłej zimy tak by na wiosnę wyjechać na ulicę z nowym lakierem (perłowy brąz z audi zapewne)

Ktoś mnie o spot pytał w nawiązaniu do Bielan - na Bielanach są jakieś wasze spoty?

Trochę się rozpisałem. Chyba wszystko co najważniejsze zostało zawarte w tej wypowiedzi. :)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 paź 2011, 20:50 przez Lozek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote=""Lozek""]Ktoś mnie o spot pytał w nawiązaniu do Bielan - na Bielanach są jakieś wasze spoty? [/quote]
Spoty zimową porą odbywają się w Arkadii. Więcej w dziale spoty. Bielany bo blachy z Bielan. Stąd to proste skojarzenie.

0-100 dobrze idzie :D
Pod maską zapowiada się ciekawie. Miedź + fiolet to bardzo ładne połączenie.

Powodzenia w modach i oby temat nie umarł :piwo:
Obrazek
Awatar użytkownika
vwmaro
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2324
Rejestracja: 26 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: ZS/ZST

Post autor: vwmaro »

fajna chińszczyzna w pozytywnym tego słowa znaczeniu :)
VW Polo 6N - Hella Black Magic
VII PKP Ślesin 2012| VIII PKP Ślesin 2013| IX PKP Ślesin 2014
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

osobiście japońce mnie nie rajcują i w literkach silników się gubie
co do odchudzania koła zamachowego to ile procent zjechane
czy docisk i tarcza standard czy spiek
widzę że walka jest o Km a nie Nm co w jeździe na torze jakby nie było ma znaczenie
B16 na dwóch wałkach ma zmianę fazy na wałkach elektroniczną?? zależną od obrotów?? ustawianą na kompie?
AWG to nie ukrywajmy badziewko trochę dobrze że idzie w w kubeł
L
Lozek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:36

Post autor: Lozek »

[quote=""vwkas18""]osobiście japońce mnie nie rajcują i w literkach silników się gubie
co do odchudzania koła zamachowego to ile procent zjechane
czy docisk i tarcza standard czy spiek
widzę że walka jest o Km a nie Nm co w jeździe na torze jakby nie było ma znaczenie
B16 na dwóch wałkach ma zmianę fazy na wałkach elektroniczną?? zależną od obrotów?? ustawianą na kompie?
AWG to nie ukrywajmy badziewko trochę dobrze że idzie w w kubeł[/quote]

Ile % koło odchudzone to dokładnie nie powiem. Powiem tylko tyle, że bezpiecznie, bo robiła to osoba, która taki zabieg poczyniła u hmmm WIĘKSZOŚCI (90%? 95%?) osób z Civic Klubu, które mają odchudzane koło zamachowe (W silnikach D serii) i jeździ wszystko do dzisiaj bez ani jednej awarii. Wyważone do 10tys rpm.

Sprzęgło to zamiennik serii od Exedy. W B16 planuje lekki zamach tylko szukam czegoś co będzie miało 4kg lub trochę więcej bo niezbyt mi sie chce schodzić poniżej 4kg - 4-4,5 byłoby idealnie. Do tego pewnie Sprzęgiełko ze wzmocnionym dociskiem, ale bez jakiejś zabawy w Hardcore'y.

B16A ma zmienne fazy ustawiane w kompie, załączana jest przez odpowiednie ciśnienie oleju. Seryjnie w B16A jest od 5,5tys obrotów do końca. Jeżeli będzie koło 200 koni to momentu będzie koło 175 bo to taki max/prawie max w tym silniku. Seryjnie jest 170 Koni i 15x Nm.

Tak AWG to badziewko i mam świadomość tego :) po prostu chwilowy brak kasy mnie zmusił do ryzyka, ale jest wstawiony 1 powiększony (najdłuższy jaki był) i drugi zamiast kata więc nie ma tragedii - póki co nic się nie sypie, wydech brzmi dobrze (trochę głośniej niż miało być no ale to tylko AWG, pretensji mieć nie mogę chyba, że do samego siebie) :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta inne niż polo”